Gå til innhold

Katter som spyr...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes ikke jeg gjør annet enn å tørke opp spy fra kattene mine... De er innekatter begge to, og litt opp i åra (10 og 15 år). Flere ganger om dagen kaster de opp, noen ganger hårballer (forståelig), noen ganger maten de nettopp spiste, og andre ganger bare magesyre og skum. Ingen av dem er spesielt tynne, så jeg vet jo at de får i seg nok mat. Noen som har en ide om hva dette kan være? Er de syke, eller bare overspiser de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min Pus1 spyr ufordøyd mat når hun spiser litt for mye og herjer etterpå. Pus2 har jeg sett spy en gang på 4,5 år og Pus3 spyr når hun overspiser, da er det ofte mat først og så magesyre og skum som du beskriver.

Skrevet (endret)

mine katter kan kaste opp dersom de har spist for mye, eller herjet for mye rett etter spising....det har også skjedd hvis de har fått en ny fortype..det er som regel skum og magesyre...

Tror det er helt vanlig at katter spyr innimellom, men dersom de gjør det ofte, tror jeg det kan være lurt å ringe dyrlegen å spørre om de kanskje trenger å bli undersøkt :)

Endret av bobbi
Skrevet

"Oppkast

Voksne katter kaster av og til opp hår. Det er normalt, men kan forebygges ved at du grer og børster ut løse hår - særlig i røyteperioden.

Hvis katten has voldsom eller skummende oppkast i mer enn ett døgn bør veterinær kontaktes. "

Link: http://dyrenett.no/no/s/artikkel.asp?art=Katt&h=d&id=79

Skrevet

Tusen takk for svar - det er kanskje ikke voldsomt, men alt er jo relativt... De virker i fin form ellers, og herjer en del. Da velger jeg å se det litt an.

:klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...