Gå til innhold

Herregud - jeg skal på date

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da er jeg invitert på date for første gang i mitt liv. Ble nylig singel og dette var overhodet ikke planlagt, men fyren er utrolig hyggelig og kjekk så jeg har bestemt meg for å ta sjansen. Men herregud jeg er så nervøs... :haar:

Jeg har aldri vært på date med en ukjent mann før. Og jeg aner ikke hva jeg kan forvente meg. Vi skal treffes for en kaffe, rett etter jobb på onsdag. Og jeg, som normalt sett er en rasjonell og jordnær person, overanalyserer alt og klarer ikke stoppe tankekjøret. :klaske:

Noen som har noen gode råd? Hva kan jeg forvente? Noen som har noen tips i dating for dummies? Er det noe jeg absolutt ikke skal gjøre? Noe jeg bør gjøre? Er det for eksempel greit å si at jeg er nervøs og at dette er helt ukjent territorium for meg, eller vil jeg fremstå som helt håpløs da?

Håper på gode råd.

Videoannonse
Annonse
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Yikes! Første date er vanskelig uansett, tror jeg. Han er sikkert like nervøs som du er :)

Husk å smile. Finn på noen samtaleemner du kan ta opp på forhånd i tilfeller praten ikke går så lett med en gang. Og hvis du føler at du er så nervøs at det ødelegger for deg, så syns jeg du kan si det til han, antageligvis vil han syns det er sjarmerende.

Masse lykke til!

:klemmer:

Skrevet

Så gøy at du er invitert på date!

Regelen er rett og slett: VÆR DEG SELV!

Vis interesse, men ikke virk desperat. Fokuser på ham og still spørsmål, og ikke bare kakle i vei om deg og ditt liv. Og for all del: IKKE gå inn på sensitive samtaleemner. Første daten skal være litt overfladisk, så ikke legg ut i det vide og det brede om depresjonen etter det forrige bruddet ditt, f.eks...

Utstrål selvtillit (og IKKE!!! fortell at du er nervøs fordi du er "ny" på dette, da kan du heller si at du har gledet deg til å treffe ham).

Hvis dere har god kjemi, så kommer nok dette til å gå helt av seg selv.

Ettersom det er første date, ville jeg nok ikke forventet noe kyss. Vær litt hard-to-get;-)

Lykke til ! Er spent på å høre hvordan det gikk!

Skrevet

TS her.

Takk for tips. :)

Jeg forventer på ingen måte noe kyss. Egentlig er det en av de tingene som skremmer meg mest. Jeg ønsker å ta dette rolig, og klarer ikke se for meg at det vil føles naturlig å kysse første daten. Men hva hvis han tar initiativet til det? Vet ikke hvordan jeg skal reagere på det. Det er han som har invitert meg ut, og jeg er redd han skal være for frempå..

Skrevet

Ikke tenk så mye. Det kommer til å gå av seg selv! :smilorange:

Skrevet

Ooooo! Så spennende! Tipper det kribler godt i magen på begge 2 jeg ;-) Går nok bra dette, bare vær deg selv, PRØV å slapp av, ikke overanalyser alt :-) Lykke til! Og la oss få høre hvordan det har gått!

Skrevet

Bare vær deg selv.

Ha på deg noe du føler deg komfortabel i.

Still spørmsål.

Alt kommer sikkert til å gå fint av seg selv.

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er rett og slett litt kvalm.. Visste ikke at dating var så nervepirrende..

Det jeg er mest redd for er at jeg skal plapre i vei, le nervøst og komme med dårlige spøker. Dette er helt typisk meg når jeg er utilpass.

TS her forresten.

Skrevet

Det jeg er mest redd for er at jeg skal plapre i vei, le nervøst og komme med dårlige spøker. Dette er helt typisk meg når jeg er utilpass.

TS her forresten.

Bare husk at du må stille spørsmål innimellom plapringen din slik at han får fortalt litt om seg også! :gjeiper:

Det går så bra skal du se! Gled deg! :klemmer:

Skrevet

Ja, har et par spørsmål som jeg har "spart"..

Skal på trening etterpå og det trengs virkelig, holder på å boble over av energi på grunn av dette her.

• Liker 1
Skrevet

Er det for eksempel greit å si at jeg er nervøs og at dette er helt ukjent territorium for meg?

Ja, det bør bare telle positivt. Hvis ikke så er det noe galt med fyren.

Skrevet

TS her forresten.

Husk at han sikkert er like nervøs/spent! :)

Trekk pusten dypt - du skal bare møte et annet menneske. Hvis dere "klikker" er det fullstendig likegyldig om du er nervøs, plaprer etc. Klikker dere ikke, så vel, da var det ikke dere det skulle være.

Skrevet

Ja, da er jeg invitert på date for første gang i mitt liv. Ble nylig singel og dette var overhodet ikke planlagt, men fyren er utrolig hyggelig og kjekk så jeg har bestemt meg for å ta sjansen. Men herregud jeg er så nervøs... :haar:

Jeg har aldri vært på date med en ukjent mann før. Og jeg aner ikke hva jeg kan forvente meg. Vi skal treffes for en kaffe, rett etter jobb på onsdag. Og jeg, som normalt sett er en rasjonell og jordnær person, overanalyserer alt og klarer ikke stoppe tankekjøret. :klaske:

Noen som har noen gode råd? Hva kan jeg forvente? Noen som har noen tips i dating for dummies? Er det noe jeg absolutt ikke skal gjøre? Noe jeg bør gjøre? Er det for eksempel greit å si at jeg er nervøs og at dette er helt ukjent territorium for meg, eller vil jeg fremstå som helt håpløs da?

Håper på gode råd.

Hvor gammel er du? I jakten på en partner trodde jeg at de fleste ville finne en person som liker en for den en er jeg. En gjøk som :roll: og blir oppgitt hvis du sier du er nervøs osv. kan vel IKKE være noe å satse på uansett?? Duger du ikke når du er deg selv, så er du på date med feil person.

• 4 uker senere...
Skrevet

Hvordan gikk daten?? :skravle:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For å si det sånn.. Han overnattethos meg fra i går til i dag.. :gjeiper:

Daten gikk utrolig bra. Vi snakket i nesten 6 timer og det føltes som om vi var gamle kjente. Er så utrolig glad for at jeg turte å takke ja. Hvem vet hva fremtiden bringer, men jeg er i ferd med å falle for denne mannen..

• Liker 1
Gjest Anna.S
Skrevet

Hadde dere sex? For jeg er nemlig nysgjerrig på om det blir noe mer med dere hvis dere hadde sex.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi har hatt sex flere ganger. Første gang etter ca 2 uker. :)

Gjest Anna.S
Skrevet

Ja, vi har hatt sex flere ganger. Første gang etter ca 2 uker. :)

Å ja.. jeg trudde det var første daten i går.. hehe

Ja men da er det jo bankers da.. :)

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

TS her, tenkte jeg skulle komme med en oppdatering.

Vi har blitt kjærester.. :)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...