Dolly-Betty Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 I helga var det bare galskap i hjemmet. Garasjeportenåpneren stopper porten når den er halvveis nede, og stopper og blinker som om noen skulle gått under porten mens den var på vei ned. Og i går da vi skulle legge oss gikk de trådløse røykvarslerne. Vi har 1 i kjelleren og 2 opp slik at om den ene går, så piper alle. Vi fant ingen røyutvikling noe sted, så det var merkelig. Kan trådløse signaler fra ett eller annet gjøre disse tingene i hus?
Moscato Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Nei, det er garantert gjenferd! Neste stopp: Åndenes Makt Men sånn seriøst, så veit eg ikkje. Mamma og dei hadde trøbbel med garasjeporten ei stund, då dei hadde ein bestemt bil. Trur problemet var at garasjeportopnaren og billåsen gjekk på same frekvens, så det skjedde anten veldig mykje eller ingen ting kvar gong garasjen skulle opnast eller bilen låsast. Men eg hugsar ikkje detaljane, det var pappa som styrte med det... Problema oppsto i alle fall då bilen vart kjøpt, og forsvann igjen då den vart seld.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Vi hadde et lignende problem med vår garasjeport. Men det viste seg at den var overfølsom for "hindre" i veien, og det lå en snøskuffe litt for nært utgangen av garasjen. Så da ville den ikke lukke seg / eller den lukket seg, men åpnet seg like etter, etc.
Dolly-Betty Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 27. februar 2012 Nei, det er garantert gjenferd! Neste stopp: Åndenes Makt Men sånn seriøst, så veit eg ikkje. Mamma og dei hadde trøbbel med garasjeporten ei stund, då dei hadde ein bestemt bil. Trur problemet var at garasjeportopnaren og billåsen gjekk på same frekvens, så det skjedde anten veldig mykje eller ingen ting kvar gong garasjen skulle opnast eller bilen låsast. Men eg hugsar ikkje detaljane, det var pappa som styrte med det... Problema oppsto i alle fall då bilen vart kjøpt, og forsvann igjen då den vart seld. Nei, huff. Håper ikke på gjenferd Nå som vi hadde det så greit. Ingen av oss har biler med trådløse åpne/lukkere. Mulig noe annet i huset som tuller til frekvensene. Vi har noen trådløse værstasjoner og sånt i hus da...
Dolly-Betty Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2012 Vi hadde et lignende problem med vår garasjeport. Men det viste seg at den var overfølsom for "hindre" i veien, og det lå en snøskuffe litt for nært utgangen av garasjen. Så da ville den ikke lukke seg / eller den lukket seg, men åpnet seg like etter, etc. Jeg kan ikke se at det ligger noe i veien heller som skulle ødelegge for sensoren. Får dra hjem etter jobb og rydde alt som ligger i nærheten av åpningen :gjeiper:
skrue Skrevet 27. februar 2012 #6 Skrevet 27. februar 2012 Jeg kan ikke se at det ligger noe i veien heller som skulle ødelegge for sensoren. Får dra hjem etter jobb og rydde alt som ligger i nærheten av åpningen :gjeiper: Alle automatiske porter har en sikring som gjør at de stanser og går opp igjen om de møter på motstand. Om porten eller kjedet er dårlig smurt kan dette skje av seg selv om det ikke ligger noe i veien. Verd å ha i bakhodet selv om jeg ikke tror det er dette som er problemet her.
Dolly-Betty Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 27. februar 2012 Alle automatiske porter har en sikring som gjør at de stanser og går opp igjen om de møter på motstand. Om porten eller kjedet er dårlig smurt kan dette skje av seg selv om det ikke ligger noe i veien. Verd å ha i bakhodet selv om jeg ikke tror det er dette som er problemet her. Porten ble installert i november 2011, så da er det for kleint om kjedet allerede er dårlig... Den har virket fint fra november og til nå, og vi har ikke fått noen nye trådløse installasjoner i huset siden da, så kan ikke skjønne at det er noe som skulle være galt av den grunn.
Gjest Spinell Skrevet 27. februar 2012 #8 Skrevet 27. februar 2012 Ang røykvarslere: de kan slå ut dersom det samler seg støv inni, i nærheten av sensoren. I så fall er det rett og slett bare å ta av lokket og rengjøre både lokk og "innmat" (støvsuging + tørke over med en tørr og myk klut).
Gjest Tigress Skrevet 27. februar 2012 #9 Skrevet 27. februar 2012 Poltergeist. Eller vent, eg trur det er "englar" dei heiter no om dagen.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #10 Skrevet 27. februar 2012 jeg tror garasjeåpneren er tom for batteri.
DysterPytten Skrevet 27. februar 2012 #11 Skrevet 27. februar 2012 Ang røykvarslerene. HAdde samme problemet med mine (sett bort ifra at jeg har 7, som er kobla opp mot husverten min over meg:P) og de gikk av i hytt og pine. Og da prøvde vi å bytte plass på dem, da det ikke hjalp for min del gikk vi rundt og kjika på dem. Den ene mangla batteri (batteriet var tomt. Nytt batteri, men det kan ikke ha funka). Vi bytta batteriet og jeg har ikke vært plaga med at de går av seg selv lengre:)
Dolly-Betty Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #12 Skrevet 27. februar 2012 (endret) Mange gode forslag... Skal støvsuge og sette inn nye batteri i røykvarslerne i dag. Ang. portåpneren så ble den kjøpt av et anerkjent firma i nov 2011, så har uansett klagerett. Jeg satser på at det ikke er poltergeist eller engler. Den første måneden vi bodde der skal jeg innrømme at jeg ble forfulgt av "alkoåndeluft" (hadde ikke drukket) da jeg vagget på min tur fra vaskekjelleren og opp i hovedetasjen. Etter å ha fått vite senere samme sommer at tidligere eiers avdøde mann hadde produsert vin i matkjelleren og dusjrommet vårt, så må jeg si det satte meg på tanker. Men såvidt jeg har hørt, var han bare en hyggelig mann som alle likte så jeg ville nok likt han også. Muligens det kan være min skytsengel også som er over gjennomnittet glad i alkohol, og driver og puster meg i nakken Endret 27. februar 2012 av Dolly-Betty
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå