Gjest Bobler Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Advarer mot sterke bilder http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10052786 Jeg blir så ufattelig kvalm og rasende av denne artikkelen. Har rett og slett ord. Jeg er glad pus er livredd folk når det går slike mennesker rundt i gatene. Thelma hadde blitt mishandlet på det groveste. Det ene øyet var stukket ut, og bakbeina var skåret av. Katten var så ille tilredt av selv eieren ville slitt med å kjenne henne igjen ... Thelma er en av seks katter som har forsvunnet siden sommeren - i et nabolag med bare tolv hus. Også Heidi Cicilie Rønning har opplevd å miste katten sin. - Min var en av de første som forsvant. Den har fortsatt ikke dukket opp igjen, men jeg er sikker på at den er død. Alle de seks kattene som har forsvunnet er husnære katter. De er kastrerte, vaksinerte og har ikke hatt noen grunn til å forsvinne, forteller hun. Etter at drapet på Thelma ble kjent i lokalmiljøet, har de fått høre om enda en katt som kom hjem uten bakbein. Den levde fortsatt, men hadde det så vondt at den måtte avlives.
Gjest Bobler Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 Sikkert bare et uhell. Jada, to katter fikk sagd av beina med et uhell. Idiot. 9
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 De personene som har gjort dette må være veldig syke. De ønsket tydeligvis ikke bare å ta livet av det stakkars dyret, men torturerte det og lemlestet det grovt. Håper at de finner ut hvem det er. Når man har slike tendenser er det i grunn bare et tidsspørsmål før de kan finne på å gjøre det mot mennesker. Mange sadistiske mordere startet jo med dyr. Synes fryktelig synd på de som har mistet katten sin, spesielt de som fikk den levert på døren. Har selv hatt katter som har blitt skutt og tatt av rovdyr, så kan forestille meg hvordan de har det. Har også en katt som ble fanget av noen ungdommer som svidde bort værhårene på den med lighter. Hun kom heldigvis helskinnet fra det, men tør ikke å tenke på hva de kunne gjort om jeg ikke tilfeldigvis hadde kommet over dem. Nei, når gamlingene jeg har nå vandrer blir det innekatter. 5
Inger88 Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 (endret) Stakkars pusen. Håper de finner ut hvem som har gjort dette og at de får buret dem inne. Klikket meg ikke inn på artikkelen(orker ikke), men det du skildrer er ufattelig. Endret 28. februar 2012 av Inger88
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #6 Skrevet 28. februar 2012 De blir tatt en vakker dag. En av dem vil forsnakke seg og da sprer det seg. En person som er like gal som de, men som elsker dyr får greie på dette og gir dem samme behandling. De må leve resten av livet uten øyer og bein. En passsende straff. 1
Capricorn Skrevet 28. februar 2012 #7 Skrevet 28. februar 2012 Hadde dette skjedd med min katt så hadde jeg ikke gitt meg før de skyldige var tatt. Jeg hadde glatt betalt en privatetterforsker for å finne de. Politiet skulle fått de etter jeg hadde offentliggjort bilde og navn. Samfunnet har ikke behov for slike folk. Hva skal vi med de? 8
Gjest Huskatta Skrevet 28. februar 2012 #8 Skrevet 28. februar 2012 For en ufattelig ondskap! Håper den/de som har gjort dette blir tatt og får sin straff. Det er ikke mentalt friske mennesker som gjør noe slikt. 2
Tullamore Dew Skrevet 28. februar 2012 #9 Skrevet 28. februar 2012 Hadde jeg sett noen gjøre dette med dyr, eller jeg hadde visst hvem dette var, så hadde det svartnet fullstendig for meg, og jeg hadde ikke tatt ansvar for det som da ville skjedd. Mennesker som gjør slikt mot andre skapninger, som ønsker andre så vondt, er faen meg ikke verdt en dritt. 4
KaDust Skrevet 28. februar 2012 #10 Skrevet 28. februar 2012 Skjønner ikke hvordan folk kan gjøre sånt med et uskyldig dyr. 1
Greenlight Skrevet 28. februar 2012 #11 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har ikke ord, er bare kvalm! Får ikke beskrevet hvor fælt jeg synes dette er, men ingen andre enn psykopater kan gjøre noe slikt, og de burde bli sperret inne for evig tid. Stakkars pusekattene 2
CathFoto Skrevet 28. februar 2012 #12 Skrevet 28. februar 2012 Politiet prioriterer ikke dyremishandling, da man ikke synes slikt er alvorlig nok. Men når man leser hva disse stakkars kattene har blitt utsatt for så synes jeg at en ordentlig etterforskning er på sin plass. Jeg mener dyremishandling i seg selv er alvorlig nok, men i og med det ikke tas alvorlig så synes jeg denne saken sånn sett har et annet aspekt som gjør at politiet bør gjøre noe. Torturen/mishandlingen er av en svært alvorlig karakter og i tillegg er omfanget stort mtp at det gjelder mer enn en katt. Det er langt fra ungdommer som svir av værhår(også grusomt) til disse handlingene som er beskrevet her. Og det tyder på at det er snakk om en svært forstyrret person, og jeg vil faktisk gå så langt som å si at vedkommende kan være en fare for naboene også, ikke "bare" kjæledyrene i området.Og det bør i allefall politiet ta alvorlig. Klassiske psykopater starter jo ofte med dyremishandling før de starter med psykisk/fysisk mishandling av mennesker. Man ser at mange seriemordere har startet med mishandling av dyr. Uansett hvem som har begått disse forferdelige handlingene tror jeg man trygt kan konkludere med at det er noe alvorlig i veien/feil med denne personen. 1
Inger88 Skrevet 28. februar 2012 #13 Skrevet 28. februar 2012 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10052786 Saken er nå henlagt. Forstå det den som kan.... Blir så sint. Det er noe galt med samfunnet når slikt kan foregå uten at politiet gjør noe. 1
CathFoto Skrevet 28. februar 2012 #14 Skrevet 28. februar 2012 Inger88; Kjente jeg ble veldig opprørt nå, så grusomt at de henlegger saken. Om de ikke kan se verdien i et katteliv, så må de vel se den potensielle faren denne personen utgjør for barn og andre forsvarsløse? 1
Capricorn Skrevet 28. februar 2012 #15 Skrevet 28. februar 2012 (endret) Politiet prioriterer ikke dyremishandling, da man ikke synes slikt er alvorlig nok. Men når man leser hva disse stakkars kattene har blitt utsatt for så synes jeg at en ordentlig etterforskning er på sin plass. Jeg mener dyremishandling i seg selv er alvorlig nok, men i og med det ikke tas alvorlig så synes jeg denne saken sånn sett har et annet aspekt som gjør at politiet bør gjøre noe. Torturen/mishandlingen er av en svært alvorlig karakter og i tillegg er omfanget stort mtp at det gjelder mer enn en katt. Det er langt fra ungdommer som svir av værhår(også grusomt) til disse handlingene som er beskrevet her. Og det tyder på at det er snakk om en svært forstyrret person, og jeg vil faktisk gå så langt som å si at vedkommende kan være en fare for naboene også, ikke "bare" kjæledyrene i området.Og det bør i allefall politiet ta alvorlig. Klassiske psykopater starter jo ofte med dyremishandling før de starter med psykisk/fysisk mishandling av mennesker. Man ser at mange seriemordere har startet med mishandling av dyr. Uansett hvem som har begått disse forferdelige handlingene tror jeg man trygt kan konkludere med at det er noe alvorlig i veien/feil med denne personen. Du har et veldig viktig poeng her. En slik person kan umulig være trygg for omgivelsene ellers. Jeg ville ikke h*n som barnevakt for å så det sånn. Tenker ikke politiet i de banene? De lar en så ustabil person gå som en tikkende bombe fordi de ikke har ressurser til å gjøre noe med det. Det ender opp med at de venter så lenge at h*n har skadet et menneske også. DA gjør de noe, men da er det for sent både for dyra og mennskene som ble skadet. Samtidig så oppfordrer politet folk til å anmelde dyremisshandling. For så å henlegge alle slike saker.... Forstå det den som kan. Endret 28. februar 2012 av Capricorn 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #16 Skrevet 28. februar 2012 "Henleggelsen handler ikke om at vi ikke tar denne typen sak alvorlig, men rett og slett om at det er svært liten sjanse for å oppklare dette." I ei gate med 12 hus?! Ja jøss! Fader og, blir så forbannet. Håper det finnes privatetterforskere som tilbyr sin tjeneste. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #18 Skrevet 28. februar 2012 Noen mennesker er syke. Vi hadde en lignende episode(opptil flere) i mitt gamle nabolag, når jeg var liten. Men som vanlig så ble også denne saken henlagt. Dette til tross for at alle i nabolaget visste hvem det var. Han satt nemlig i styret og ble forbanna når han ikke fikk gjennom forslaget sitt om katteforbud. Han truet også med at "dette kommer til å få konsekvenser". Et par uker sener skulle nabogutten på skolen, og fant katten sin korsfesta(!!) rett utenfor husdøra. Flere katter ble også dynka i bensin og påtent. Min egen katt kom løpende hjem en kveld med halen mellom bena og klissvåt av bensin. Det var mange stygge episoder og endte med at flere flyttet fra stedet.
Capricorn Skrevet 28. februar 2012 #19 Skrevet 28. februar 2012 Lynsjestemning på facebook nå. Noen vil betale 5000 til de som kan avsløre navnet på de som har gjort det. 2
Fandenivoldsk Skrevet 28. februar 2012 #20 Skrevet 28. februar 2012 Jeg vet ikke hva jeg skal si en gang. Jeg håper, håper håper at karma eksisterer og lar disse jævlene svi! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå