Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg våknet i natt av at jeg var kvalm. Første tanke var at det må være noe jeg spiste i går, og banner inni meg. For å spy er ikke gøy.

Gikk på badet og kastet opp, men det var ikke så mye som det kan være når man er ordentlig sjuk, bare litt som kom opp, og så var jjeg ganske fin igjen. Men har jo liggetvåket halve natta og kjent meg småkvalm. Jeg er 2-3dager fraforventet mens/mulig testetid. Jeg trodde kvalme og slikt evt kom seinere enn dette? Engster meg for å være glad for å være dårlig :/

Samtidig kjennes magen litt sånn som den gjør før menstruasjon, men er litt vanskelig å kjenne forskjell på den og kvalmen.

Så jeg lurer på når er det vanlig å bli kvalm i begynnelsen av graviditeten? Og er det vanlig midt på natta? Jeg kan godt gå formiddagen kvalm, men kjiipt å måtte legge om soverutinene.

Nå var det sikkert bare noe jeg har spist og tante rød dukker vel opp om noen dager... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vanlige er fra uke 5-6-7, men vi er jo forskjellige.

Skrevet

Kvalmen kommer pga. hormonene, så om du er kvalm pga. et svangerskap er du så langt på vei at en test vil gi riktig svar. Om du er noen dager fra forventet mens hadde jeg nok ikke satset på at det er pga. svangerskap du er kvalm nå.

Jeg var forresten kvalm hele døgnet.

Skrevet (endret)

Kvalmen kommer pga. hormonene, så om du er kvalm pga. et svangerskap er du så langt på vei at en test vil gi riktig svar. Om du er noen dager fra forventet mens hadde jeg nok ikke satset på at det er pga. svangerskap du er kvalm nå.

Jeg var forresten kvalm hele døgnet.

Ok, var det jeg trodde også.

Får kjøpe en test i morgen, selv om det nok bare er annen kvalme.

Endret av Solbærpiken
Skrevet

Jeg er snart 6uker, og ikke vært kvalm enda. Har ikke hatt noe symtomer annet enn ømme pupper :jepp:

Skrevet

Jeg var kvalm fra uke 5 og til jeg fødte. Tror ikke det går å bli kvalm noe særlig før det pga nivået av svangerskapshormoner

Skrevet

Jeg derimot er også rett over 6 uker på vei, og har vært kvalm i nesten tre! ;) For ikke å snakke om usannsynlig trøtt (begynner å gi seg nå), og ømme pupper (slo inn i går).

Så alle er forskjellige! :)

Skrevet

Jeg var kvalm fra uke 5 og til jeg fødte. Tror ikke det går å bli kvalm noe særlig før det pga nivået av svangerskapshormoner

Er i mitt andre svangerskap nå, og i begge har kvalmen og trettheten (begge pga hormoner) slått inn i uke 3-4 (fosterets uke 1-2). Så jo, det går fint ann!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...