Gå til innhold

Betale for å få post?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leier hos noen, men får ikke ha egen postkasse. Fikk svar om at det ikke gikk an å ha to postkasse registrert på samme adresse, fordi det visstnok kostet noe. Stemmer dette? Nå kommer posten i samme postkasse som huseier sin, og huseier legger min post i en egen postkasse til meg (som altså ikke er tilgjengelig for postmannen).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du leier hos noen har vel huset mer enn en boenhet, og da skal det vel ikke være noe problem med en ekstra postkasse..?

Skrevet

Jeg har leid et par steder, men har aldri hørt noe om at en skal måtte betale for å få ha en ekstra postkasse. Om det er tilfelle så er det i hvertfall ikke du som leietaker som har det ansvaret.

Vil de leie ut, må de ta kostnadene knyttet til det også. Hvis ikke er de rett og slett useriøse utleiere.

• Liker 5
Skrevet

Det skal vel ikke være noe problem. Problemet er jo at huseier ikke vil sette opp ekstra postkasse (den må plasseres på huseierens bygg). Jeg er litt usikker på om det stemmer at det koster ekstra å sette opp en postkasse. For dersom det ikke gjør det, så er huseier rett og slett et løgner.

Skrevet

Jeg har leid et par steder, men har aldri hørt noe om at en skal måtte betale for å få ha en ekstra postkasse. Om det er tilfelle så er det i hvertfall ikke du som leietaker som har det ansvaret.

Vil de leie ut, må de ta kostnadene knyttet til det også. Hvis ikke er de rett og slett useriøse utleiere.

Det er noe useriøst. Liker dårlig at huseier har tilgang til min post. Litt ekkelt at huseier kan se hva jeg får i posten.

• Liker 1
Skrevet

Vi leier ut en hybel i huset vårt, og har egen postkasse til leieboer. Har aldri hørt noe fra Posten om dette (vi har ikke spurt), og jeg har heller aldri hørt om lignende de årene jeg bodde på hybel og hadde egen postkasse.

Skrevet

Stemmer ikke. Du kan ha postkasser til hver enkelt person i husstanden om du vil, så lenge du er registrert på adressen ved at du har meldt adresseendring. Sett opp en kasse, sett navnet ditt på den, så er du good to go. (Jeg har jobbet i posten i snart 20 år.)

• Liker 1
Skrevet

Det er noe useriøst. Liker dårlig at huseier har tilgang til min post. Litt ekkelt at huseier kan se hva jeg får i posten.

Om du ikke får sette opp postkasse på huset, så ta kontakt med kundeservice, be om å få prate med en i distribusjon i ditt område, og hør om du kan sette den et annet sted. F.eks på et felles anlegg i nærheten. Det skal ikke være noe problem, jeg har løst flere slike saker når jeg har jobbet i distribusjon. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...