Gå til innhold

Ulemper med denne leilighet pga ufor, vil flytte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her jeg bor naa har fellesgjeld paa ca 1 million og laan paa ca 1 million. Husleien er paa 8500 kr per mnd, men har hybel som er en del av hele leiligheten min.

Jeg mottar kun ca 13.000 kr per mnd.

En venn tipset meg om aa kjope med en familie som jeg kjenner. Denne boligen ligger litt utenfor byen, loft ca 70 kvm areal, hovedetasje ca 84 kvm, kjeller ca 28 kvm. Jeg tenkte aa bo paa loftet, den har egen inngang. Ogsaa hovedetasjen har egen inngang, ogsa kjeller. Kun montere kjokkenet i loftet og trapp til garasje alt som trengs.

Loft og hovedetasje har egen bad og soverom, tilsammen 3 stk. Eiet tomt ca 2000 m2.

Pga min ufor, tjener jeg nesten 13.000 kr per mnd og bankene sier nei til ytterligere laan til f.eks bil, ferie, andre ting pga total laan. Saa jeg tenkte aa bo i loftet. Han og damen hans og en liten gutt i kun hovedetasjen. Denne har ogsaa garasje. Jeg vil senere, om en kort stund reise til en annen land for aa ta utdannelse, men NAV vil ikke hjelpe fordi jeg er sykemeldt og foreldre vil ikke hjelpe, alt de tenker paa er aa kun vente og vente og see hva som skjer.

Naa har jeg faatt nok, naa maa jeg begynne aa staa paa egne fot.

Noen tanker om det ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud.

• Liker 1
Skrevet

Litt usammenhengende, men jeg kan si hva jeg tenker om det jeg merket meg ved.

1: Banken nekter deg lån til bil, FERIE osv? Ja, selvsagt. Hvem tar vel opp lån til å reise på ferie?

2: Du skal ta utdannelse i et annet land, men er ufør? Hva betyr det? Er du faktisk arbeidsufør, eller er det bare en kjekk økonomisk ordning mens du venter på å reise bort for å ta utdannelse? Er du i stand til å ta utdannelse så er du vel også istand til å jobbe?

• Liker 2
Skrevet

Du har ikke betjeningsevne til boliglån med så lav inntekt. Jeg antar at leiligheten du nå eier ble kjøpt mens du enda var i jobb med en skikkelig inntekt?

Alternativet er jo at familien du snakker om kjøper hele huset, så leier du loftet av dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...