AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Budskapet til sanger og betydningen av dem spiller stor del for meg. Og jeg merker at jeg trenger å lette litt på trykket i kveld. Kjenner du noen sanger som handler om å gråte? Et eksempel: Britney Spears - Girl in the mirror.
Gjest sardintroll Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 Knutsen og Ludviksen - Jeg gråter når jeg vil
HedvigR Skrevet 27. februar 2012 #5 Skrevet 27. februar 2012 Alle sangene handler kanskje ikke akkurat om å gråte, men de har noe med gråting å gjøre i hvertfall The Beatles - While My Guitar Gently Weeps Katie Melua - I Cried For You Aerosmith - Cryin' Eric Clapton - Tears In Heaven Rolling Stones - As Tears Go By Roy Orbison - Crying Janis Joplin - Cry Baby
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #7 Skrevet 27. februar 2012 Cry me a river er enda finere når Susan Boyle synger den
She_Leiva Skrevet 27. februar 2012 #10 Skrevet 27. februar 2012 Denne får iallefall meg til å gråte på en noenlunde dårlig dag og jeg trenger å unloade litt møkk...
Pawn Hearts Skrevet 28. februar 2012 #12 Skrevet 28. februar 2012 Den første som faller meg inn er The Weeping Song av Nick Cave. Go son, go down to the water And see the women weeping there Then go up into the mountains The men, they are weeping too. Father, why are all the women weeping? They all are weeping for their men Then why are all the men there weeping? They are weeping back at them. This is a weeping song A song in which to weep While all the men and women sleep. This is a weeping song But I won't be weeping long. 1
Pawn Hearts Skrevet 28. februar 2012 #14 Skrevet 28. februar 2012 Jeg kom på en til som du neppe har hørt før: Min klais (Ikke gråt) Med Sotiria Bellou. Teksten på gresk med engelsk oversettelse: Sotiria Bellou - Min klais / don't cry. Μην κλαις και μην λυπάσαι που βραδιάζει / don't cry and don't be sad that it's getting dark Εμείς που ζήσαμε φτωχοί / we who lived in misery (poverty) Του κόσμου η βροχή δε μάς πειράζει / do not mind the heavy rain Εμείς που ζούμε μοναχοί / We who live alone Τα σπίτια είναι χαμηλά / Houses are small (literally: low-ceilinged) σαν έρημοι στρατώνες / like deserted camps Τα καλοκαίρια μας μικρά / Our summers are short κι ατέλειωτοι χειμώνες / and winters are endless Μην κλαις και μη φοβάσαι το σκοτάδι / Don't cry and don't be afraid of the dark Εμείς που ζήσαμε φτωχοί / We who lived in misery (poverty) Του κόσμου η απονιά δε μάς τρομάζει / are not scared by the heartlessness of the people Θα έρθει και για μάς μια Κυριακή / There will be a Sunday for us Τα σπίτια είναι χαμηλά / Houses are small (literally: low-ceilinged) σαν έρημοι στρατώνες / like deserted camps Τα καλοκαίρια μας μικρά / Our summers are short κι ατέλειωτοι χειμώνες / and winters are endless
HedvigR Skrevet 28. februar 2012 #15 Skrevet 28. februar 2012 Må forresten innrømme at jeg stjal ideen om gråtesanger til å lage en liste til bloggen, så tusen takk for ideen TS! Rett skal være rett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå