Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Vurderer sterkt å kjøpe meg macbook pro, 13 tommer og lurer litt på hva jeg trenger av evt. tillegspakker o.l.? Som type forsikring, antivirus, andre tillegg osv. Mac`en skal brukes i skolesammenheng og til vanlig hjemmebruk.

Hva anbefaler dere? Og sist, er dere fornøyd med mac?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen tileggspakker, og med ditt bruk tror jeg neppe du trenger det.

Gjest hva som helst
Skrevet

Jeg ville definitivt lagt pengene i en 13" Macbook Air i stedet, med mindre du absolutt trenger CD-rom. Den er raskere til daglig bruk, veier mye mindre og har delvis bedre skjerm. Jeg er superfornøyd med min.

Skrevet

Jeg vet ikke hva slags andre ting du mener, men forsikring kan nok være lurt siden du skal ha den med på skolen. Sjekk om den blir dekket av din (eller foreldrene dine sin, hvis du er såpass ung) reiseforsikring ;)

Skrevet

Jeg ville ikke ha kjøpt Air, den er uforholdsmessig dyr. Av tilleggsting ville jeg ha kjøpt ekstra minne og Office-pakken. Antivirus og forsikring utover reiseforsikring hadde jeg ikke brydd meg om.

• Liker 3
Skrevet

Du trenger ikke noe ekstra. Kommer (ekstremt sjelden) virus på mac.

Og du trenger ikke office-heller. Det finnes bra gratisprogrammer, som LibreOffice. Det finnes en hel haug av ting du kan laste ned underveis. Jeg kjøpte ikke noe ekstra, og savner ingenting. KJøpte samme som du vil ha.

Gjest SemperFi
Skrevet (endret)

Forlenget strømkabel.

Overgang til VGA/DVI/HDMI.

Jeg vil anbefale et antivirusprogram, men det finnes gratis alternativer for MAC. Det er tull at MAC ikke får virus! MAC er ikke rent "apple" operativsystem, det er bygget opp på IX plattformen som er POSIX/UNIX, og det finnes virus til disse plattformene.

Personlig ville jeg kjøpt en MacBook Pro om det skulle blitt MAC i det hele tatt.

Endret av SemperFi
  • Liker 1
Skrevet

Heisann!

Vurderer sterkt å kjøpe meg macbook pro, 13 tommer og lurer litt på hva jeg trenger av evt. tillegspakker o.l.? Som type forsikring, antivirus, andre tillegg osv. Mac`en skal brukes i skolesammenheng og til vanlig hjemmebruk.

Hva anbefaler dere? Og sist, er dere fornøyd med mac?

Super maskin! Er knallfornøyd med min.

Vi har flere pc-er i huset, men macen er den mest populære og har vist seg mest driftsikker.

Du trenger ingenting i tillegg, men kan vurdere Office-pakka dersom du bruker powerpoint, excel osv.

Alternativet er gratisprogrammene noen nevner her.

Antivirus føler jeg ikke er nødvendig og overganger til hdmi/dvi/vga kjøper du heller hos komplett.no eller annen nettbutikk når/hvis behovet melder seg

Gled deg :-)

• Liker 1
Gjest hva som helst
Skrevet

Hvorfor mener dere hun burde kjøpe Pro i stedet for Air? Prisforskjellen er 300kr. Den forbedrede ytelsen du får av den bedre prosessoren i Pro er neglisjerbar i forhold til ytelsesboosten man får ved raskerede harddisk i Air. At Air ikke kan oppgraderes til mer enn 4gb ram skulle ikke ha noe å si for hennes bruksområde heler.

Gjest SemperFi
Skrevet

MAC er en statusmaskin, ikke noe annet mer enn det. Kan se forskjell om man skal programmere i objective C, da er det fordel med MAC enn PC.

Men når man skal ha status, og det er kun 300,- forskjell ville jeg kjørt det helt ut.

MacBook Pro har også bedre skjerm (matt), mulighet for å bytte ut RAM og HDD selv. Samtidig er det en bedre prosessor i MacBook Pro enn Air.

Gjest hva som helst
Skrevet

Macbook Pro 13" har ikke bedre skjerm enn Macbook Air. Air har bedre oppløsning og semi-matt skjerm. Pro har blank skjerm. Skal man ha matt skjerm på Macbook Pro må man ha det som ekstrautstyr på en 15".

Forskjellen i prosessorytelse mellom 13" Pro og 13" Air er som sagt tidligere neglisjerbar, og jeg tviler på at det er så veldig aktuelt for TS å oppgradere RAM.

Skrevet

Macbook Pro 13" har ikke bedre skjerm enn Macbook Air. Air har bedre oppløsning og semi-matt skjerm. Pro har blank skjerm. Skal man ha matt skjerm på Macbook Pro må man ha det som ekstrautstyr på en 15".

Forskjellen i prosessorytelse mellom 13" Pro og 13" Air er som sagt tidligere neglisjerbar, og jeg tviler på at det er så veldig aktuelt for TS å oppgradere RAM.

Riktig. Skjermene er blanke på alle 13"

Enig i at TS muligens er bedre tjent med air. Selv ønsker jeg mere ram, og større harddisk enn det air kan tilby. Utover det er air en fantastisk flott maskin.

Skrevet

Anbefaler absolutt! Kabel er greit å ha til fremvisning og slik, og Office er jo noe du kan bruke studentstatusen din for å få ned prisen.

Har MacBook Pro "15, elsker den. Går aldri, aldri tilbake til PC.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...