AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Og hva har fått deg til eller ville fått deg til å ende et vennskap?
Gjest Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Venninner som ikke er i stand til å ta opp konflikter som en normal person; nemlig møtes og prate om det. Noe annet som ligger høyt på listen er venninner som ikke er i stand til å glede seg på mine vegne. Forventer ikke at de skal synes det er såå fantastisk hver gang jeg kjøper meg noen nye klær, men sånn som da jeg endelig fikk meg en kjempe god kjæreste og tillegg klarte lappen, forventer man litt
MissStiles Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 En person som man ikke kan stole på og ikke klarer å holde ting for seg selv. Da mener jeg å ikke snakke om ting man har fortalt til kun den personen og ikke vil at man skal snakke om med andre mens man seg er tilstede.
GammelKaktus Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 En god venn: - er en som stiller opp for deg, uansett - er ærlig mot deg - er til å stole på - aksepterer deg som du er - er mot deg slik du er mot henne/han (forutsetter jo at du er en god venn selv :gjeiper: ) En dårlig venn er det motsatte 2
Snøvott Skrevet 27. februar 2012 #5 Skrevet 27. februar 2012 En god venn er en som godtar deg akkurat som du er. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #6 Skrevet 27. februar 2012 Mine 4 bestevenner har omtrent bare til felles at de alltid er helt ærlige og ikke pakker ting inn i sølvpapir og bobleplast. De har veldig ulike utrykksmåter og tempramenter, men alle er ærlige. Og de setter pris på at jeg er det samme. Det er også avgjørende at de ser på det at vi er som natt og dag er en berikelse og en selvfølge å ta hensyn til hverandres behov. Vi legger oss heller ikke oss i hverandres barne-og-dyreoppdragelse(/hold), men mindre det er noe som er direkte skadelig. Er en fin gjeng av barneelskere og barnehatere, naturelskere og naturhaterer, kristne og ateister, lesbisk og homofob, and the list goes on... Så respekt er vel det viktigste. De jeg har unngått å bli venner med er de som ikke takler at jeg er ærlig og de som tror jeg lyger. Sier jeg "har ikke lyst på besøk for det er flaut rotete" og folk tror jeg ikke liker de, gidder jeg ikke bruke tid på det menneske rett og slett. Men de er egentlig aller værst de som bare anntar ting, og for å gjøre det enda verre handler på det de tror eller sprer disse antagelsene videre som det va sannhet. Når jeg tenker meg omhar jeg også kuttet ut en som lånte 30.000kr og ble sinna når jeg sa at jeg ville ha beskjed de gangene de ikke kunne betale de 500kr i måneden som var avtalen. Men der var jeg jo skikkelig idiot som i det hele tatt lånte bort.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #7 Skrevet 27. februar 2012 En god venn er en person som er der for deg i både gode og dårlige dager. Det er også en person som ikke vender deg ryggen, fordi andre sier noe om deg som person men venner velger å finne ut den andre versjonen også. En god venn er ikke en person du kan sladre med, men en du kan ha det godt sammen med. En god venn er en som ikek baksnakker noen, men kan si hva de mener til den rette vedkommende. Jeg velger vekk personer som baksnakker, lyger, og som ikke er ærlige.
Gjest luri Skrevet 27. februar 2012 #8 Skrevet 27. februar 2012 - En god venn holder på hemmelighetene du en gang har fortalt han/henne, for ALLTID. Selv om en går hver sine veier og mister kontakt. - En god venn er der for deg selv om en havner i sorg eller blir deprimert. Det er vanskelig å se andre like godt når en ikke har det godt selv. - En god venn dumper deg ikke som venninne om en blir forelsket. Men en god venn holder også kontakten med sine venner, selv om en er nyforelsket.
Gjest lilly Skrevet 27. februar 2012 #9 Skrevet 27. februar 2012 En god venn holder på hemmeligheter.
Inwe Skrevet 27. februar 2012 #10 Skrevet 27. februar 2012 En god venn er en som er med på alt det morsomme og trøster deg gjennom alt det fæle.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #11 Skrevet 27. februar 2012 - En god venn holder på hemmelighetene du en gang har fortalt han/henne, for ALLTID. Selv om en går hver sine veier og mister kontakt. - En god venn er der for deg selv om en havner i sorg eller blir deprimert. Det er vanskelig å se andre like godt når en ikke har det godt selv. - En god venn dumper deg ikke som venninne om en blir forelsket. Men en god venn holder også kontakten med sine venner, selv om en er nyforelsket. Har dessverre en venninne som ikke er slik.. :/ Vi er en fin gjeng på 3 stykker som har vært bestevenninner i lange tider.. Men må si at jeg ble sjokkert etter at jeg fikk vite at hun fortalte MINE hemmeligheter til SIN kjæreste, OG at hun ikke har problemer med å slenge om seg hemmeligheter til tidligere venninner. Trenger vel ikke si at jeg ikke stoler på henne lengre..
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #12 Skrevet 27. februar 2012 Venninner som ikke er i stand til å ta opp konflikter som en normal person; nemlig møtes og prate om det. Noe annet som ligger høyt på listen er venninner som ikke er i stand til å glede seg på mine vegne. Forventer ikke at de skal synes det er såå fantastisk hver gang jeg kjøper meg noen nye klær, men sånn som da jeg endelig fikk meg en kjempe god kjæreste og tillegg klarte lappen, forventer man litt Veldig enig. Venninna mi har alltid vært en, ja, bedreviter og liker å tro at hun vet best. Jeg har alltid vært snill mot henne og støttet henne og gitt trøstende ord når hun er usikker, men når jeg klarte noe som hun ikke hadde gjort, så viste hun tydelig at hun ikke kunne glede seg på mine vegne. Jeg fikk sarkastiske kommentarer slengt til meg og hun ville ikke se meg i øynene da jeg fortalt henne en gladnyhet om meg selv og mine ambisjoner. Vennskapet vårt har ikke vært den samme etter. Jeg ser ikke på henne som en god venninne lenger. Jeg blir lei meg og kvalm over kommentarene hennes. Man kan ikke ha det så godt med seg selv hvis man må dytte andre ned for å få det bedre med seg selv.
Gjest snoopy_93 Skrevet 27. februar 2012 #13 Skrevet 27. februar 2012 Gjensidig respekt, tillit, god kommunikasjon osv. Har dessverre en "venn" som kun tenker på seg selv og snakker kun om seg selv. Når vedkommende er ferdig med å få råd blir jeg mindre viktig..
Gjest gjest Skrevet 27. februar 2012 #14 Skrevet 27. februar 2012 Et godt vennskap for meg bygger på lojalitet og respekt. En god venn(inne) er en som tar deg for den du er, er ærlig og som kan både le og gråte med deg. Jeg har avsluttet vennskap der jeg hverken får eller gir noe mer, der jeg har blitt totalt tappet for energi.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #15 Skrevet 27. februar 2012 En god venn er: Ærlig- pynter ikke på sannheten om seg selv for å framstå som bedre Lojal - snakker deg ikke imot, men støtter deg når noe skjer Hjelpsom - hjelper deg i kniper og du hjelper tilbake Ellers mener jeg at et vennskap må bestå av gjensidig hygge og nytte. En periode er det kanskje din venn som trenger støtte og forståelse og i neste omgang er det du selv. Jeg har kuttet ut en del vennskap fordi den dagen kom da jeg selv trengte hjelp. Da viste det seg at de hadde "glemt" alt jeg hadde hjulpet dem med. Barnepass, hundepass, utvask av hus osv. Å få lov til å la noen av mine kartonger stå hjemme hos ei venninne var visst for mye forlangt. Hun har et helt hus for seg selv. Det var snakk om en kort periode til jeg fikk min egen bolig. Jeg hadde lovet henne at jeg ville stille med bil den dagen hun selv skulle flytte. Som en grei gjentjeneste. Men det svarte hun aldri på. Slike ting i tillegg til illojalitet og uærlighet gjør at jeg kaller dem ikke venner lenger.
Gjest Survival Skrevet 28. februar 2012 #16 Skrevet 28. februar 2012 Og hva har fått deg til eller ville fått deg til å ende et vennskap? Det er faktisk et veldig vanskelig spørsmål å besvare. Det fins så mange forskjellige faktorer som gjør en person til en god eller dårlig venn. Jeg vil si at en god venn, er en venn som ikke er en dårlig venn. En god venn kan være så mangt og det er ofte litt ubeskrivelig og vanskelig å forklare. Det er mye enklere å si hva som er en dårlig venn. For min del er det en som bryter tilliten, som ikke støtter det man gjør på godt og ondt, en som ikke stiller opp når det trengs, som setter seg selv først bestandig, som ikke tar kontakt, og så videre. Listen er lang.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #17 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har venner til litt "ulik bruk", og er ikke den som er mest åpen ovenfor alle. Men gjensidig interesse (på et eller annet plan) og respekt er viktig. At begge parter lytter og gir hverandre noe i samtaler (varierer selvsagt gjennom livet, når man har det vanskelig "gir" man mindre), gir hverandre plass... og en kan godt være forskjellige. Selv om jeg ikke er så åpen, er det viktig for meg at jeg vet jeg KAN åpne meg om jeg trenger det. Stoler 100 % på de beste vennene mine, og egentlig på flere av de som er mindre nære også. Avsluttet et vennskap med ei som i stor grad "tok", og som ikke greide å stole på meg (eller andre) og viste det gjentatte ganger. Egentlig synd, for det var tidligere et periodevis veldig godt vennskap, men skled ut over en lang periode. Jeg reagerte også dårlig på hennes måter å anklage meg på, hadde jeg taklet det bedre hadde vi kanskje beholdt noe kontakt. Ellers er det noen vennskap som har rent ut i sanden uten at det er noen helt avgjørende grunn, mer at en vokser fra hverandre, at det er umulig å gjøre (holde) avtaler o.l - og at en kanskje ikke kommer så innpå hverandre som en burde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå