Gå til innhold

Plutselig veldig plaget av kviser i pannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 20 år gammel jente som egentlig aldri har vært plaget av kviser og uren hud. Det har kommet en kvise her og der innimellom, men har sjeldent hatt noe mer enn det. Før nå. Etter jul har jeg plutselig fått masse kviser i pannen og ved hårfestet. Her snakker vi dype store som gjør vondt hvis man tar på dem, pluss noen små.

Kan det være fordi jeg bruker lue nå som det er vinter? Har også fått meg kjereste som kysser meg i pannen.. kan det ha innvirkning?

Når jeg tenker meg om har jeg kanskje hatt litt kviser i hårfestet ved vinterstid før, men aldri så ille som nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei venninne av meg opplevde det samme, bare at hun fikk det på haken. Hun fikk en antibiotikakur hos legen, og hun ble fin etter det:) Det er jo veldig individuelt da, men et lite tips som kan være verdt å forsøke:)

Skrevet

jeg går på antibiotika-kur til uren hud, funker kjempebra! differin, heter den. jeg slet en del med urenhud i tre-fire år, og for et halvt år siden begynte jeg på denne kuren. har aldri hatt renere hud.

kan ikke svare på det du egentlig spør om, altså om det er luen eller kyssingen til kjæresten din sin feil - det vet jeg ingenting om. jeg vil uansett råde deg til å gå til legen og høre hva han/hun anbefaler:)

Skrevet

Det skyldes plutselig hyppig bruk av hjernen :gjeiper:

Skrevet

Skyldes nok dels at du har lue, blir varm og svetter ekstra i hårfestet. Mange opplever dette. Hvis kjæresten din i tillegg kysser mye på kvisene dine, så bør han slutte med det :fnise:

Helt ok å bruke lue om vinteren selvsagt, men du bør være flink til å ta den av deg så fort du kommer inn, også er det viktig å holde dne så tørr som mulig.

• Liker 1
Skrevet

P-piller er det nok ikke, da det kom i en periode jeg ikke brukte p-piller. :)

Er ikke det at han kysser på kvisene mine (hørtes ekkelt ut), men han kysser meg en del i panna, så lurte på om det kan forverre problemet :)

jeg har jo ikke vært så veldig plaget, så jeg vet ikke helt om jeg trenger å gå skrittet med antibiotika.. men skal forsøke å droppe luen en stund å se om det hjelper :)

takk for respons.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...