Gjest Reza08 Skrevet 27. februar 2012 #1 Del Skrevet 27. februar 2012 Her har jeg en oppskrift på søtpotemos: Kjøp et valgfritt antall søtpoteter (etter behov) Del de opp i to loddrett Bruk en pensel og smør på smeltet smør Dryss på salt fra klypa (bedre feeling) Ha de i ovnen til de blir brunaktige, og delvis oppblåst Ta de ut Ta av skallet ved hjelp av hendene, eller skje De skal være helt myke Ta de så oppi en bolle, og bruk stavmikser Hell oppi en god dose fløte, og mer salt Resultat: En fin søtpotetmos Smaker veldig godt, og passer til bla Elg, Lam, Storfe... Anbefales sterkt (oppskrift fra et anerkjent firma som jeg jobbet i) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #2 Del Skrevet 27. februar 2012 Mmmm, takk for oppskrift - den skal jeg teste ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #3 Del Skrevet 27. februar 2012 blir dette annerledes enn å koke eller dampe søtpoteten før man moser den og har i krydder osv? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 28. februar 2012 #4 Del Skrevet 28. februar 2012 blir dette annerledes enn å koke eller dampe søtpoteten før man moser den og har i krydder osv? Vil tro det blir mer smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #5 Del Skrevet 28. februar 2012 Jeg lager aldri søtpotetmos uten å ha oppi lime. Med lime blir det friskt og deilig, uten noe syrlig synes jeg smaken blir litt emmen. Men å ovnsbake potetene er smart - bare husk at det blir en slags hinne (som du må ta vekk) på snittflaten hvis poteten ligger med den siden opp i ovnen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #6 Del Skrevet 14. april 2014 Høres ut som en kjempegod potetmos. Anonymous poster hash: 9de43...f05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå