Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier å ha lange og veldig sterke negler, men har sjelden brukt mye lakk på dem. Men i det siste har jeg brukt mye mer lakk, men neglene har begynt å brekke hele tiden, jeg bruker vanlige lakker som ysl, essie, maybelline etc. Kan det være at jeg har den på for lenge, burde jeg fjerne og legge ny oftere, eller tåler jeg ikke neglelakk? Eller kan det være at jeg har begynt å svømme, klorvannet jeg ikke tåler? Før dette hadde jeg kanskje to brukne negler i løpet av seks år .....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første som slår meg, er klorvannet. Det skal ENDEL negllakk til for å ødelegge neglene. Men det kan nok være kombinasjonen negllakkfjerner/klor. Bruker du negllakkfjerner med eller uten aceton?

Skrevet

Hm vet ikke, sikkert med, har en billig gresk en som jeg ikke skjønner hva står på, men ja, det kan stemme at det startet ca samtidig med klorvanneksponering. Eller så er det kanskje noe med akkurat mine negler som gjør at jeg ikke tåler neglelakk- jeg reagerer på mye parfyme med kløe også, kanskje jeg er overømfintlig.

Skrevet

Negler tåler ganske mye ytre påkjenning, men uttørking er ødeleggende. Negler er døde, så om du har gode negler i utgangspunktet vil jeg nok tippe at det er aceton og klorvann som tørker dem ut. Prøv å bytte til en negllakkfjerner uten aceton. Men det vil nok ta litt tid før du merker forandring. Neglen vokser fra neglrota, og sjansen er stor for at de er tørre hele veien ned og må få vokse ordentlig ut.

Det finnes underlakker som styrker litt ("stiver opp" neglen) så det er verdt et forsøk mens du venter :)

Skrevet

Takk for tips, da skal jeg bytte og kanskje anskaffe en underlakk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...