AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Jeg vurderer å ta en deltidsutdannelse som går over 2 år, med noen samlinger i hvert skoleår. Denne utdannelsen tilsvarer et studieløp i videregående skole. (man blir agronom) Utdannelsen er gjennom Studiesenteret, altså ikke en vanlig vgs, men en form for voksenopplæring. Jeg har tidligere studert ved høyskole, og har brukt opp 3 års rett med studielån. Står greit forklart på lånekassen sine nettsider om deltidstudier av høyskole, men hvordan fungerer dette når det er tilsvarende et videregående studie? Ser det står noe om annen utdanning, at man kan få støtte om det er minst 50% studie, men dette er jo bare noen helgesamlinger.. Er det mulig å få noe stipend eller evnt lån til en slik utdannelse fra lånekassen?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Så lenge utdanningen er støttet av lånekassen så får du, selv om det er deltid. Jeg tok opp noen fag fra vgs på en privatskole etter videregående og fikk da halvt stipend/lån fra lånekassen. Det er 6 år siden, men tviler på at det har forandret seg.
drosophilia Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 50% betyr 15sp i semesteret. Hvis skolen er akkreditert (det kan du sjekke på nokut.no), skal du kunne låne for å gå på den. Sjekke også Lånekassens sider.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 50% betyr 15sp i semesteret. Hvis skolen er akkreditert (det kan du sjekke på nokut.no), skal du kunne låne for å gå på den. Sjekke også Lånekassens sider. Men det er ingen høgskole, det er ikke studiepoeng, det er en form for voksenopplæring av en videregående skole utdannelse. Så jeg vet ikke hvor mange % det er. Det er karrieresenteret under oppland fylkeskommune som "arrangerer" utdannelsen så den er vel godkjent for lån/stipend med lik linje som vgs. TS
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2012 #5 Skrevet 1. oktober 2012 Ts,fikk du stipend og lån? Begynner selv på karrieresenteret i Oppland,å lurer på jeg har rett på noe .. Anonym poster: e03a232a28eb2473f0d1a2d2d75edf49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå