Krokus Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Hei hei..Jeg har jobbet som vernepleier i 8 år..Jeg er typen som lett kan bli utbrent en sånn type jobb uten at jeg vil gå mer inn på det..Jeg ønsker nå å bytte jobb grunnet livssituasjon med barn,en mann som er mye borte etc..En ren dagjobb vil være det beste for meg.. Kunne rett og slett tenkt meg en kontor jobb,sekretær e.l..Hva slags kvalifikasjoner kreves der,man må vel ha godt rett linje på videregående i det minste?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Du kan vel sikkert bruke vernepleierutdanningen din som kvalifikasjon til å få jobb i barnehage, NAV eller noe sånt?
Gjest Spinell Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Folk som jobber i sekretærstillinger har svært ulik bakgrunn. Det vanligste er trolig treårig videregående skole (allmennfag eller handel og kontor, som det het i gamle dager), og ofte med et år eller to med diverse servicerettede eller administrative fag. Man trenger ingen spesiell linje fra videregående, men man må ha orden og oversikt, evne til å formulere seg godt og riktig på norsk (+ evt flere arbeidsspråk avhengig av arbeidsplassen), og ha en minstekunnskap innen ulike dataverktøy. Det er heller ikke uvanlig at litt økonomikunnskap er ønskelig.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 er vel bedre å etterutdanne seg inne kontor/administrasjon enn å gå tilbake vgs. lettere å få kun dagstillinger med slik kompetanse, og jeg ser for meg at det er bedre lønnet
Krokus Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2012 Ok:) Joa barnehage hadde jeg sikkert fått jobb:) Ja nav kunne vært aktulet så er vel bare å følge med på ledige jobber.. Det er fælt å si det men jeg orker rett og slett ikke jobbe med folks problemer på den måten lenger.. Takker for svar:) 1
Krokus Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 27. februar 2012 Ja etterutdanning kunne vært aktuelt det,noen som har tatt det?overkommelig med små i hus?Linker?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #7 Skrevet 27. februar 2012 Når jeg leser innleggene dine, er jeg ikke helt sikker på om jeg synes du skriver godt nok norsk til å ta en sekretærjobb. Klarer man ikke stor bokstav, punktum, mellomrom og komma automatisk i et innlegg, vil man slite med effektiviteten. 1
Krokus Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #8 Skrevet 27. februar 2012 Hehe sant det! Jeg har nå alltid gjort det bra skriftlig,men det hender jeg slurver litt her hjemme når jeg driver med flere ting med en gang..
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #9 Skrevet 27. februar 2012 http://utdanning.no/utdanning/hioa.no/%C3%B8kled
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #10 Skrevet 27. februar 2012 Når jeg leser innleggene dine, er jeg ikke helt sikker på om jeg synes du skriver godt nok norsk til å ta en sekretærjobb. Klarer man ikke stor bokstav, punktum, mellomrom og komma automatisk i et innlegg, vil man slite med effektiviteten. ...samt setningsoppbygging og særskriving. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #11 Skrevet 27. februar 2012 Som vernepleier (og andre bachelor i helse og sosialfag) kan du med litt videreutdanning/kurs bli saksbehandler o.l i nav og andre steder. Regner med at vernepleiere, sånn som sykepleiere, kan ta ledelse og administrasjon. Da får du en 8-16 jobb (stort sett) som ikke er fysisk tung.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #12 Skrevet 27. februar 2012 Når jeg leser innleggene dine, er jeg ikke helt sikker på om jeg synes du skriver godt nok norsk til å ta en sekretærjobb. Klarer man ikke stor bokstav, punktum, mellomrom og komma automatisk i et innlegg, vil man slite med effektiviteten. Jeg tenkte det samme. Man kan ikke jobbe som sekretær for en bedrift når man sliter med tegnsetting og norskkunnskaper. Det går ikke an. Dessuten er de fleste ute etter noen med litt mer erfaring på dette området. Jeg har selv en kontorjobb og vet hvor viktig det er å fremstå som seriøse overfor kunder og andre kontakter i jobbsammenheng. 8 års erfaring i arbeidslivet er bra det altså, men det teller dessverre ikke når vernepleieryrket er så lite relevant for en sekretærjobb, men som flere nevner her, det bør ikke være noe problem å søke jobb i barnehage. Lykke til! 1
ladamafia Skrevet 27. februar 2012 #13 Skrevet 27. februar 2012 Jeg tenkte det samme. Man kan ikke jobbe som sekretær for en bedrift når man sliter med tegnsetting og norskkunnskaper. Det går ikke an. Dessuten er de fleste ute etter noen med litt mer erfaring på dette området. Jeg har selv en kontorjobb og vet hvor viktig det er å fremstå som seriøse overfor kunder og andre kontakter i jobbsammenheng. 8 års erfaring i arbeidslivet er bra det altså, men det teller dessverre ikke når vernepleieryrket er så lite relevant for en sekretærjobb, men som flere nevner her, det bør ikke være noe problem å søke jobb i barnehage. Lykke til! kjenner til flere dyslektikere som har sekretærjobber og gjør en god jobb. bare vås og tull de konklusjonene som blir trukket her, at man ikke passer til et yrke fordi man ikke er 100% dedikert og påpasselig på rettskrivingen sin i et forum som dette. vernepleier yrket er relevant for å jobbe i forvaltning og administrasjon og mye mer. 1
Krokus Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #14 Skrevet 27. februar 2012 Ja det må jeg si. S/5 i norsk men det var vel den gang da..Takk for at dere sa ifra.
Ragnhild<3 Skrevet 27. februar 2012 #15 Skrevet 27. februar 2012 Sekretær-stillinger i tradisjonell forstand er det svært lite av i Norge i dag. De som finnes er ofte begrenset til backoffice, kundebehandling, etc. etc. Ufaglærte kontorstillinger er ofte slikt bedrifter setter vekk til Proffice, Adecco, Kelly Services, og den slags. (Med andre ord en slavekontrakt uten fast ansettelse, nesten alltid dårlig lønn, dårlige vilkår, nederst på rangstigen, etc.) Jeg ville i ditt tilfelle tatt organisasjon og ledelse og se hva det bringer med seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå