AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Hei, Jeg har en eksmann som er vanskelig, som hele tiden beskyldrer meg for å være en dårlig mor. Han har tatt kontakt med barneverent og politiet, men han blir bevist feil gang på gang. Jeg stoler ikke på ham. Men jeg er nødt til å reise til utlandet pga studier og vil be min storesøster, som barna mine har godt forhold til, passe på dem mens jeg er borte. Er det lov at jeg lar hun passe på dem? Jeg vet at dere ikke kan svare konkret, men er det noe han kan gjøre i forhold til loven for å enten hidre det eller lage problemer for meg senere mtp omsorgsretten?
Fru Filifjonka Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 I en slik situasjon tror jeg ikke at jeg ville tatt sjansen på å reise. Man vet aldri hva folk kan få for seg. 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 så lenge barna er i skolepliktig alder er det vanskelig å ta de ut av skolen for å ta de med og du må også ta med en voksen til som kan ha skole med de mens du studerer ja det er lov å la søsteren din passe barna og sørge for at de kommer seg på skolen og får gjort lekser , men pass på at samværet med faren ikke stopper opp men siden han har prøvd seg før med anklager, må du nok regne med at han vil prøve seg igjen, men det er til barnas beste at du fortsetter utdanningen din og med tiden får høyere inntekt , men med tanke på omsorgsretten tror jeg ikke det vil få følger , du sørger for at barna har det bra hos noen de er trygg på og stoler på som også passer på at samværet med far får fortsette etter vanlig rutine men er det slik at det er advokater inne i bildet kan det vere lurt å ta en prat med denne 1
Gjest Hannee Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Kanskje det kan være lurt å ringe til et familievernkontor og spørre dem? De har sikkert oversikt over rettigheter og hva som er lov ifht slike ting. Håper studiene og familielivet går bra
Gjest Regine Skrevet 28. februar 2012 #6 Skrevet 28. februar 2012 Hei, Jeg har en eksmann som er vanskelig, som hele tiden beskyldrer meg for å være en dårlig mor. Han har tatt kontakt med barneverent og politiet, men han blir bevist feil gang på gang. Jeg stoler ikke på ham. Men jeg er nødt til å reise til utlandet pga studier og vil be min storesøster, som barna mine har godt forhold til, passe på dem mens jeg er borte. Er det lov at jeg lar hun passe på dem? Jeg vet at dere ikke kan svare konkret, men er det noe han kan gjøre i forhold til loven for å enten hidre det eller lage problemer for meg senere mtp omsorgsretten? Barna er forresten 8 og 9. [/quote Selvfølgelig er det lov! Har dere en avtale om samvær? Isåfall skal den følges slik at barna er hos far når det er avtalen. I din tid er det du som bestemmer hvem som skal passe barna. Så lenge du sørger for tilfredsstillende tilsyn så har far ingenting å si,
Mamma1 Skrevet 28. februar 2012 #7 Skrevet 28. februar 2012 Det er jo ikke positivt ved en barnefordelingssak da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå