AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Lurte på om noen som har erfaring kan si noe om hva slgs type omskolering man kan få dekket av NAV? Skal nemlig omskolere meg snart og går på AAP. Jeg lurer på om man kan velge f.eksprivatist, kveldskoler/internettskoler eller universitetet? Noen som vet?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Jeg har studert kveld, dag og over internett. Så lenge faget var godkjent av nav så gikk det helt fint. Bare vær obs på at nav har et tak på antall år du kan få studiestøtte + et tak på kostnader til studier. Får å se det sånn så får du ikke dekket 3 år på BI, men 3 på en høgskole er ok.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Jeg har studert kveld, dag og over internett. Så lenge faget var godkjent av nav så gikk det helt fint. Bare vær obs på at nav har et tak på antall år du kan få studiestøtte + et tak på kostnader til studier. Får å se det sånn så får du ikke dekket 3 år på BI, men 3 på en høgskole er ok. Min søster fikk dekket 3 år på BI, så det der stemmer ikke helt. Til ts: Jeg ville snakket med nav, forklart de hva du ønsker og ta det fra der. De støtter ganske mye, for å få deg ut i arbeidslivet igjen.
Snop Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 Ser at det er litt forvirring her angående hvor lenge de dekker. De dekker opptil 100 000 kr i skolepenger, men man får arbeidsavklaringspenger lenger enn dette. Altså hvis du går på privat skole a la BI i 3 år, dekker de 100 000 av dette, så må du betale resten selv (ta opp lån hos lånekassen), men du får altså penger til å leve for under hele skolegangen. Det hender at de gjør unntak for hvor mange år man kan få AAP under utdanning, feks hvis du må ta studiekompetanse først for så å ta 3 år på universitet/høyskole. Ofte vil de oppfordre til å ta utdanning på offentlig universitet i stedet for privat, siden de naturlig nok sparer ganske mye penger på dette. Men de gir seg som regel Jeg kjenner flere som har AAP på privat høyskole, meg selv inkludert. Til syvende og sist er det aller viktigste at NAV mener at skolen du velger vil føre til vesentlig bedre jobbmuligheter enn det du har uten, slik at det er en god investering for dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå