Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har lest mange steder at b- vitaminer er bra for hår og negler og gjør at det vokser fortere. jeg spiser b-kompleks for at håret mitt skal vokse fortere. Men ulempen er da at da vokser jo alle de andre hårene på kroppen også fortere.

- Men tror dere at det går an å knuse noen tabletter og putte det oppi sjampoen?

- er det skadelig for håret ( vil ikke miste alt håret.. )

- noen andre tips for at håret skal vokse fortere?

takk for alle svar :takke:

Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet

Har lest om folk som putter p-piller opp i shampoen for å få lengre hår :skratte:

Men jeg fikk bra resultat av b-vitaminer. Ikke så mye lengre kanskje, men håret som vokste ut virket sterkere.

Skrevet

jeg har lest mange steder at b- vitaminer er bra for hår og negler og gjør at det vokser fortere. jeg spiser b-kompleks for at håret mitt skal vokse fortere. Men ulempen er da at da vokser jo alle de andre hårene på kroppen også fortere.

- Men tror dere at det går an å knuse noen tabletter og putte det oppi sjampoen?

- er det skadelig for håret ( vil ikke miste alt håret.. )

- noen andre tips for at håret skal vokse fortere?

takk for alle svar :takke:

Hår er ikke i stand til å trekke til seg og dra nytte av vitaminer, så det ville vært poengløst å putte det i sjampoen. Husk også at b-vitamintilskudd bare fungerer hvis du har mangel på det. B-vitaminer er vannløselige, og kroppen vil skille ut det den ikke har bruk for uansett. Det er altså ikke b-vitaminer som får håret til å vokse raskere, men mangel på b-vitamin som får det til å virke saktere. Optimal tilførsel vil dermed gi deg normal vekst, men ikke fremskynde den noe særlig mer. Ellers er det vel ikke annet å gjøre enn å pleie håret og passe på at det er sunt. Hår trenger den tiden det trenger på å vokse.

• Liker 3
Skrevet

Hårroten er innstilt fra DNA om hvor lenge det skal la håret vokse før det går inn i en dvale. Da detter håret av. Så begynner det på nytt igjen og nytt hår vokser ut.

Alt hår på kroppen har dette, derfor blir kroppshår kort, kjønnshår litt lengre og hodehår langt. Men lengre enn det DNA er innstilt på går ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...