AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Vet jeg høres ut som en bekymret hønemor nå, men katten min har enda ikke kommet inn. Vi flyttet hit for en månde siden, og slapp han ut for første gang idag. Han er kastrert. Har jeg grunn til bekymring, eller kan jeg trygt vente? Gradestokken ligger på rundt null, men er en del vind ute. Men mange plasser han kan søke ly, men er fordeom veldig bekymret. Er det normalt at han er ute så lenge første gangen? Har forresten og satt ut mat uttfor døren. Håper på beroligende ord
Tulling Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 Er sansynligvis ikke farlig. Kommer an på hva slags type han er. Kansje han er på utforsking av nytt område. Hadde katten vært "feig" hadde jeg blirr bekymret hvorfor han ikke kommer hjem. Du kjenner katten din best. Han har sansynligvis ingen fare hvis han har steder han kan søke ly.
hanne92 Skrevet 27. februar 2012 #5 Skrevet 27. februar 2012 Vet hvordan du har det. Jeg har selv løpt rundt i 4 timer mitt på natta, ute, for å lete etter katten min! Jeg fant han til slutt, under terassen vår Da hadde jeg løpt som en gal, over hele nabolaget.. Katten din er nok i nærheten, så bare vent du. Evt dersom deres forrige hjem er i nærheten, kan du evt dra bort dit å se om den har gått tilbake dit! Det gjorde min forrige katt da vi flyttet. Dette pågikk da en periode der vi drev å hentet den hver kveld i det gamle hjemmet vårt, og etterhvert lærte den å kjenne sitt nye hjem
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #6 Skrevet 27. februar 2012 tidligere der vi bodde, gikk han aldri langt fra huset, men vet han bruker å være ekstra lenge ute når han har vært inne en stund. Men vet også at han liker ikke å være lenge ute visst det er dårlig vær, derfor jeg er litt bekymret =/ Han er ganske kresen på været.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #7 Skrevet 27. februar 2012 Nei vi har flyttet langt vekk fra vårt gamle hjem, så dit kommer han seg nok ikke. Ja har selv vært ute i to timer å prøvd å se etter han, men får vel sitte våken helt til han kommer får aldri sove om han ikke er inne om natta.. Ts
Pauline Skrevet 27. februar 2012 #8 Skrevet 27. februar 2012 Vår katt gjorde det samme da vi flyttet. Vi sperret henne inne 1 mnd og slapp henne så ut. Hun kom hjem etter 5 dager! Gud, så bekymret vi var, men hun hadde nok brukt tida til å se seg om i sitt nye nærmiljø. Siden har hun aldri stukket av.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #9 Skrevet 27. februar 2012 Nei vi har flyttet langt vekk fra vårt gamle hjem, så dit kommer han seg nok ikke. Ja har selv vært ute i to timer å prøvd å se etter han, men får vel sitte våken helt til han kommer får aldri sove om han ikke er inne om natta.. Ts Sett et vindu i lås i rommet du oppholder deg i så du hører pus, lokk med våtmat/fisk som stinker, strø litt sand fra kattekassen utenfor så han har noen kjente lukter rundt sitt nye territorium. Ikke uvanlig at han trenger litt tid på å kjenne på utelivet etter en måned karantene, men han kommer nok hjem igjen. Har du gitt han mulighet til å bli kjent i uteområdet ved å ha han ute i sele først? La han være ute på småturer i hagen under tilsyn? Lokket han inn med godsaker og lært av borte er bra, men (nytt) hjem er best og fullt av godis?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #11 Skrevet 27. februar 2012 Sett et vindu i lås i rommet du oppholder deg i så du hører pus, lokk med våtmat/fisk som stinker, strø litt sand fra kattekassen utenfor så han har noen kjente lukter rundt sitt nye territorium. Har du gitt han mulighet til å bli kjent i uteområdet ved å ha han ute i sele først? La han være ute på småturer i hagen under tilsyn? Lokket han inn med godsaker og lært av borte er bra, men (nytt) hjem er best og fullt av godis? Har vinduet åpent, å satt ut et fat med fisk på, å et med vanlig tørrfor Det med kattesand var en god ide, det skal jeg gjøre! Har vært ute med han i seler flere ganger å gått rundt huset med han, men ikke brukt godis for å lokke han inn:/ og var ute med han den første timen, da satt han bare under terrassen å koste seg. Men lot han lukte på fisken jeg hadde kjøpt til han før han gikk ut idag, i håp om at det ville hjelpe Takk for gode tips
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #13 Skrevet 27. februar 2012 Blåst opp til liten storm ute nå huff, hjalp ikke på bekymringene.. Ts
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #14 Skrevet 28. februar 2012 Vet hvordan du har det. Jeg har selv løpt rundt i 4 timer mitt på natta, ute, for å lete etter katten min! Jeg fant han til slutt, under terassen vår Da hadde jeg løpt som en gal, over hele nabolaget.. Katten din er nok i nærheten, så bare vent du. Eh.. Skulle tro du var meg, eller motsatt Han kommer helt sikkert hjem igjen, må jo få utforske det nye nabolaget :-) For du likevel ikke sove, kan du gå ut å rope på han av og til.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #15 Skrevet 28. februar 2012 han er endelig kommet hjem nå, etter å ha latt sin kjære matmor bekymre seg i 13 timer stormen måtte bare blåse seg opp et par hakk til.. takk for gode råd å trøstende ord god natt 8
Gjest Huskatta Skrevet 28. februar 2012 #18 Skrevet 28. februar 2012 han er endelig kommet hjem nå, etter å ha latt sin kjære matmor bekymre seg i 13 timer stormen måtte bare blåse seg opp et par hakk til.. takk for gode råd å trøstende ord god natt Så bra! Kattene skulle bare visst hvor bekymret vi blir når de bare forsvinner slik for oss. Av og til når jeg var på leting etter mi katt kunne jeg nesten føle hvordan hun satt i nærheten og hånlo av det rare mennesket som sprang hit og dit og ropte med stadig mer nervøs stemme.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #19 Skrevet 28. februar 2012 Så bra! Kattene skulle bare visst hvor bekymret vi blir når de bare forsvinner slik for oss. Av og til når jeg var på leting etter mi katt kunne jeg nesten føle hvordan hun satt i nærheten og hånlo av det rare mennesket som sprang hit og dit og ropte med stadig mer nervøs stemme. Ganske sikker på at det var akkurat det han gjorde i hele går, gikk rundt nestn på gråten å ropte på han Mens han sikkert tenkte ondskapsfult "nå får du igjen for å holdt meg inne så lenge" Ts
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå