AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Jeg sitter her å lurer veldig på hva som skal bli mitt nye lesestoff, og har funnet tre svenske forfattere som har skrevet hver sine bokserier. Problemet er bare; hvilken skal jeg velge? Har du lest noe av noen av disse forfatterne: - Viveca Sten? - Kristina Ohlsson? - Mons Kallentoft? Isåfall, hva er din mening om boka du da leste?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Jeg har lest Midtvinterblod av Mons Kallentoft, og den var veldig bra! Har planer om å lese resten av serien også.
:-) anna Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Har lest en del av Mons Kallentoft. Han er veldig bra! Men viktig å lese i rekkefølge!
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #4 Skrevet 29. februar 2012 Jeg har lest de fire* første bøkene av Kallentoft. Han har en spesiell måte å skrive på, som jeg synes ble slitsom etterhvert. De døde/ofrene i bøkene "snakker" til stadighet, lange monologer, liksom poetisk skrevet. I tillegg er han til tider ekstremt opptatt av været. I den første boka er det ekstremkulde, i neste ekstremvarme etc. Sikkert også for å skape stemning, men det blir litt over the top. Mannen min er veldig glad i Kallentoft, altså. Og, ja, jeg er enig i at disse bøkene bør leses i rekkefølge. * Det har kommet ei femte bok, men jeg tror ikke den er oversatt til norsk ennå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå