Gå til innhold

Er krim og thriller det samme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil du si at krim og thriller er det samme? Eller i hvertfall at thriller hører til i krim-genren?

Jeg vet ikke, altså, hva som er den riktige definisjonen på genrene, og hva som skiller dem. Jeg lurer bare på hvordan andre oppfatter det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg vil si at krim inneholder nettopp en kriminell handling, men at thrillere kan ha andre elementer som gkør den spennende. Konspirasjoner, forbudt sex, et galt sinn osv.

Skrevet

Jeg vil tro at en krim handler om politi/(privat)etterforskere og det å løse en kriminell gåte/sak.

Mens en thriller kan handle om hvem som helst, som det hender noe spennende (og skummelt) med, og som ikke nødvendigvis handler om å oppklare en kriminalsak?

Skrevet

Nei, jeg vil si at krim inneholder nettopp en kriminell handling, men at thrillere kan ha andre elementer som gkør den spennende. Konspirasjoner, forbudt sex, et galt sinn osv.

Enig. Kan godt hende at krim er en undersjanger, men jeg tenker allikevel på de som to forskjellige sjangre, nettopp på grunn av den forskjellen AB forklarer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...