Pludre Skrevet 22. mai 2002 #1 Skrevet 22. mai 2002 Hei Kan dere hjelpe meg med hvilke retter jeg bør ha med på et koldtbord ?? Jeg klarer ikke å tenke ut mer, trinsa har rusta fast, hadde vært kjempetakknemlig for alle innspill !! Hilsen Pludre 12
Fakse Skrevet 22. mai 2002 #2 Skrevet 22. mai 2002 Tja..blir skuffet om jeg ikke finner spekemat på et koldtbord, og det samme gjelder roastbeef. Laks i ulike varianter er også en klassiker. En eller annen suppe vil sansynligvis være populært, og godt brød hører med. 12
aniN Skrevet 22. mai 2002 #3 Skrevet 22. mai 2002 Heisann, skal vi se.. Roastbeef Potetsalat Karbonader /med stekt løk Kylling bryst Skinke Spekeskinke Kabaret (Aspic) Remulade Blåskjell (for de som liker det) Røket laks Gravet laks med senneps saus Eggerøre Sild i forskjellige varianter Salat Glasert ørret Ost og kjeks Smør og brød, grov og fin. Det finnes så mangt man kan ha da.. Bare ikke syltetøy, brunost osv.. Kommer ikke på mer akkurat nå.. _________________ Klem fra Nina [ Dette Innlegg er endret av: aniN den 2002-05-23 00:10 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: aniN den 2002-05-23 00:13 ]
Augustbrud02 Skrevet 23. mai 2002 #4 Skrevet 23. mai 2002 Vil også anbefale at du har ulike salater slik som italiensk salat, rekesalat og waldorfsalat.12
scorpion73 Skrevet 23. mai 2002 #5 Skrevet 23. mai 2002 Dette vil du finne på vårt koldtbord: Kjøttretter: Fiskeretter: Roastbiff m.løk & remulade Helkokt ørret m. agurksalat & rømme Honning marinert skinke Røket Laks m. eggerøre Sommer skinke Gravet Laks m. sennepssaus Kokt skinke Urtemarinert laks m. urtesaus Bayonne skinke Glassmestersild Svinestek Tomatsild Oksestek Rømmesild Rensdyrstek Sursild Hamburgerygg Ansjos m. egg Amerika skinke Ovnsbakt torsk med pesto Badsturøkt skinke Skalldyr: Kalkunskinke Lammestek Reker m. majones & sitron Okserull Krabbeklør Ribberull Kreps Appelsin skinke Hummer Karbonader m.løk Hvitvins dampede Blåskjell Kylling m. ris,salat Røkt svinekam Røkt lammelår Spekemat: Salater: Spekeskinke Italiensk salat Fenalår Rekesalat Birkebeinerskinke Skalldyrsalat Mår pølse Egg og bacon salat Salami Waldorf salat Trønderfår Blandet salat Speket elgpølse Speket rensdyrpølse Diverse: Eggehakk Potetsalat Aspik m. fisk og reker Honning Melon Aspik m. skinke Rømme Paella Flatbrød Osteanretning: Port salut Ridder ost Brie Jarlsberg Taffeloster Edamer Krydderoster Blå baiå 12
scorpion73 Skrevet 23. mai 2002 #6 Skrevet 23. mai 2002 Vel lista kom ut litt feil her, fordi det sto i kolloner når jeg limte det inn, men det går vel ann å lese det fordet tror jeg, fordi om det ble veldig rotete. Hvis du vil så kan du sende meg en mail, så skal jeg sende deg lista. 12
Augustbrud02 Skrevet 23. mai 2002 #7 Skrevet 23. mai 2002 Jeg har forresten en knallgod oppskrift på en eggesalat som "må" finnes på et koldtbord. Du kan få oppskriften av meg hvis du vil. Den er enkel og lage og utrolig nydelig. Skal forresten lage den til konfirmasjonen til fetteren min i begynnelsen av juni også. 12
LindaK Skrevet 23. mai 2002 #8 Skrevet 23. mai 2002 Hadde koldtbord til 20 nå på 17. mai, og mitt tips er: kutt rekene. Med så mye annet godt å spise, var det få som ønsket å pille reker. Tar mye tid og er litt sølete, særlig hvis en sitter i finstasen... Hva med tapasretter på koldtbordet? Noen litt mindre tradisjonelle retter? -L
Kame Skrevet 23. mai 2002 #9 Skrevet 23. mai 2002 Tror folk flest er veldig glad i laksevariantene - dessuten er laks vel noe av det billigere man handler inn, og derfor kan det kanskje lønne seg å satse på mange forskjellige lakseretter? (Og bor du på et mindre sted, som har oppdrettsanlegg i nærheten, ville jeg prøvd meg der - kanskje er du heldig!) Jeg dropper karbonader med løk helt, og bytter ut kylling med kalkunbryst i skiver. Ser penere ut og er enklere å spise. Jeg kunne også tenkt meg mer spenstige retter a la tapas - men da bør det være rimelig og enkelt å lage. Kunne også tenkt meg grillspyd og varmretter, men grillspydene tror jeg tar for lang tid, desverre.. (Kokken vår beregner ca 40 timer på å lage til koldtbordet, visstnok - jeg er livredd for hva prisen ender opp på!)
Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2002 #10 Skrevet 23. mai 2002 Jeg vil anbefale deg å gå inn på http:www.annerledes.no De har kjempegod, "moderne" mat, massevis av menyforslag både under buffeer og fingermat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå