cha Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Er det fordi dere slanker dere og har lyst på sjokolade? Tenkte å prøve sånne.. Eller er de andre barene best?
Inger88 Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Tror det er endel kalorier i nutrilett bar, det er ment som måltidserstatter... 1
Rainbow Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 (endret) Jeg begynte fordi jeg slanka meg, men nå syns jeg de er innmari gode! Bare de med karamell, da. Jeg har en tendens til å glemme å spise mellommåltider, og før pleide det å bli en stratos, en pose gifler eller noe fordi jeg instantly måtte ha noe, men nå spiser jeg en bar. Det er masse fiber, så det blir jo sunnere, og det er færre kalorier. Og jeg føler meg mer mett. Men det føles overhodet ikke som godteri, så jeg må fortsatt ha kalorifest en helgedag! Edit: Ja, det er jo et måltid. Så det nytter ikke å spise dem som godteri. Må da det istedet for andre mellommåltider. Endret 27. februar 2012 av Rainbow81 3
rastløs_89 Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 Fordi de er gode og metter bedre enn en vanlig sjokolade pga proteininnholdet. Eller vent, er vanligvis atkins-barer jeg spiser, ikke nutrilett. Men sunt er det ikke uansett!
cha Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2012 HHva anbefaler dere som mellommåltider da?
Gjest *Maja* Skrevet 27. februar 2012 #6 Skrevet 27. februar 2012 Valnøtter, egg, frukt et gode mellommåltider
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #7 Skrevet 27. februar 2012 Fordi de er gode, og at det står nøyaktig kaloriinnhold på pakken.
She_Leiva Skrevet 27. februar 2012 #8 Skrevet 27. februar 2012 Jeg spiser de fordi jeg synes de er gode og fordi de er lette å få i seg i farten. Det med at de er måltidserstattere har jeg aldri trodd på, for de er ikke veldig mettende og du blir mere kvalm før du rekker og bli mett på slike... Greit om jeg har lyst på noe søtt da. :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #9 Skrevet 27. februar 2012 1) Fordi det er proteiner i dem 2) Fordi de er gode 3) Bedre alternativ enn vanlig sjokolade 4) Lettvindt å ta med på skole og til etter trening. Slanker meg ikke. 1
OPIgirl Skrevet 29. februar 2012 #10 Skrevet 29. februar 2012 Fordi de er gode. Særlig Dark Chocolate. Den inneholder 215 kcal og en haug vitaminer og mineraler. Jeg synes ikke 215 kcal er mye med tanke på at den holder meg mett lenge. 1
challenger Skrevet 29. februar 2012 #11 Skrevet 29. februar 2012 Fordi de er gode:) Eller det gjelder kun den med karamellsmak for min del, de andre liker jeg ikke.. Spiser det som et kjapt mellommåltid, eller hvis jeg har lyst på noe godt. Men synes ikke den metter særlig da.. Kunne lett spist mange av de på rappen for å si det sånn:p 1
Honeydew Skrevet 29. februar 2012 #12 Skrevet 29. februar 2012 - Fordi de er gode, så jeg føler at jeg unner meg noe godt - Fordi jeg sliter litt med å holde proteininntaket høyt nok samtidig som jeg spiser lite kalorier - Fordi det er greit å forholde seg til at en bar er akkurat 215 kcal - Fordi de holder meg ganske mett en ganske lang stund, i alle fall veldig mye mettere enn feks sjokolade for 215 kcal Spiser det dog ikke mer enn kanskje 1 gang i uken.
hulaboer Skrevet 1. mars 2012 #13 Skrevet 1. mars 2012 Slik Nutrilett-bar er farlig god. Blir helt hekta. Og så er det bedre enn å spise rent godteri.
FantasDick Skrevet 1. mars 2012 #14 Skrevet 1. mars 2012 Jeg spiser Atkins, og ikke Nutrilett, men.. Spiser en bar når jeg har lyst på noe godt/sjokolade eller om jeg trenger noe i farta. Synes de er farlig gode, så de blir som regel fortært som kos. 1
Redbull Skrevet 1. mars 2012 #15 Skrevet 1. mars 2012 - Fordi jeg sliter litt med å holde proteininntaket høyt nok samtidig som jeg spiser lite kalorier Denne ser jeg ikke helt. Torsk, kylling, egg og linser er kalorifattig og proteinrikt... Jeg spiser barer de morgenene jeg har tidligvakt, har ett barn på ett år og en valp så jeg prioriterer heller mer tid med de enn å spise frokost. Barnet spiser i barnehagen. Hiver i meg baren når barnet er levert i bhg og jeg er på vei til jobb Slanker meg nok litt ja...
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #16 Skrevet 1. mars 2012 Jeg spiser dem relativt sjelden, både fordi de er dyre og fordi jeg synes de stort sett smaker papp (selv om jeg har begynt å vende meg til smaken), men de er veldig greie for å få i seg en del kalorier på kort tid – på bussen etter trening, f. eks. De inneholder mer kalorier enn en banan, liksom, og jeg sliter med å få i meg nok næring og holde vekten oppe. 2
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 1. mars 2012 #17 Skrevet 1. mars 2012 Skjønner ikke folk som spiser nutrilett som mellommåltid fordi de bare spontant hiover i seg noe usunt. Hva skjedde med å ta seg en (lett/sukkerfri) yoghurt og noen nøtter, eller en brødskive? Hva skjedde med å ta seg en pære? Nutrilettfolka har jo den der "hvis jeg ikke spiser nutrillett spiser jeg ikke mellommåltid" som forklaring, og jeg bare.. forstår ikke.
hulaboer Skrevet 1. mars 2012 #18 Skrevet 1. mars 2012 Jeg spiser dem relativt sjelden, både fordi de er dyre og fordi jeg synes de stort sett smaker papp (selv om jeg har begynt å vende meg til smaken), men de er veldig greie for å få i seg en del kalorier på kort tid – på bussen etter trening, f. eks. De inneholder mer kalorier enn en banan, liksom, og jeg sliter med å få i meg nok næring og holde vekten oppe. Hvilke er det som er dyre og smaker papp? F.eks. den med mørk sjokolade som kommer to i en pakning koster rundt 30-35 kroner. 15-17 kroner per bar. Ikke akkurat uoverkommelig. Og det smaker langt ifra papp!
Sweet77 Skrevet 1. mars 2012 #19 Skrevet 1. mars 2012 Etter at jeg leste denne tråden i går måtte jeg jo ut og kjøpe for å finne det ut. Fant ut dette: - fordi det er digg - fordi jeg ikke har tid til å lage mat - fordi jeg ikke gidder å lage mat ...og fordi den er stappfull av sunne ting sånn at jeg innbiller meg at kroppen blir lykkelig 2
Ego Skrevet 2. mars 2012 #20 Skrevet 2. mars 2012 Skjønner ikke folk som spiser nutrilett som mellommåltid fordi de bare spontant hiover i seg noe usunt. Hva skjedde med å ta seg en (lett/sukkerfri) yoghurt og noen nøtter, eller en brødskive? Hva skjedde med å ta seg en pære? Nutrilettfolka har jo den der "hvis jeg ikke spiser nutrillett spiser jeg ikke mellommåltid" som forklaring, og jeg bare.. forstår ikke. Er ikke alltid man har tid til å fikse seg ei skive, eller for den saks skyld hente yoghurt fra hvor nå enn nærmeste kjøleskap befinner seg. Da er barer fantastisk å ha liggende - også fordi man kan ta et par tygger, haste videre til det man måtte ha å gjøre, og så spise resten neste gang man har et par minutter til overs. Om jeg hadde hatt mer tid ville jeg nok vært litt mer kreativ. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå