Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært uten piller siden i fjor sommer, men det er fra januar nå at vi starta prøvinga aktivt ( brukt kondom i mellomtida). Vi er begge snart 30, og håper spira sitter raskt nå når vi først begynner. Har fått TR for andre gang nå i år - i dag. Litt kjedelig.. Har prøvd veldig aktivt, sikkert annen eller tredjehver dag i år.. Det virker som dette er en smal sak for andre å få til. Er noen dager skikkelig nede, og tenker at vi sikkert ikke kan få barn, siden det ikke har skjedd no enda. Andre som føler slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror nok absolutt det er mange som kjenner seg igjen i det du skriver, men hvis du har prøvd siden januar... to mnd er det vel ikke noen vits å miste håpet riktig enda. Men hvis du lurer, kan du jo ta en tur til legen så h*n kan se på deg. :)

Skrevet

Seriøst!? Du tror dere ikke klarer å få barn fordi dere har prøvd i to mnd?

For de fleste så klaffer det ikke den første gangen, de fleste bruker flere mnd. Det er bare 20-25% sjanse for å bli gravid om dere er friske og om dere treffer riktig tidspunkt. Når du nærmer deg ett år kan du begynne å tenke som du gjør.

Skrevet

Vi føler det også sånn, vi har prøvd siden november. Jeg leser jo at det er vanlig at det tar tid men hver gang mensen kommer blir vi så skuffet begge to...

Jeg skal begynne å tempe nå, for å finne ut når og om jeg faktisk har EL.

Merker også at mannen blir bekymra for at det er noe galt med han.

Skrevet

Tror det er ganske normalt å føle det sånn! Man veit jo at det kan ta litt tid, men allikevel så vil man liksom at det skal gå fortest mulig! Sånn er hvert fall jeg.. Og det hjelper liksom ikke når alle rundt oss ble gravide sånn uten videre! Vi prøver på nr. 2 så har i det minste klart å bli gravid en gang tidligere ;-)

Skrevet

Vi har prøvd siden september.. :sjenert: så litt frustrerende at du tenker sånn etter to måneder..

Skrevet

TS her.. Jeg kan ikke noe for at jeg føler det slik, det er sikkert ikke "realistisk" å føle det sånn, men når alle tankene kretser rundt prøvinga hele tida føles det veldig lenge...

Skrevet

Off, slik tenkte jeg også. På 2 pp testet jeg positiv(i går). Jeg har bare ikke trodd at jeg skulle få være så heldig. Nå er jeg nærvøs for å miste. Det er vel noe hele veien tenker jeg.

Lykke til TS!!

Skrevet

Jeg ble gravid i 3pp :)vi var også litt skuffet etter 2 mnd, for ja, hvis man tenker på det hele tiden, så begynner det å gå langsomt, veeldig langsomt - mens, EL beregning, prøving, venting på IKM osv. Og enkelte holder ut i flere år! Lykke til, TS, de sier jo at det tar ca 1 år etter p-pille bruk for hormonene å komme på sin plass igjen.

Skrevet

Hadde på samme måten, her satt spiren i PP7. Da føltes det som en evighet, nå husker jeg ikke at det tok så lang tid. Så det er vanlig å bli stressa rimelig fort.. ;)

Skrevet

Dere har bare prøvd i 2 måneder, TS.

Vi har prøvd på nr 2 i 15 måneder nå, så vi vurderer en utredning snart.

Heldigvis så er det sånn at de fleste kan få barn i dag, enten på den ene eller andre måten :)

Gjest Elyssa
Skrevet

Ja, jeg følte det i hvert fall sånn.. Ble gravid i PP6.

Mitt beste tips er å ikke tenke så mye på det. Ha sex når dere har lyst, og lev livet. Da funket det for meg i hvert fall. :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

Dere har prøvd i 2 måneder, så jeg ser ingen grunn til panikk ennå. Her startet vi prøvingen i mai 2011, ble gravide i slutten av august, SA i november og gravid igjen i januar..

Husk at mange prøver å flere år, med flere IVF forsøk. Dere har prøvd 2 måneder på naturmetoden. Det er ca 25% sjansen for at et egg fester seg, men da må dere ha truffet blink først, slik at egget er befruktet.

Tenker du masse på dette er det også vanskeligere å bli gravid. For oss satt spiren i de månedene vi tenkte MINST på det..

AnonymBruker
Skrevet

De tankene kommer raskt ja! :klemmer:

Vi prøvde i et år før vi fikk lillesnuppa vår :rodmer:

Skrevet

Slik tenkte også jeg... Jeg Googlet og styrte på. Helt sikker på at jeg ikke kunne bli gravid (igjen).jeg stresset like mye begge gangene. Selv om jeg som andregangsprøver visste at jeg hadde iallefall fått en. Kanskje det er litt selvforsvar i tilfelle det ikke går - da er man forberedt :forvirret:

Lykke til med prøvingen

Skrevet

Ja, dette er helt normalt! :) Uansett hvor lenge du har prøvd, for du har ikke hatt noe grunn til å tenke over det før nå! :)Men sjansene for at det kommer til å gå helt fint er veldig store, det gjelder bare å ha tålmodighet! :) Og når du en gang blir gravid kommer du til å gå å bekymre deg for om alt er som det skal hele tiden også! :)

AnonymBruker
Skrevet

Hihi jeg forstår deg kjempegodt! Jeg ble bekymret/skuffa/stressa da jeg ikke ble gravid i pp1 etter pilleslutt, helt tåpelig jeg vet, men sånn er det bare;) Den satt i pp2 da, men hadde blitt rimelig bekymret dersom det hadde tatt mye lengre tid. Nå er jeg en utålmodig sjel også da... Mest sannsynlig er det ingenting galt, og jeg har skjønt at det er vanlig å måtte prøve noen måneder. Men jeg forstår deg kjempegodt likevel :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Vi har prøvd å 1.5 år uten å bli gravid, å skal nå få hjelp :) Jeg var også nervøs for om det var noe gale med oss, siden det aldri gjekk, å det var det. Men han... Men dere er jo fortsatt nettopp begynt da, så får krysse fingrene for at det går snart for dere :)

Skrevet

Vi startet i Juni i fjor og først for en uke siden fikk jeg positiv test.

2 mnd er ingenting, man bruker gjennomsnittlig et år på å få det til. :)

AnonymBruker
Skrevet

TSher. Godt å høre at vi er flere som tenker slik, og at det er lov å tenke slik, selv om man egentlig ikke har grunnlag for det.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...