Gjest Trøffel Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 (endret) Vesla bader sammen med meg i boblebadet hver eneste kveld Det er en del av kveldsritualet. Hun er alltid veldig grinete på kvelden; drar i oss, gråter og vil bare bæres, og det klarer ikke ryggen min mer.. Men hun blir alltid blid som ei sol når vi tapper i vannet Og etter badet er hun slapp og deilig. Leggingen går alltid som en drøm. Hun har ennå ikke blitt tørr i huden, men det er klart vi er litt bekymret for dette siden hun bader så ofte. De få gangene hun ikke er kjempegrinete på kvelden, så hopper vi over badingen. Men da både mor og datter elsker denne stunden, så fortsetter vi så lenge behovet er der Hva med deg Redbull, hvor ofte bader du den lille? Endret 28. februar 2012 av Trøffel
Gjest Marmot Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 Han bader hver søndag, også dusjer han sammen med meg hver tirsdag og fredag.
Frøysa Skrevet 28. februar 2012 #6 Skrevet 28. februar 2012 Som regel hver kveld før han skal legges:) Har en veldig praktisk steamdusj med et lite badekar nederst, så der storkoser han seg. Mye mer praktisk enn badestampen jeg brukte til han før. Han er grinete på kvelden min også, men han blir blid som en sol når han bader:)
Lillymin Skrevet 28. februar 2012 #9 Skrevet 28. februar 2012 Jeg bader vesla annenhver dag, og ellers ved behov, eks hvis hun har blitt ekstra skitten i barnehagen en dag.
Redbull Skrevet 28. februar 2012 Forfatter #10 Skrevet 28. februar 2012 Vesla bader sammen med meg i boblebadet hver eneste kveld Det er en del av kveldsritualet. Hun er alltid veldig grinete på kvelden; drar i oss, gråter og vil bare bæres, og det klarer ikke ryggen min mer.. Men hun blir alltid blid som ei sol når vi tapper i vannet Og etter badet er hun slapp og deilig. Leggingen går alltid som en drøm. Hun har ennå ikke blitt tørr i huden, men det er klart vi er litt bekymret for dette siden hun bader så ofte. De få gangene hun ikke er kjempegrinete på kvelden, så hopper vi over badingen. Men da både mor og datter elsker denne stunden, så fortsetter vi så lenge behovet er der Hva med deg Redbull, hvor ofte bader du den lille? Syns det høres kjempe koselig ut! en dag i uka, tenkte å få inn en dag eller to mer for hun er så glad i å bade
JollyJolly Skrevet 28. februar 2012 #12 Skrevet 28. februar 2012 Han bader hver søndag, også dusjer han sammen med meg hver tirsdag og fredag. Jeg har også lyst til å prøve å dusje sammen med jenta mi! Hvordan gjør dere det? Liker han det? Tok det lang tid før han skjønte at dusjen ikke var skummel? Jenta mi har badet sjelden, kanskje hver 14. dag ... pga kummerlige forhold på badet der vi bodde før. Men nå bader hun 1-2 ganger i uka, mest etter behov. Hun bli veldig gira av å bade, så vi må ta det tidlig om kvelden, ellers sovner hun ikke ved leggetid
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #13 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har også lyst til å prøve å dusje sammen med jenta mi! Hvordan gjør dere det? Liker han det? Tok det lang tid før han skjønte at dusjen ikke var skummel? Det lurer jeg også på. Min har badet i en balje på gulvet i dusjen. Denne begynner å bli liten for han nå. Jeg har prøvd å ta han med i dusjen, men han protester veldig.
Gjest Misteltein Skrevet 28. februar 2012 #14 Skrevet 28. februar 2012 Det lurer jeg også på. Min har badet i en balje på gulvet i dusjen. Denne begynner å bli liten for han nå. Jeg har prøvd å ta han med i dusjen, men han protester veldig. Vet ikke hvordan det skjedde, men det over er meg.
puls Skrevet 28. februar 2012 #15 Skrevet 28. februar 2012 Min badar (i lag med storebror på 3,5) i badekaret ca kvar 3. dag. Eg har ikkje prøvd dusjen enno med han, men eg hugsar storebror var redd for dusjen i begynnelsen (då hadde me ikkje badekar, så det vart overgang frå balje til dusj).
Gjest Marmot Skrevet 28. februar 2012 #16 Skrevet 28. februar 2012 (endret) Jeg har dusjet sammen med ham siden han var 2 mnd. da, så han har egentlig aldri synes det var skummelt. Nå som han er så stor gjør jeg det slik at jeg først vasker og dusjer ham mens jeg har ham på armen, så sitter han på gulvet i dusjen og leker med badeleker mens jeg vasker meg selv. Han liker det veldig godt, det er veldig spennende med vann som renner selv om han er godt vant til det. Når vi er ferdige tar jeg et stort håndkle rundt meg selv først, og så setter jeg ham på stellebordet der jeg tørker og kler på ham. Så sitter han på gulvet på badet og leker mens jeg tørker og kler på meg selv. Hvis hun er redd for dusjen, ville jeg rett og slett satt henne på gulvet, og skrudd på veldig svak stråle mens du holder dusjhodet forran henne. La henne kjenne på vannet og kanskje holde dusjholdet selv. Endret 28. februar 2012 av Marmot 1
Redbull Skrevet 28. februar 2012 Forfatter #17 Skrevet 28. februar 2012 Hun dusjer med oss også, da står mannen min klar og tar i mot henne når hun er ferdig
Rosebud Skrevet 28. februar 2012 #18 Skrevet 28. februar 2012 Hver kveld Hun elsker å bade, og med en ettårings spiseteknikk synes vi det gjør seg med en grundig vask før natten. Og det er greit å ha noe å underholde henne med den siste tiden før leggetid hvor hun er trøtt og grinete.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #19 Skrevet 28. februar 2012 Hver kveld Bruker sjelden såpe så plages ikke med at huden blir tørr.
Gjest Misteltein Skrevet 28. februar 2012 #20 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har dusjet sammen med ham siden han var 2 mnd. da, så han har egentlig aldri synes det var skummelt. Nå som han er så stor gjør jeg det slik at jeg først vasker og dusjer ham mens jeg har ham på armen, så sitter han på gulvet i dusjen og leker med badeleker mens jeg vasker meg selv. Han liker det veldig godt, det er veldig spennende med vann som renner selv om han er godt vant til det. Når vi er ferdige tar jeg et stort håndkle rundt meg selv først, og så setter jeg ham på stellebordet der jeg tørker og kler på ham. Så sitter han på gulvet på badet og leker mens jeg tørker og kler på meg selv. Hvis hun er redd for dusjen, ville jeg rett og slett satt henne på gulvet, og skrudd på veldig svak stråle mens du holder dusjhodet forran henne. La henne kjenne på vannet og kanskje holde dusjholdet selv. Hvordan gjorde du det når han var to måneder? Og, hvordan vet du at det er passe vann? Jeg kan prøve å sette han på gulvet. Jeg prøvde å leie han inn en gang, men han ville ikke. Han ville bare sitte på armen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå