Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg skriver dette innlegget, men det er vel mest i hovedsak for å få lufte tankene litt, og eventuelt ta i mot råd fra de som har vær bort i lignende tidligere.

I høst begynte jeg i ny jobb (kontor-administrativt arbeid). Dette var en jobb som jeg trodde jeg kom til å trives i, med nye og spennende utfordringer. (Jeg trivdes veldig godt i jobben jeg hadde tidligere, men måtte dessverre finne meg en ny jobb siden jeg var i et vikariat som var meget usikkert.)

Problemet er at jeg mistrives noe så grusomt i den nye jobben og de jeg arbeider sammen med.

Det verste av alt er vel at jeg bare har arbeidet der i 5 måneder og føler jeg har stagnert allerede. Det er viktig for meg å føle at jeg gjør noe viktig - og ikke minst få gi noe av meg selv. De jeg jobber sammen med behandler meg med null respekt, og jeg er vel mer eller mindre "luft" for dem.

Vel, ca 2 måneder ut i den nye jobben fant jeg ut at jeg var gravid. Dette var høyt ønsket over lengre tid, men dessverre endte det i SA. Vi kom oss igjennom det på en måte, men vi ønsker og fortsette å prøve selv om det blir noe mer forsiktig siden jeg er redd for hva som skjer ifbm med jobbsøking o.l.

Ikke vet jeg om jeg får ny jobb med det første heller!!

Men jeg er IKKE i tvil denne jobben gjør meg bare vondt verre, så forstår at noe må skje rimelig fort, om ikke føler jeg faresignalene på deperesjon kan melde seg. Jeg har søkt på noen jobber som virker interessante, uten så mye hell så langt. Har vært på et jobbintervju, men den jobben var ikke noe for meg og jeg tror ikke jeg kommer til å bli tilbudt stillingen heller.

Jeg er utdannet innenfor kontorfag, men jeg har tenkt at jeg kanskje burde fylle på med noe videreutdanning innenfor regnskap evt. lønnskjøring for å komme meg et steg videre i livet. Men problemet er at dette koster endel penger. Ser at de fleste kveldskurs ligger på rundt en 50.000,- noe som blir MYE penger for meg da jeg og samboer nettopp har kjøpt oss bolig sammen.

Forbrukslån og andre lån er IKKE aktuelt da jeg har noen lån fra tidligere, og ikke tror jeg banken vil gå med på dette slik livssituasjonen er nå.

Huffda, hva skal jeg gjøre med livet mitt???

Må beklage at dette ble et noe virrete innlegg... Men slik er det når man har et vimete hode med altfor mye tanker i fortiden :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn jeg har skjønt det, føler du deg utilfreds med stillingen din, og vurderer nye karrieremuligheter. Det forstår jeg godt, hvis du føler deg dårlig behandlet, og oppgavene blir litt variert. En mulighet er som du skrev å finne en ny jobb, men en annen mulighet er at du snakker med sjefen din, fortell ham hva du føler, så får han ta det til seg. I en jobb er det viktig at alle trives, og føler at det de gjør betyr noe. Ingen skal føle se utelatt på noen måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...