Gjest finpåvin Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Jeg fullammer babyen min. Men leser enkelte plasser at det er lurt å gi smaksprøver nå som han er 4mnd. Han virker ikke interessert i mat og han legger på seg bra, sover 10 timer på natta. Er det bare å fortsette som før, eller er det lurt å begynne å gi fast føde`? Ikke enkelt å være førstegangsmamma å få motstridene råd overalt
lillemama Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Tror ikke du trenger og beskymre deg så mye siden det er morsmelk. Men smaksprøver kan være smart, kansje en skalk med noe leverpostei. Husker min sønn likte dette veldig godt. Kan jo ikke leve på bare melk alltid og da er det greit at han er vant med litt fast føde.
marsy Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 du kan gi litt fruktmos, og bare smøre litt på underleppen. Så vil h*n få litt smak, uten at det plager magen. de orker jo ikke spise noe som helst. Etter hvert når h*n får tenner er det godt å gnage fruktbiter (de selger sånne nett man kan ha frukt inni uten ungen setter det fast i halsen) Du kan også prøve med grøt for de yngste, og bare gi en teskje nå og da. Det er lurt å gi litt vann også (kokt) på flaske eller med teskje. Det er greit å venne ungen på vann som tørstedrikk. Min kastet opp på sommeren fordi hun var varm og tørst og drakk for mye morsmelk Ble mye bedre når hun fikk litt vann mellom ammingene på varme dager
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå