Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 16, som lenge har mistet masse hår! Det har vart i flere måneder, og hver gang jeg drar fingrene gjennom håret følger det med flere løse hårstrå:( Jeg har hverken spiseforstyrrelsee eller stresser mye, og jeg tar vitamintilskudd og sørger for å få i meg nok jern og vitaminer. Først trodde jeg det bare kom til å vare en kort periode, men nå føles det ganske ille. Jeg hadde i utgangspunktet ganske tykt hår, men hvis jeg fletter håret mitt i en hestehale nå, er det like tykt som når jeg hadde to musefletter før. Noen som har noen tips/vet grunnen til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet noe om dette?

Skrevet

Du burde gå til lege dersom hårtapet er bekymringsfullt for deg. Ellers var det en kunde på apoteket der jeg jobber (er ekstrahjelp) som skrøt av den silikonfrie (med hveteprotein) sjampoen vi har opp i skyene, fordi hun sluttet å miste hår da hun begynte å bruke den. Silikon legger seg som en film på hårstråene og hodebunnen, og kan hindre opptak av næringsstoffer og luft.

Skrevet

Takk for tips! Har du navnet på sjampoen? :)

Skrevet

håret går i sykluser, og i enkelte perioder mister vi ekstra mye.

p-pillebruk (eller annen hormonprevansjon) kan også vere en årsak.

Gjest Leopard
Skrevet

Har håret forandret seg noe denne perioden bortsett fra at du har håravfall? Fetere hår el?

Skrevet

Du bør oppsøke lege så fort som mulig. Det er sikkert ikke noe alvorlig, men å miste håret kan være veldig tøft psykisk så du bør få hjelp så fort som mulig.

I mellomtiden anbefaler jeg å bruke en mild sjampo, unngå hårprodukter og gre så lite som mulig.

Skrevet

Takk til deg over her, skal sjekke ut sjampoen!

Nei, føler ikke at håret har forandret seg noe særlig. Bruker rettetang/krølltang et par ganger i måneden, og prøver å ikke gre håret, spesielt ikke når det er vått. Skal snakke med foreldrene mine angående det å oppsøke lege, men takk for råd. Det er altså ikke sånn at jeg holder på å bli skallet, men det har blitt merkbart tynnere, og derfor er jeg redd for at det skal fortsette.

Skrevet

Få legen til å ta blodprøver for å sjekke for stoffskiftesykdommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...