jessheim89 Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har to katter, en gutt og en jente som snart er 1 år gamle. Da jeg fikk dem var de livredde, og jenta mjaua etter moren sin hele tia(antageligvis) Etter et par mnd. stoppa mjauinga opp nesten helt, så gikk det noen mnd. til og mjauinga starta opp igjen og tar helt av nå! Nå er nok sikker jeg "moren" hennes... Det er koselig det, men jeg skjønner ikke hvorfor bare jenta gjør det og ikke gutten. Og så er det utrolig slitsomt å høre på hvis man sitter i tlf, ser på tv eller har folk på besøk. Ta f.eks i dag: Står opp og hun løper rundt beina mine og mjauer. Jeg gir dem mat og vann og slipper begge to ut. De er ute i ca.1 time før jenta først kommer inn. Når hun kommer inn løper hun rundt beina på meg UANSETT hvor jeg går i tillegg til å mjaue konstant. Så fort hun ser jeg er på vei til å løfte hu opp, begynner ho å male... Hva skjer med at folk sier katter er selvstendige??! Men for å ikke misforstå meg...jeg elsker å kose med dem, men bare ikke heeeele tiden:P Og en annen ting som gjelder dem begge. Noen som har tips til hvordan vi kan få dem til å slutte å gå på kjøkkenbenken??! Eller spise planter? Takk på forhånd! :-)
KaDust Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 Haha, høres ut som vår jentekatt. Ho også mjauer som en gaaal iblant. Men hvor gammel er hun nå? De vokser det som regel av seg etterhvert. MEn hos oss hjelper det å svare henne, da gir hun seg fortere.
jessheim89 Skrevet 28. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2012 Hun er snart 1 år gammel, så kan godt hende det bare er at hun er ung og jente osv. Men grunnen til at jeg ville ha to katter var jo nettopp for at de skulle holde hverandre med selskap når jeg ikke kan det:P De koser og leker mye med hverandre, men hun skal fortsatt mase som en galing på meg.. Hun stopper opp hvis jeg svarer hun i ett sekund, men så fortsetter hun igjen.. Har aldri hatt katt før, så er veldig usikker på mye..
KaDust Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 Åja, men det er ikke noe farlig. Hun er bare hengiven og skal hele tiden vise deg hvor glad hun er i deg. Det går nok litt over etterhvert!
jessheim89 Skrevet 28. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2012 Håper det går over, for det er særiøst slitsomt når hun setter i gang..
Gjest Huskatta Skrevet 28. februar 2012 #7 Skrevet 28. februar 2012 Hehe, ingenting å utsette på hengivenheten fra hennes kant. Jenter er vel generelt skravlete og hun har tydeligvis mye å snakke med deg om. Men for å være litt seriøs.. Jeg forstår at det kan bli slitsomt for deg med slik oppførsel men forhåpentligvis er dette kun for en periode. Har, som du ser, ingen gode råd å gi. Du har iallefall min forståelse.
Gjest chiki Skrevet 28. februar 2012 #8 Skrevet 28. februar 2012 Sann er ene hokatten min når vi legger oss for kvelden, er kjempe travelt! Så har vi i tillegg en baby som av og til våkner på natta. Og da skal du banne på at katta starter igjen også! De sutter på tærne sine og teppe i tillegg, verdens mest irriterendes lyd, samtidig som de graver klørne sine i låre mitt eller sofaen.... De tørr heller ikke å gå ut, så de er inne hele tiden. Gleder meg til våren og de forhåpentligvis begynner å være ute:)
Gjest Lille-pus Skrevet 28. februar 2012 #9 Skrevet 28. februar 2012 +1 til Aurora M. Om frøkenpusen er ukastrert så vet jeg godt hvorfor hun mjauer og bærer seg.... Hvis hun er kastrert så vil det alltid være slik at katter har ulik personlighet, og noen er mer pratsomme enn andre Min sorte gentleman er en ekte, fullblods pratmaker. Frøken Fryd er også relativt snakksalig. Og min funksjonshemmede hjertevenn ? Nesten ikke ett ord, men når han en sjelden gang først har noe han må få sagt så høres han ! Når du er i tlf så snakker du med noen andre, og har oppmerksomheten vendt mot noen andre. Når du ser på tv så har du oppmerksomheten vendt mot noe annet Når jeg er i tlf. så prater min sorte gentleman ekstra mye og litt ekstra høyt, de to andre kommer for å få ekstra oppmerksomhet, gjerne helt oppå meg, - for da jeg har oppmerksomheten vendt mot noe annet, og jeg snakker med noen andre Kjøkkenbenk ? Den deler vi her i huset. Den både kan og blir hyppig vasket. De fleste katter er dyr av høyde, og trives bedre om de kan bevege seg opp fra gulvet (på bord, benker, stoler, bord, hyller, kommoder osv, osv, enn nede på gulvet. Katter er små dyr, og de aller fleste av de større rovdyrene lever og jager nede på bakke/gulvnivå, noe som gjør en gulv-/bakke tilværelse til en risikofylt affære for en katt
Aurora M. Skrevet 29. februar 2012 #10 Skrevet 29. februar 2012 Når du er i tlf så snakker du med noen andre, og har oppmerksomheten vendt mot noen andre. Når du ser på tv så har du oppmerksomheten vendt mot noe annet Når jeg er i tlf. så prater min sorte gentleman ekstra mye og litt ekstra høyt, de to andre kommer for å få ekstra oppmerksomhet, gjerne helt oppå meg, - for da jeg har oppmerksomheten vendt mot noe annet, og jeg snakker med noen andre Jotakk, den kjenner vi igjen! Her er det bare ei, men hun prater for 3. Er vi alene er det bare hilsing og litt koseprat (hun har stort vokabular), men har jeg besøk setter hun igang skravla gitt!
Mooria Skrevet 29. februar 2012 #11 Skrevet 29. februar 2012 For å få katter til å slutte å gå på kjøkkenbenken- ha en spruteflaske med vann stående, så bare spruter du litt vann i det den er på vei opp. Denne kan du selvsagt bruke når den spiser planter. Jeg kan garantere at det fungerer. Men det er viktig at du sprayer på katten i det øyeblikket den prøver seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå