Rosebud Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har en alliansering i hvitt gull som forlovelsesring. Nå er det en sten i den (tror den er 0,10 karat), og vi planlegger å sette inn to nye stener før bryllupet. Noen som har gjort dette og aner hva det koster for stenene og selve jobben?
Gjest Tekola Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 Jeg vet ikke, men vi tenker på å gjøre noe lignende etter hvert, så jeg henger meg på her!
Brukernavn Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 Jeg satte nettopp inn en på 0,15ct og det betalte jeg 2150,- for.
bobbi Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 Vet man kan sette inn flere stener i allianseringer, men vet ikke hva det koster. Det tror jeg avhenger litt av hvor man gjør det
Samsulla Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Dette har vi tenkt til å gjøre også. Skal ha de som gifteringer. En diamant til å begynne med. Og så forhåpntligvis bygge på etterhvert som det blir barn, Bryllupsdager ol. Han skal bare ha selve ringen selvfølgelig.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #6 Skrevet 28. februar 2012 Det avhenger litt av hvor du får det gjort og kvaliteten på diamanten. slik info om diamanten pleier ofte å stå på innsiden av ringen Det er billigere å sette inn flere om gangen, da betaler man mindre for arbeidet, selv om de fleste velger å sette inn en og en ved spesielle anledninger. Rundt 2000,- vil jeg tro vil være forventet pris, men det avhenger som sagt av kvaliteten på diamanten.
Fanteria Skrevet 28. februar 2012 #7 Skrevet 28. februar 2012 Vi kjøpte ringer i går og da spurte jeg hva de skulle ha for å sette inn en diamant. Den blir da på 0,10ct og det kom på 2900,- Prisene ville nok gå noe opp til neste sommer når det blir aktuelt for oss å sette inn. Dette gjelder da David Andersen, classic.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #9 Skrevet 2. mars 2012 Betalte 1800 for å sette inn en 0,05 i min ring...
Rosebud Skrevet 7. mai 2012 Forfatter #10 Skrevet 7. mai 2012 Drar denne opp igjen og spør om noen flere har gjort dette i det siste? Har spurt et par steder om pris og det ene var dobbelt så dyrt som det andre, så jeg ble vedig usikker på hva som er vanlig for tiden.... Ene stedet skulle ha rett over 3000, det andre 6200.
Brukernavn Skrevet 9. mai 2012 #11 Skrevet 9. mai 2012 Eneste måten å få et nøyaktig pristilbud på er å ta med diamantsertifikatet ditt og selve ringen og gå innom butikken og spør. Da ser de hva slags diamant du skal ha, og hva slags feste. Det er først da du kan sammenligne to priser. Snakker av erfaring...
Rosebud Skrevet 7. juni 2012 Forfatter #12 Skrevet 7. juni 2012 Kan jo oppdatere denne. Endte opp med å betale 6200 kr for to diamanter (0,10 c) samt oppussing og gravering. Så vet man det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå