cha Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Eller er det for mye carbs i dem? Står på pakka at det er 71,4g pr 100g...
Gjest Marregutt Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Eller er det for mye carbs i dem? Står på pakka at det er 71,4g pr 100g... Mye carbs, knall før og etter trening 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Kommer an på hvordan du spiser ellers. Spiser du lavkarbo er det ikke sunt. MYE sukker, ettersom det er tørkede druer. Spiser du lavkalori, så er det kanskje litt bedre, men det tør jeg ikke si for sikkert. Om du spiser rosiner og fortsatt holder deg innenfor kalori/karbo-mengden du har satt deg på, så er det ikke noe usunt.
Supraspinatus Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 Kommer an på hvordan du spiser ellers. Spiser du lavkarbo er det ikke sunt. MYE sukker, ettersom det er tørkede druer. Spiser du lavkalori, så er det kanskje litt bedre, men det tør jeg ikke si for sikkert. Om du spiser rosiner og fortsatt holder deg innenfor kalori/karbo-mengden du har satt deg på, så er det ikke noe usunt. Rosiner er sunt uansett hvilken diett du spiser. Det er kanskje ikke helt i henhold til prinsippene til lavkarbo, men å påstå at det er usunt er bare vrøvl. Rosiner er ganske kcalrike, så hvis du er på lavkaloridiett må du være forsiktig så du ikke overspiser på rosiner. Er forsåvidt enig med marregutt at det er utmerket etter trening. Rosiner inneholder mye antioksidanter og raske karbohydrater som bidrar til hurtigere restitusjon av musklene. 1
Gjest Marregutt Skrevet 29. februar 2012 #5 Skrevet 29. februar 2012 Rosiner er sunt uansett hvilken diett du spiser. Det er kanskje ikke helt i henhold til prinsippene til lavkarbo, men å påstå at det er usunt er bare vrøvl. Rosiner er ganske kcalrike, så hvis du er på lavkaloridiett må du være forsiktig så du ikke overspiser på rosiner. Er forsåvidt enig med marregutt at det er utmerket etter trening. Rosiner inneholder mye antioksidanter og raske karbohydrater som bidrar til hurtigere restitusjon av musklene. Er enig med deg der. Veldig enig, faktisk. Dersom du skal trene i en lengre periode (1t eller mer) så er det knall å ha med ei neve rosiner i lomma og ta dem litt før du begynner å føle at du tømmes for energi. Da får du en boost
Neshorn Skrevet 29. februar 2012 #6 Skrevet 29. februar 2012 Jeg spiser alltid rosiner etter trening, genialt:) Rask energi, også smaker de godt. Med mindre vi snakker om enorme mengder vil jeg påstå rosiner er sunt:)
Gjest Marregutt Skrevet 29. februar 2012 #7 Skrevet 29. februar 2012 Jeg spiser ofte en boks rosiner før konkurranser. Og noen under, og resten etter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå