Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt så mye snakk om Jonathan Franzen, men har fortsatt ikke endt opp med å kjøpe en bok av ham. Hva er så bra med bøkene hans? Hvilken er best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

The Corrections er aldeles fantastisk.

Freedom er aldeles forferdelig.

Skrevet

Jeg liker både Corrections og Freedom veldig godt.

Det som er bra er vel at han skriver realistisk om vår tid, komplekse mennesker med komplekse følelser. Og jeg synes han skriver ganske morsomt. Litt sånn pratete stil, lettlest men samtidig klokt og originalt. Jeg liker også at han får til en allvitende forteller.

Skrevet

Jeg har bare lest Freedom, men likte den kjempegodt. Franzen har det meste jeg liker med mange amerikanske samtidsforfattere: storyen er lett tilgjengelig, men uten at det går ut over kvaliteten eller kompleksiteten.

Han minner meg mye om Jeffrey Eugenides og John Irving.

Skrevet

Jeg likte også veldig godt Corrections, men også Freedom. Det er sant, Viljaa, han kan ligne på Eugenides. Har akkurat kjøpt den nye hans, gleder meg til å lese!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare lest Freedom, likte den ikke spesielt godt - litt "kjedelig" å lese og det skjedde liksom ikke noe særlig. Ikke en av mine største leseropplevelser. Men samtidig tok den jo opp mange interessante temaer, så i ettertid sitter jeg igjen med mye.

Skrevet

Leste 250 sider av Freedom, så la jeg den fra meg. :(

Jeg har så mye snadder i bokhylla at jeg ikke kan bruke tid på ting som kjeder meg.

Jeg skal fortsatt gi Corrections en sjanse og hvis jeg liker den tar jeg opp igjen Freedom. Hater å avbryte bøker.

Skrevet

Å, jeg har kjøpt Corrections, og nå glede jeg meg enda mer til å lese den! :smilbla:

Skrevet

Leste 250 sider av Freedom, så la jeg den fra meg. :(

Jeg har så mye snadder i bokhylla at jeg ikke kan bruke tid på ting som kjeder meg.

Jeg skal fortsatt gi Corrections en sjanse og hvis jeg liker den tar jeg opp igjen Freedom. Hater å avbryte bøker.

Jeg kjempet meg smertefullt igjennom Freedom. Tror siste halvdelen var det jeg slet mest med. The Corrections var nesten kriminelt mye bedre.

Skrevet

Jeg kjempet meg smertefullt igjennom Freedom. Tror siste halvdelen var det jeg slet mest med. The Corrections var nesten kriminelt mye bedre.

Bra! Skal helt klart gi den en sjanse

Skrevet

The Corrections var fantastisk god! :jepp: Freedom har jeg ikke fått lest enda.

Skrevet

Jeg har bare lest Freedom, og dessverre holdt jeg på å kjede meg i hjel. En lidelse å komme seg gjennom.

Men jeg ser at for dem som er mer interessert i USAs samfunnsutvikling og ikke minst miljøpolitikk er det sikkert en bra bok :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare lest Freedom, og dessverre holdt jeg på å kjede meg i hjel. En lidelse å komme seg gjennom.

Men jeg ser at for dem som er mer interessert i USAs samfunnsutvikling og ikke minst miljøpolitikk er det sikkert en bra bok :)

Takk for alle gode svar i tråden! Jeg er absolutt interessert i miljøpolitikk, men får vel prøve meg på Corrections først.

Men noen som kan si mer om skrivestilen hans?

TS

Skrevet

Jeg jobber i bokhandel og mitt inntrykk er at Corrections jevnt over er godt likt, mens Freedom mer er en bok som enten elskes eller hates.

AnonymBruker
Skrevet

Har bare lest Freedom (kommentert over her), om skrivestilen vil jeg vel si han er nokså... pratete. Tror sammenlikningen med John Irving kan være relevant. Synes ikke han var så interessant for skrivestilen sin del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...