AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Hei! Jeg er en ung jente som studerer farmasi (bachelor), på mitt første studieår. Det er veldig mye og lange lab.dager på dette studiet. Etter nesten hver lab. dag har jeg nesten lyst til å gråte. Får ikke sove fordi jeg gruer meg til å ha lab. Gjør alt jeg kan for å tenke positivt, men føler jeg rett og slett ikke takler det å lage legemidler på lab'en. -Presset er ganske hardt. Er det da best å starte på nytt studium? Er det smartest om jeg slutter nå eller fullføre året med tanke på lån. Dette også for å tenke på min egen helse. Trenger virkelig å få noen gode råd!
MichelleBelle Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Ta kontakt med studenthelsetjenesten ved studiestedet ditt og forklar situasjonen. Kanskje de kan hjelpe deg? Eventuelt gi deg et mer konstruktivt svar på om du bør forsette eller ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Hei! Jeg er en ung jente som studerer farmasi (bachelor), på mitt første studieår. Det er veldig mye og lange lab.dager på dette studiet. Etter nesten hver lab. dag har jeg nesten lyst til å gråte. Får ikke sove fordi jeg gruer meg til å ha lab. Gjør alt jeg kan for å tenke positivt, men føler jeg rett og slett ikke takler det å lage legemidler på lab'en. -Presset er ganske hardt. Er det da best å starte på nytt studium? Er det smartest om jeg slutter nå eller fullføre året med tanke på lån. Dette også for å tenke på min egen helse. Trenger virkelig å få noen gode råd! Kan du tenke deg å jobbe som farmasøyt da? De fleste reseptarer jobber på apotek, og er det noe du brenner for? I så fall ville jeg fortsatt å presse meg igjennom det. Går du ved HIOA? Da er det vel nå du har galenisk farmasi som definitivt er noe av det vanskeligste i studiet. Så hvis du kommer deg igjennom dette tror jeg resten av studiet vil bli bedre:) Men hvis du ikke brenner for jobbene du kan få etter endt studium vill jeg ikke presset med igjennom studiet heller. Er det noe annet studiet du kunne tenke deg å gått på da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå