Gjest mari kontrari Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Som tittelen sier, jeg lurer på hva dere bruker ajvar til. Jeg syns det er kjempegodt som pålegg, bruker det alene eller som erstatning for smør under f.eks. egg eller ost. Men hva annet kan jeg bruke det til? Er særlig ute etter middagsoppskrifter der ajvar inngår, men tar gjerne i mot all inspirasjon, det er jo så godt!
Kvist Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 Som en veldig enkel pastasaus. Evt kombinert med en dæsj fløte Som "krydder" i f.eks tomatsauser Som dipsaus til grillmat I marinade til f.eks kylling Ajvar er godt!
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har brukt ajvar som enkelt tilbehør til stekt eller bakt fisk, med kun en sitronbåt i tillegg. Veldig godt! Men da lager jeg ajvaren selv (av grillede auberginer, grillet paprika etc).
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 Dipsaus til grillmat, som del i saus eller marinade og til wraps.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå