AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Jeg sitter her og gråter over utspill fra barnefar. Han har helt siden jenta mi ble født ikke brydd seg ett dugg om jenta mi. Når hun var 8mnd, ble det slutt mellom oss og han begynte på stoff, og ha kontakt med farlig folk som torpedoer,og ha masse, masse gjeld etc. Han fikk i tilleg 3 nye barn med 3 forskjellige kvinner. Han hadde da over 2 år nesten ingen kontakt med jentungen. Litt innimellom har han sett henne, men ikke mye. Da jeg for tre år siden fant meg en nydelig kjæreste som er som en far for jenta mi, og vi bestemte oss for og flytte hjem til hans hjemland Danmark, hadde barnefar ingenting han skulle sagt egentlig for han har skrevet under på papirer om at jeg skal ha foreldre retten. Jeg fikk han i tilleg til og skrive ett brev der han han sier det er okei at vi flytter! Vi har nå vært borte i 5 mnd, og vært hjemme i Norge 1 gang.Jeg spurte han da om han kunne hjelpe meg med og pynte på billetten til henne, men jeg fikk ingen svar. Så da sa jeg ikke noe mer til han om når vi skulle komme. Nå har har han plutselig begynt og true med med at jeg kan bare begynne og pakke kofferten hjem igjen , for nå skal han få 100% ansvar. Han har snakket med en jurist og det vil komme en politimann på døren vår innen 14 dager. Jeg har jobb her, hun har barnehage. Vi stortrives her. Hvorfor skal han da plutselig finne ut at, nei nå vil ha se henne igjen og da skal hun komme hjem når det passer han,(egentlig driter han i henne-det er meg han vil ta tror jeg) Kan han ha rett til og skrive under at jeg har foreldre ansvaret også plutselig bare dra henne hjem igjen når det passer han? Jeg blir så sliten av dette her, jeg er gravid i tilleg så nå sitter jeg på jobb og bare har det vondt. Min lille datter har en god familie i min samboers familie som bor her og hun elsker dem. Hun har hatt null kontakt med barnefar sin familie di siste årene. Hva skal jeg si til han? Driver og truer meg som bare det på facebook.
encore Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 Slett ham fra facebook? Om du har fått foreldreretten skal det nok ganske mye til å endre på det. 3
KaDust Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 Tror ikke du skal si noe tilbake til han i det hele tatt. Det beste ville vel være om du bare logget av chatten og evt blokket han. Siden han ikke har mistet foreldreretten med tvang tror jeg at han kan prøve å få tilbake foreldrerett, men om han ikke har noe stabilt liv og har vært kriminell så får han ikke ungen. Men jeg er ikke 100% sikker. Det beste for deg ville vel å kanskje være å forhøre deg med en advokat slik at du får spesifikke svar. Går han på dop enda?
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 Jo men han sier at han har snakket med jurist og han kan få 100 % foreldre ansvar å at vi har bare med og komme hjem, hvordan kan han plutselig det? Selv om han i sommer skrev en lapp der at det er helt okei at vi flytter! Jeg har tatt vare på det barnet siden hun ble født, hvordan kan han bare plutselig komme slik som dette?(han har fått noen rykk innimellom hvor han truer meg med slike saker helt siden hun var liten) Hvordan kan man gå med på en avtale også plutselig bare true med og rive opp hele livet vårt fordi det passer han? Han sier nå at lappen ikke er verd en dritt,men hvordan kan han skrive under på lappen for og så si at den ikke er verd en dritt plutselig? Hvordan er det rettsystemet funker? Detter er IKKE bra for barnet, huff og huff. Jeg vil bare fortelle at jeg er en ordentlig mor, har ordentlig jobb har alt på stell. jEG ER ABSOLUTT ikke venn med han på facebook, men har latt han få ha muligheten til og ha kontakt med meg gjennom facebook. Jeg har hatt han blokkert fra facebook di siste årene pga masse trusler osv.Men som sagt latt han ha denne muligheten siden vi flyttet til og ha litt kontakt med oss. Men han bare utnytter det. Lei..
KaDust Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Ta å hendvend deg her: http://www.advokatenhjelperdeg.no Uansett, om han tar dette opp i retten og han mener dette alvorlig tror jeg ikke han kommer til å få barnet uansett. Retten gjør hva som er best for barnet og du kommer dermed ikke til å miste noe foreldreansvar. 1
Inger88 Skrevet 28. februar 2012 #6 Skrevet 28. februar 2012 Fordi om han sier han har snakket med en jurist og den sier det og det, er det ikke sikkert det stemmer. Snakk med en advokat du. Lykke til! 1
KaDust Skrevet 28. februar 2012 #7 Skrevet 28. februar 2012 Om det virkelig fremstår som trusler i det han skriver på facebook kan du jo ta det med til en advokat så han driti seg selv på leggen. 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #8 Skrevet 28. februar 2012 TA VARE PÅ alle trusler fra ham! Alle meldinger både på facebook og mobiltelefon, slik at du kan vise hva for en fyr han er. Han har INGEN mulighet til å få 100 % foreldreansvar dersom du er en god og omsorgsfull forelder; det kan jeg love deg Jeg kjenner ikke lovverket godt nok, men en fylkesmann eller domstol hjelper deg med dette. Når far i tillegg har en fortid med narkotikamisbruk bak seg, i tillegg til at han ikke har hatt noen kontakt overhodet med barnet på flere år, så er det ikke en sjans i havet for at hanfår overta omsorgen for barnet. Imidlertid har han rett på samvær, om han ønsker det. Han betaler vel barnebidrag?
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #9 Skrevet 28. februar 2012 Han har fått ordnet det slik gjennom Nav at han betaler 300 kroner i banrbidrag og nav betaler resten. Så jeg vet ikke hva jeg skal si om barnbidrag. Jeg har jo ikke nektet han og se henne, bare spurt om han kan väre med og dele på flybilletten, som jeg mener er rettferdig?
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #10 Skrevet 28. februar 2012 Han har fått ordnet det slik gjennom Nav at han betaler 300 kroner i banrbidrag og nav betaler resten. Så jeg vet ikke hva jeg skal si om barnbidrag. Jeg har jo ikke nektet han og se henne, bare spurt om han kan väre med og dele på flybilletten, som jeg mener er rettferdig? Jeg hadde tatt en telefon til NAV-kontoret deres NÅ, og forklart problemet. Hør hva dine rettigheter er, og om du bør kontakte advokat. Selv om bf sier han har kontaktet advokat så trenger det ikke å stemme. Jeg tviler faktisk sterkt, siden han påstår at advokaten mener han har rett på å få 100 % omsorg for et barn han ikke har sett på årevis, som er i en stabil og trygg familie med gravid mor og ny, flott pappa, og når far til og med har historie med narkotikamisbruk. Nei, han bare terroriserer deg. Men du gjør lurt i å bli kjent med dine rettigheter, slik at du kan slå ned på slikt tull fra ham uten å bli så nervøs og stresset - du har jo en til å i magen å tenke på nå. HUSK å ta vare på ALLE trusler han sender til deg, dette er viktige bevis dersom han skulle være dum nok til å gå til sak mot deg! Vil gi deg en stooor 1
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2012 #11 Skrevet 28. februar 2012 Før han får gjort noe som helst må han ha en meklingsattest og da skal du være innkalt til mekling. Så lenge du ikke blir innkalt så kan du ta det helt med ro.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #12 Skrevet 28. februar 2012 Den enkleste sak iv erden, er å si til deg at han ahr snakket med en jurist, men realiteten er at en jurist aldri ville sagt det han ahr sagt til han, for det kan ikke juristen vite. Du skal slappe av, for så enkelt er det heldigvis ikke å styre andre mennesker. Han har selv skrevet under på at du får 100 % foreldreansvar, og da må han stå for det. Han kan få samvær med datteren, om han ønsker det, men han kan ikke kreve at dere flytter tilbake igjen. Slapp av, kos deg og nyt graviditeten. La han ta seg av jobben med å styre så mye han gjør nå, men det er ingen sjangs at politiet vil komme på døren din, vær trygg på det. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #13 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har nå snakket med en advokat som sier at jeg kan bare slappe av. Jeg skal maile han papirer i morgen. Kjenner jeg kan roe meg litt ned nå. Ts 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #15 Skrevet 28. februar 2012 Oppfordrer deg til å bli kjent med både dine og barnefars rettigheter, slik at du slipper å bli så redd. Ring NAV i dag. Eks'en din bare hundser med deg og terroriserer deg fordi han vet at du kan for lite om rettighetene til deg og barnet ditt. Han har garantert ikke kontaktet noen jurist; for det er helt hinsides at en mann med hans forhistorie kan få hovedomsorgen for deres barn; rykke henne opp med roten fra et annet land hvor hun er bosatt med sin trygge familie og trygge biologiske mamma, som har hatt omsorgen for henne siden fødsel, mens far ruset seg på narkotika. Bli kunnskapsrik på området, vit dine (eller rettere sagt ditt barns) rettigheter. Så kan du bare le av ham Vær SAKLIG i din omgang med ham; ikke synk ned på hans nivå. Ta godt vare på alle trusler slik at de kan brukes mot ham (og husk at om du er dum nok til å true tilbake, så vil det skade deg). 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #16 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har nå snakket med en advokat som sier at jeg kan bare slappe av. Jeg skal maile han papirer i morgen. Kjenner jeg kan roe meg litt ned nå. Ts Så BRA!! Flink mamma er du 4
Gjest solstråle Skrevet 28. februar 2012 #17 Skrevet 28. februar 2012 en advokat er jo ikke en utøvende myndighet så det at han har pratet med en advokat som sier dette er bare pisspreik! du har retten på din side. hvis dere skal endre foreldreansvar må en domstol bestemme dette. og veldig bra du har snakket med en advokat som har roet deg ned . lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #18 Skrevet 28. februar 2012 Takk, jeg har også sendt han utdrag fra barne, likestillings og inkluderingsdepartementet. Så nå ble det stille fra fra hans kant. 1
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2012 #19 Skrevet 28. februar 2012 Han tenker vel bare på barnet? Barn trenger kontakt med sin far hvis ikke faller de gjerne ut av skolen, begynner lettere med alkohol og narkotika, har lettere for å bli kriminelle eller prostituerte, og så videre. Er dette virkelig noe du ønsker for barnet ditt? Kanskje du burde tenke over hva du faktisk gjør mot barnet ditt når du nekter henne å få treffe sin egen far? Jeg kan love deg hun kommer til å hate deg for det senere når hun blir eldre. 1
Kala Skrevet 28. februar 2012 #20 Skrevet 28. februar 2012 Han tenker vel bare på barnet? Barn trenger kontakt med sin far hvis ikke faller de gjerne ut av skolen, begynner lettere med alkohol og narkotika, har lettere for å bli kriminelle eller prostituerte, og så videre. Er dette virkelig noe du ønsker for barnet ditt? Kanskje du burde tenke over hva du faktisk gjør mot barnet ditt når du nekter henne å få treffe sin egen far? Jeg kan love deg hun kommer til å hate deg for det senere når hun blir eldre. Hvor står det at hun nekter barnet kontakt med bf, og bf kontakt med barnet??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå