Gjest agurk Skrevet 10. januar 2004 #1 Del Skrevet 10. januar 2004 Jeg blir gal! Det er hyl og skrik og bæljing og hærjing uten like bare vi skal ha på sokker. Jeg har prøvd "alt" føles det som. Kos og kjeft, og truing og bestikking og streng stemme og snill stemme og springe vilt etter og prøve å holde i ro og.. ja.. blir sliten av å tenke på det jeg.. Hjelper ikke at jeg har bekkenløsning og begynner å bli stor og tjukk heller.. Og mannen er på sjøen så han kan jeg helder ikke lure til deg.. Syt syt.. Joda det er godt å få det ut Noen som har noen råd kanskje? Må jo være noen som får det til uten å bli svett og sur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma21 Skrevet 10. januar 2004 #2 Del Skrevet 10. januar 2004 Hvis du har prøvd alt, er det ikke så lett å gi noen råd men... Jeg pleier alltid å la ungene holde på med noe når jeg kler dem. F.eks. lese i en bok eller holde på med noen andre leker. Ofte nytter det best med å gi dem noe de vanligvis ikke får holde på med. Pengetasken er ofte nyttig men... Du har vel antageligvis prøvd alt dette så. Husk at det som regel bare er en "liten" trass-periode de er inne i... Ikke alltid den er like liten men... Går vanligvis alltid over ivertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 10. januar 2004 #3 Del Skrevet 10. januar 2004 La være sokkene da... du bruker vel strømpebukse på ungen???? Blir kaldt uten og anskje kommer sokkene på da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 10. januar 2004 #4 Del Skrevet 10. januar 2004 Tror hun mente hyl og skrik med alt av plagg, "til og med" sokker.. *brr* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 10. januar 2004 #5 Del Skrevet 10. januar 2004 Joda mente alt! Kan bli veldig kaldt å gå uten.. I går gidda jeg ikke krangle så da gikk han i bare bleie fra i tretiden til han la seg. Såre fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnvil| Skrevet 10. januar 2004 #6 Del Skrevet 10. januar 2004 Hørt om tilfeller hvor barnet kom i barnehagen i pysjen fordi h*n nektet å kle på seg Mine ga seg etter noen runder med tvangspåkledning. Jeg var da sterkere enn dem, og hadde lengere bein og armer som jeg tvinnet rundt barna alt etter som. Skulle de, så skulle de... Selv flirer de av det den dag i dag, og synes de var håpløse... Lykke til! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 10. januar 2004 #7 Del Skrevet 10. januar 2004 åh....Leya skylder på sin grønnsakstilstand siden hun ikke skjønte...hehe... Nei da ble det verre gitt. tvangspåkledning er slitsomt nok når man er 100% i kroppen det, så skjønner godt at du er lei!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flo* Skrevet 10. januar 2004 #8 Del Skrevet 10. januar 2004 Min sønn hadde det for seg at han ikke skulle kle på seg ytterklær når vi skulle hjem fra barnehagen. Ble tilslutt så lei denne daglige kampen at jeg en skikkelig kald vinterdag satte han i vogna, uten vintersko, vinterjakke, lue eller votter. Jeg lover at dette hjalp! Han frøs så tennene klapret og har siden aldri protesterte på å kle på seg. Må kanskje tillegge at vi bodde bare noen hundre meter i fra barnehagen så det var knapt 2 minutters gange hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2004 #9 Del Skrevet 10. januar 2004 Har ei jente som blir to år nå, og hun har funnet ut at å kle på seg skal hun gjøre selv. Veldig artig når en har det travelt. Jeg bare tar på henne klære mens hun står på gulvet, og jeg er da streng og bestemt. Har vi god tid, får hun prøve litt selv men jeg overtar etter en stund. Noen råd har jeg ikke, foruten at du får prøve å snakke henne fra det. Spørr hva hun skal gjøre nå, eller hva som venter henne slik at du må kle på henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 10. januar 2004 #10 Del Skrevet 10. januar 2004 Jeg har i perioder akkurat samme problemet med Lillepia mi Det er blitt bedre, men noen ganger er hun skikkelig ille. Det beste hos oss er hvis jeg får oppmerksomheten hennes over på noe annet: dytter badeanda ned i badekaret så hun løper for å se (mens jeg raskt trer bodyen over hodet på henne), fokuserer på katta som kommer inn på badet, gir henne ting hun finner spennende som står på badet. Hun får også hente bleien ut av skuffa selv, samt rote litt i klærne opp ei skuffe. Men det er ikke alltid det nytter. Blir jeg utålmodig og irritert, så er jeg ihvertfall dømt til å mislykkes. Da ender det med kamp og vill hyling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 11. januar 2004 #11 Del Skrevet 11. januar 2004 Litt bæljing er da ikke farlig.... Skjønner at det kan være vanskelig når man har stor mage, men ellers...? Vi har ofte unger i barnehagen som absolutt ikke skal kle på seg, men vi er da vitterlig sterkere enn toåringer..... Vi har også hatt unger som har kommet i pysjen, vært i pysj hele dagen og gått hjem i pysj. Dess mindre oppmerksomhet de får rundt det dess bedre. Nå det gjelder egen toåring og stor mage er det bare å ta tiden til hjelp og si til seg selv at tilstanden ikke varer evig.... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 11. januar 2004 #12 Del Skrevet 11. januar 2004 Og her sloss vi videre.. Ikke det at det har så mye å si at han hyler og bæljer og hiver av seg klærne like fort som jeg får de på, men det er frusterende og slitsomt. Sitter og peser som en svett hval når jeg er ferdig! Det verste er alikavel når vi skal bytte bleie, for da må han jo nesten holdes i ro, vis ikke må jo alt spyles etterpå.. Klart jeg er sterkere en en 2-åring, men det er jo litt dumt å måtte bruke makt for å få på klær da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 15. januar 2004 #13 Del Skrevet 15. januar 2004 Man trenger da ikke holde så hardt mer enn et par ganger. Jeg pleide å fokusere mye på å lære å kle seg selv, ettersom jeg hadde 2 eller 3 samtidig som skulle kles.. Konkurranse funker bra, han som var 3 skulle ta på seg buksa selv fortere enn jeg klarte å kle 1-åringen (som jeg gjorde temmelig sakte så han hadde sjans). Det var stas. Mye ros når han var flink hjalp også, og noen ganger var han bare fnisete og lite interessert i å kle seg og da laget jeg så ikke mye vesen ut av det. Jeg opplevde aldri å måtte blåholde da, så det har kanskje med disiplin å gjøre? Å slakke på disiplinen fordi man ikke gidder, er en bjørnetjeneste ofte. Da jeg pleide å ta med 3 stk til svømmehallen et par ganger i uka (4,5 og 7) laget jeg også konkurranse ut av det. De fikk velge skap selv, av med klærne, putt dem i skapet, på med badetøy og STOR jubel for førstemann. Da de skulle kles etterpå hjalp jeg den minste mest/først, og så stilte jeg ham på benken med føneren så han kunne føne håret sitt foran speilet i rare formasjoner, imens jeg fikk hjulpet de to siste. De var innimellom litt vrange når de var slitne og lei av av-på med klær, men med mye oppmuntring og distraksjoner så gikk det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 15. januar 2004 #14 Del Skrevet 15. januar 2004 Har vel neppe mye med disiplinen og gjøre at han ikke vil kle seg. Er jo mer disiplin nå får å få de på. Han har rett og slett funnet ut at han vil ikke. Dersom jeg prøver at han skal gjøre de selv kaster han de bare og så springer han. Dersom jeg gjør det slår og sparker og hyler han. Prøver jeg og få oppmerksomheten bort på noe annet for så tre genseren over hodet på han, hiver han den av igjen.. Prøvd det meste gitt. uansett. holde må jeg, vis jeg ikke ønsker springe huset rundt etter en hylende unge. Ble litt lei her en dag, la ungen mellom bena og putta på han klær uten å bry med om hva han sa og gjorde. Dette gjor vi noen dager på rad, så i dag var han faktisk fryktelig snill når vi skulle ha på ytterklær. Sikkert ikke noe særlig og ligge sprellende mellom bena på mor mens hun tredde på klær. Håper bare det hoder seg slik nå. Mange jeg har snakka med har sagt at deres unge har hatt en slik periode, så jeg trøster meg med at det går over igjen 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 15. januar 2004 #15 Del Skrevet 15. januar 2004 Her går det i tvang, vil han ikke, så skal han. Det er ikke vondt ment, men til hans eget beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snart 2-barns mor Skrevet 15. januar 2004 #16 Del Skrevet 15. januar 2004 Når han sier nei, vil ikke stelles/skifte bleie så får han velge selv hvilken leke han skal ha med seg NÅR vi steller ham. Vi fokuserer ikke på neiet hans, men tar frem et tog eller en bil eller (ved dårlig tid) mobil-telefonen. Hvis ikke det nytter, blir det tvang inn på rommet før vi peker ut av vinduet på noe eller får ham til å fokusere på noe annet. HVis han da roer seg så kan vi kanskje skifte på ham eller han slår seg vrang på stellebordet. "Vil ikke ha genser!" Da gir vi ham først et valg og sier kanskje: Det forstår jeg godt, men vil du ha på deg denne eller denne genseren. Vanligvis fokuserer han da på den genseren han IKKE vil ha på seg, og da er jo konklusjonen at han må ha på seg den andre jeg viste frem. Synger kanskje "bæ, bæ lille ku..", "fløy en liten Magnus gjennom rommet" eller "alle biler små de er" så han får fokus på noe annet mens jeg kler ham ferdig. Det funker nesten alltid! Han blir så opptatt av at teksten er feil, at han faktisk hjelper til!!! Hvis ikke: Rå makt (dessverre) Mamma bestemmer, og klær må du ha på deg!!! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 16. januar 2004 #17 Del Skrevet 16. januar 2004 hei lider med dig mine to jenter i midten var også sådanne de ville bare ikke ha tøj på og hvis jeg tog dem med ud på butikke da de var helt små ja da måtte jeg næste binde dem fast for kom en væk så var de i fuld gang med avklæding havede en gang manden med og bad ham om at holde øje med de to rødder mens den stor skulle prøve sko endte med at begge de små løb rundt i butikke i deres bleer sikket et mas nu er lille gutte han er 1 år også begyndt med at ikke vil i tøjet eller få skifte blee selvom han har skidt han skriger og hyler hvergang jeg lægger ham på skifte bordet og sparker vildt og hæmningsløst men jeg forsætter bare at snakke til ham og forsætter med det bleeskiftingen håber det går over men ved at mine to jenter som i dag er 13 og 14 de bruger f.eks ikke sokker de har det så varmt at de har baretær i skoene også om vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå