Gå til innhold

Hva er det lengste, tidsmessig, du har brukt på en reise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv brukte jeg 27,5 time fra første flyet lettet til det siste landet på vei hjem fra Maldivene. Bl.a ble sju timer tilbragt en på bitteliten flyplass :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tok buss fra Oslo til Spania, pinadø :) Husker ikke helt hvor lang tid det tok, men sinnsykt lang tid. Sånn 2-3 dager med Eurolines.

Skrevet (endret)

Husker ikke hvor lang tid det tok, men jeg fløy fra Norge til Australia med ett døgn i London og ett døgn i Hong Kong så det ble en lang tur

Ellers kommer det jo an på hva du mener med reise.

Har brukt 14 dager på å reise også, men da reiste vi rundt i hele Europa :)

Endret av Ryvre
Skrevet

40t på buss, så 3,5 timer bil etterpå. Det var første og siste gangen jeg tok buss istedet for fly.

Skrevet

Har teke buss både til og frå Wroclaw i Polen, og til og frå Praha. Startspunkt var Nordfjordeid i Sogn og Fjordane, så turen til Oslo tok vel om lag 9 timar (fordi sjåførar må kvile), deretter eit døgn eller kva det no er med Kielferga, før siste etappe frå Kiel og til henhaldsvis Polen og Tsjekkia. Siste delen tok vel ti-elleve timar eller deromkring.

Totalt ca 44 timar. Det var i alle fall langt nok!

Når det gjeld kor lenge eg sjølv har køyrt, så må det vere sist onsdag, då det tok 13 timar å køyre frå Hvaler til Nordfjordeid (skulle eigentleg teke ca 8). Stengte fjellovergangar er noko herk!

Då var eg sliten då eg kom heim, for eg hadde allereie vore på reisefot i tre timar då eg sjølv sette meg bak rattet.

Skrevet

48-49 timer - buss fra Roma til Oslo.

I april 2010 var jeg i Roma på seminar, og der endte vi naturligvis opp "askefast". Vi var snaut 30 personer og flere av oss regelrett måtte hjem til Norge til våre avtaler. Så vi endte opp med å leie buss med to sjåfører, og kjørte non-stop hele veien hjem uten overnatting.

Gud bedre for en tur! :fnise:

Skrevet

Bare 26 timer og det var innen Norge.

Skrevet

86 timer... Det var buss fra LA til NY. Med masse forsinkelser... :)

Skrevet

86 timer... Det var buss fra LA til NY. Med masse forsinkelser... :)

Men var det ikke litt moro allikevel?

Jeg har lyst til å ta tog den strekningen...

:heks:

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet

48 timer.. buss. aldri igjen!!! skjønner ikke hva jeg tenkte med. 48 timer tilbake også. grusomt

• Liker 1
Gjest Elissima
Skrevet

2 dager, forrige uke fra Colombia til Norge med masse forsinkelser og mellomlandinger. Aldri mer.

Skrevet

Men var det ikke litt moro allikevel?

Jeg har lyst til å ta tog den strekningen...

Masse moro! Men helst skulle jeg ønske meg mer tid, og stoppet og blitt underveis. Men måtte rekke et fly ;).

Tog er uansett bedre enn buss. Nå satte du meg på en idé... ;)

Skrevet

26 timer. Tog fra Philly til Miami :)

Skrevet

Ca 48 timer, og det helt alene også. Tog fra en by langt nord i Norge til Gardermoen, sov på kofferten min på Gardermoen fra midnatt til seks om morgenen, tok fly til Heathrow, fire timer sikkerhetskontroll pga. terroraksjoner, så fly fra London til Singapore, litt venting der, på flyet igjen fra Singapore til Sydney. Så bil fra Sydney til en annen liten by et stykke utenfor.

DA var jeg sliten da.

Skrevet

Rundt 30 timer til Thailand. Huff og huff!

Skrevet

Masse moro! Men helst skulle jeg ønske meg mer tid, og stoppet og blitt underveis. Men måtte rekke et fly ;).

Tog er uansett bedre enn buss. Nå satte du meg på en idé... ;)

Hvis du finner på å gjøre det, så vil jeg gjerne høre hvordan det var!

Skrevet

Et lite døgn, Bergen til Cape Town.

Skrevet

Jeg har vært mye på bilferie i Nord-Norge og Nord-Sverige da jeg var barn, men jeg husker verken distanser eller tidsbruk.

Da jeg var 16 var jeg på klassetur i Praha. Da busset vi til nærmeste største flyplass, fløy til Oslo, overnattet og kjørte buss til Sverige hvor vi overnattet på fergen til Tyskland. Fra Tyskland kjørte vi til Praha og var framme sent på kvelden. Altså nesten to døgn. Omtrent samme turen tilbake, men da med overnatting i Tyskland. Det er kanskje den verste turen jeg har vært på. Omtrent alle ble forstoppet, sjåføren var en gjerrig surkuk og ville ikke tømme doen på bussen, så ingen fikk bruke doen på bussen da det endelig løsnet. Kjempekult for en gjeng med 16-åringer å måtte be sjåføren stoppe så vi kunne løpe ut i skogen og bæsje.

Skrevet

Fra A til B

Fly fra Minneapolis via Chicago og London til Oslo.

1 time Min - Chicago

1 time i Chicago

8 timer Chicago - London

10 timer i London

2 timer London - Oslo

22 timer.

Ellers har jeg gjort en rundreise med tog og buss i Norge/Sverige.

Og da ble reisetiden slik.

Dag 1.

Oslo - Hallesberg 4 timer (tog)

Venting Hallesberg 2 timer

Hallesberg - Borlänge 2 1/2 time (tog)

Ventetid Borlänge 1/2 time

Borlänge - Mora 1 1/2 time (tog)

Dag 2.

Mora - Östersund 6 timer tog

Dag 3

Östersund - Gällivare 14 timer (tog)

Dag 4

Gällivare - Narvik 4 timer (tog)

Dag 5

Narvik - Bodø 6 timer (buss)

Dag 6

Bodø - Trondheim 10 timer (tog)

Dag 7

Trondheim - Oslo 6 1/2 time (tog)

57 timer med reising

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...