Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har jobbet i to jobber før jeg ble satt på pleiepenger, den ene som selvstendig, og andre hos annen arbeidsgiver.

Jeg ble satt på pleiepenger pga alvorlig sykt barn, og prøvde så langt det lot seg gjøre å være noe i stillingen. Arbeidsgiver klarte ikke å tilrettlegge slik at jeg kun jobbet i noen timer pr dag.

Jeg jobbet ekstra som selvstendig etter arbeidstid på den andre jobben. Har gjort dette enkelte dager etter at jeg ble satt på pleiepenger, fordi det da bare er snakk om 1 time, og dette kan jeg som selvstendig regulere selv.

Så har jeg beg å tenke på om dette faktisk er lovelig? Noen som vet dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skriver så rotete at det er helt umulig å forstå hva du faktisk spør om.

Skrevet

Hei.

Jeg har jobbet i to jobber før jeg ble satt på pleiepenger, den ene som selvstendig, og andre hos annen arbeidsgiver.

Jeg ble satt på pleiepenger pga alvorlig sykt barn, og prøvde så langt det lot seg gjøre å være noe i stillingen. Arbeidsgiver klarte ikke å tilrettlegge slik at jeg kun jobbet i noen timer pr dag.

Jeg jobbet ekstra som selvstendig etter arbeidstid på den andre jobben. Har gjort dette enkelte dager etter at jeg ble satt på pleiepenger, fordi det da bare er snakk om 1 time, og dette kan jeg som selvstendig regulere selv.

Så har jeg beg å tenke på om dette faktisk er lovelig? Noen som vet dette?

Om du jobber som selvstendig ved siden av å få 100% pleiepenger, så ja - det erulovlig.

Skrevet

På hvilket inntektsgrunnlag er pleiepengene utregnet etter? Tipper at er de utregnet etter begge jobbene så må du gå ned i pleiepenger tilsvarende det det du jobber i eget firma.

De eneste som kan svare deg korrekt på dette er nav. Jeg fikk god hjelp fra de da arbeidsgiver satte seg skikkelig på bakbeina og lagde krøll for meg.

Skrevet

Jeg får kun pleiepenger fra arbeidsgiveren min, og da 100 prosent. De har kun blitt utregnet fra den ene jobben min.

Som selvstendig tjener jeg ikke noe, altså jeg går ikke i overskudd, tar derfor ikke ut lønn.

Beklager for at jeg skrev så rotete, i mine øyne var det lett leslig;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...