gullhjerte Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Jeg giftet meg i november, og hadde en drøm av en kjole (synes jeg ). Etter bryllupet luftet jeg den godt, og hang den i kjoleposen i et tørt, mørkt kott. Men den tar så stor plass! Og hva skal jeg egentlig med den? Jeg har lagt den ut på finn.no i går, men finnes det egentlig et marked for brukte brudekjoler? Synes det florerer av de For å være litt småinteressant har jeg satt prisen til omtrent 1/3 av nypris (den er ikke renset), og er villig til å gå lavt for å kvitte meg med den - jeg har jo ingen planer om å gifte meg igjen Hva gjør dere andre ferdig-giftede med kreasjonene deres? Får dere solgt de?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Jeg giftet meg i 2004. Brudekjolen ble renset, pakket inn og henger på loftet. Har ingen planer å selge den. Kjolen min var ganske enkel og ikke så dyrt, så jeg ville ikke fått mange tusen igjen uansett. Jeg kommer nok aldri til å bruke den igjen, men jeg oppbevarer så mange andre ting også, da er brudekjolen ikke det første jeg ville kvitte meg med.
kvinne1992 Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Du kan jo henge den til pynt på eks. soverommet?
Gjest Tekola Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 Jeg tror jeg kommer til å prøve å selge min etterpå. Den har ikke blitt justert noe som helst, så om ikke noe skjer på bryllupsdagen, vil den jo være veldig pent brukt.
lilleGrethe Skrevet 27. februar 2012 #5 Skrevet 27. februar 2012 Min er renset og henger i skapet. Ingen planer om å selge, synes selv det var stas å se og senere prøve mammas brudekjole da jeg var yngre. Skulle noen jeg er glad i (niese, evt datter, el.l.) ønske å bruke den i fremtiden, så er den tilgjengelig. Ellers får den være et flott minne fra en flott dag!
Gjest Doh Skrevet 28. februar 2012 #6 Skrevet 28. februar 2012 Jeg venter på at min skal komme tilbake fra Rena sånn at jeg kan legge den ut på finn. Håper å få solgt den fort da vi egentlig ikke har plass til den
Norbertine Skrevet 28. februar 2012 #8 Skrevet 28. februar 2012 Min henger på loftet. Prøvd å selge den, men vil ikke selge den for skampris heller, og da er det få muligheter. Men vet ikke helt hva jeg skal med den. Jeg får ta den fram og se på den av og til når jeg blir gammel og grå, om jeg ikke mot formodning får en datter, som mot formodning skulle ha lyst til å bruke den.
Gjest Cessie Skrevet 28. februar 2012 #9 Skrevet 28. februar 2012 Min henger i skapet i påvente av at jeg skal somle meg til å ta den med til et renseri. Så skal den selges. Jeg har ikke tenkt å gifte meg flere ganger... Regner med å få solgt den, for jeg har lagt merke til at det er veldig få kjoler i store størrelser på bruktmarkedet. 1
lilljan Skrevet 28. februar 2012 #10 Skrevet 28. februar 2012 Min er solgt på finn for bittelitt over halv pris. Jeg er fornøyd. Kjolen var en drøm og jeg følte meg perfekt den dagen. Men fant liksom ikke ut hva jeg skulle med kjolen. Stor plass tok den og. Bildene fra dagen har større verdi enn kjolen. Heldigvis har vi mange! 1
Gjest Trøffel Skrevet 28. februar 2012 #11 Skrevet 28. februar 2012 Jeg kjøpte brukt kjole på finn for kr 5000,- (pronovias' nenufar) og brukte 4000 kr på skredder for å få en helt unik og fantastisk kjole (omgjorde til sweetheart neckline og fikk påsydd masse nydelige krystaller) Solgte den på finn for 5000 kroner etterpå; hadde faktisk 3 interessenter på under 3 døgn så jeg kunne nok tatt enda mer for den.. Men så ble kjolen sykt fin da - sånn heelt objektivt altså MEN - nå skulle jeg ønske at jeg hadde tatt vare på den... Vi skal bygge hus ila et års tid, og om jeg visste at jeg ville få masse plass, så hadd ejeg heller hatt den på en byste til eeevig tid
Moscato Skrevet 28. februar 2012 #12 Skrevet 28. februar 2012 vi har tre brudekjolar liggande på loftet. Mormor sin, og to av systrene hennar sine (kjolen til den siste systera gjekk diverre med i ein brann). To av kjolane har mormor sydd, og mamma brukte òg mormor sin då ho gifta seg. Eg ser heller ikkje bort frå at eg sjølv kan kome til å ville bruke ein av dei. Eg synest i alle fall at det er fint å ha dei 1
Klematis Skrevet 28. februar 2012 #13 Skrevet 28. februar 2012 Jeg prøvde å selge min på finn, men lykkes ikke. Så da sydde jeg dåpskjole av den i steden! Er superfornøyd med det valget. Blir en fin tradisjon at våre etterkommere døpes i en kjole sydd av min brudekjole, synes jeg. Hadde ikke tatt i en symaskin siden ungdomsskolen da jeg bestemte meg for å gi det en sjans. Sydde først et enkelt skjørt til meg selv av noe billig IKEA-stoff som en prøveklut, og hev meg så utpå. Brukte mye tid, men ble faktisk veldig bra! 1
Samulita Skrevet 28. februar 2012 #14 Skrevet 28. februar 2012 Jeg tror jeg skal beholde den. Kanskje ha den som pynt på soverommet den dagen vi kjøper oss hus Liker i hvert fall ikke tanken på å selge kjolen som er spesialsydd til meg, med mine personlige detaljer...
Gjest Adriane Skrevet 28. februar 2012 #15 Skrevet 28. februar 2012 Det har jeg egentlig ikke tatt stilling til ennå. Jeg tenker at plassmangel/mangel på godt og trygt lagringssted kan være med på å bestemme for meg, hadde jeg nær sagt. Innbiller meg at den må oppbevares på en god måte for at den skal holde seg pen. Men sånn rent nostalgisk sett, så vil jeg nok gjerne ønske å beholde den om jeg kan. Ikke for min egen del, men for egne barns og evt barnebarns skyld. Jeg forventer ikke at noen av de skulle ønske å bruke den selv, men tenker at det er litt "historie" i en gammel brudekjole Men vi får nå se. Jeg har ikke engang kjøpt meg kjole ennå Jeg har forresten også tenkt at dersom kjolen ikke blir altfor avansert, kan den evt farges og sys om litt i ettertid, så jeg kan bruke den i andre sammenhenger senere. Det syns jeg også kan være en fin måte å ta vare på kjolen, og føle at jeg får litt mer ut av den og kronene jeg har brukt på den 1
kaprifolen Skrevet 28. februar 2012 #16 Skrevet 28. februar 2012 Min henger i skapet, og jeg er glad for at jeg har hus med nok oppbevaringsplass til å ta vare på den...
fridr Skrevet 28. februar 2012 #17 Skrevet 28. februar 2012 Jeg tror nok jeg blir å beholde den. Husker at jeg syntes det var veldig stas å prøve mamma sin da jeg var yngre. Men nå var kjolen min kjempebillig, så det har ingenting å si om jeg får solgt den eller ikke. Jeg har også vært inne på tanken om å kanskje sy den opp, farge den eller noe Kjolen min er ganske enkel, så den tar heller ikke stor plass, og den kan lett syes om til en penere festkjole. Og om jeg får døtre, så tror jeg de ville syntes det er koselig å få se den på ordentlig og ikke bare på bilder. Jeg har jo en niese også, kanskje hun vil like den om jeg ikke får jenter. Jaaa, jeg er nostalgiker til tusen, og har vanskelig for å kvitte meg med ting jeg er glad i
Gjest alven Skrevet 29. februar 2012 #18 Skrevet 29. februar 2012 Jeg giftet meg i 2010, forsøkte å selge den på finn.no for under halv pris, men det var ingen respons. Så jeg gav den til tv auksjonen. Og der fikk de en okay pris. 1
Anglofil Skrevet 1. mars 2012 #19 Skrevet 1. mars 2012 Prøver å få solgt den, ser ikke vitsen med å bare ha den liggende. Mvh Yvonne
Gjest Tekola Skrevet 1. mars 2012 #20 Skrevet 1. mars 2012 Prøver å få solgt den, ser ikke vitsen med å bare ha den liggende. Mvh Yvonne Er det lov til å spørre om hvorfor du prøver å selge den til en høyere pris enn det du har annonsert på forumet? Det er en fin kjole, absolutt! Var bare litt nysgjerrig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå