AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Jeg er halvveis i utdannelsen til å bli vernepleier. Jeg har begynt å tenke at jeg egentlig burde tatt videregående utdanning; kontor- og administrasjonsmedarbeider i steden. Jeg kommer til å fullføre vernepleier siden jeg har kommet så langt. Er det noe videreutdannelse som gjør at jeg kan jobbe på kontor kanskje? Vet vernepleiere kan jobbe på NAV, men hva er det man egentlig gjør da? Er det kontorjobbing? Ikke helt skjønt hva vernepleiere gjør på NAV. Er det noen andre steder man kan jobbe masse på kontor? Har også tenkt på de som er "sjef" for en avdeling. Siden dette regner jeg med er en del kontorjobbing? Men som vernepleier da må man vel kanskje ha noe mer i tillegg? Vanskelig å velge hva man skal gjøre ja Takker for råd!
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Du kan vel ta videreutdanning i administrasjon og ledelse, men tror de fleste studiesteder krever at du har 1-2 års arbeidserfaring først. Du kan også ta videreutdanninger innen psykiatri f.eks og bli leder. Strengt tatt så må man vel ikke ha en videreutd. for å være leder, men det er vel det de helst vil ha. Dessuten er det liten sjans for å få lederstilling som nyutdannet uten videreutd. Hvis jeg var deg tror jeg at jeg ville søkt meg inn på en kontorfaglig/økonomisk bachelor fra høsten av, og prøvd å få til en ordning på at du også kan ta siste året av vernepleien samtidig (sier ikke at du skal ta 120 stp i året her, men hverfall begynne med økonomi/kontorfag. (med et sånt løp kan du også jobbe som leder)
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Alle vernepleierne JEG kjenner jobber i kontorbaserte jobber som fagkonsulenter og avdelingsledere. De har dog et par år med erfaring fra arbeid med brukere, både gjennom studiene og etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå