AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Jeg er en jente på 17 år. I det siste har jeg bare blitt mer og mer deprimert. Men jeg føler jeg ikke har noen å snakke med. Alle vennene mine har kjærste untatt en, men hun har likevel mange gutter som er etter henne. Slik hadde jeg det før, for 2 år siden. Nesten alle guttene ville ha meg og det var altid noen som ville møte meg. Men etter en stund fikk jeg utrolig mange rykter på meg, noen sannne men flest usanne. Jeg har hatt mye problem me de ryktene og tilogmed vennene mine ble imot meg, men har kommet meg gjennom det. Nå har jeg de samme vennene. Men jeg føler dette ryktet ødlegger for meg forsatt, jeg får utrolig mange stygge blikk og vet mange baksnakker meg. Alt dette pågrunn av at jeg var en liten dum jente som trodde jeg hadde funnet kjærligheten i mitt liv, men så viste det seg at han bare brukte meg for sex. Hvorfor skal det bare gå utover meg? Han er jo mer populær enn noen gang, mens jeg ble rakket ned på av vennene mine og har ikke så mange venner mer. Det er heller ikke så mange gutter som er ute etter meg mer. Jeg har utrolig lyst på kjærste men aner ikke hvordan. Hva skal jeg gjøre?
Steinar40 Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Vis med din oppførsel at du har god moral. Har du gjort en feil så er det viktigste å lære av det. Kjæreste er ikke alt i dette livet. Og når du tenker på det så blir det lettere.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Vis med din oppførsel at du har god moral. Har du gjort en feil så er det viktigste å lære av det. Kjæreste er ikke alt i dette livet. Og når du tenker på det så blir det lettere. nei, jeg er klar over det. Prøver så godt jeg kan å fokusere på skole, men er så utrolig lei at det finnes ikke ord. Derfor har jeg lyst å ha noen som kan støtte meg og hjelpe meg.
Steinar40 Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 nei, jeg er klar over det. Prøver så godt jeg kan å fokusere på skole, men er så utrolig lei at det finnes ikke ord. Derfor har jeg lyst å ha noen som kan støtte meg og hjelpe meg. Det er bra å ha noen som kan hjelpe til, men samtidig er det viktig å kunne klare seg selv og stå på egne ben. Aldri bra å være avhengig av andre.
Likevekt Skrevet 27. februar 2012 #5 Skrevet 27. februar 2012 (endret) Kjære deg, du er enda ung og har det kanskje litt kjipt nå men snart er du vel ferdig med videregående og da kan du velge å gjøre noe helt annet og møte helt andre mennesker. Være et helt annet menneske, om du vil. Du har vært tøff, levd litt rett, levd litt feil, og med tiden kommer du til å gjøre det meste rett og bli et kupp av ei dame om du tar lærdom av dine feil. Jeg er helt motsatt. Sikkert altfor fornuftig og ambisiøs, og hadde verken sex eller kjærester før litt opp i 20åra. Men det er noe man bare må lære ved å prøve og feile, og det er ikke alltid så lurt å vente til man blir eldre med å gjøre det når "alle andre" begynner å bli så himla erfarne. Ikke alle år av livet blir en dans på roser. Vi må gjennom en del ensomhet og bearbeiding av tanker også. Og Steinar40 sier mye rett om hvordan man må forsøke å tenke skal man gjøre denne kjipe tiden så kort som mulig. Jeg pleier å si at vi skaper vår egen virkelighet, men kjærligheten er snedig slik; den får meg til å glemme det. Husk at det er ikke hva andre sier som spiller noen rolle, men hva hjertet og hodet ditt sier. Vær sann mot deg selv, for den viktigste bekreftelsen kommer innenfra. Selv om det selvfølgelig er lov å håpe på litt utenfra også. Lykke til! Endret 27. februar 2012 av Likevekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå