Gjest Tana Skrevet 10. januar 2004 #1 Skrevet 10. januar 2004 Har et par spørsmål, som jeg håper noen dytige "kjemikere" kan hjelpe meg med :D Hva slags type bining er det mellom atomene i et: a) CH4-molekyl B) CO2-molekyl c) NH3- molekyl Hva slags bindinger er det mellom: a) CH4-molekyler B) CO2- molekyler c) NH3- molekyler Hadde satt kjempestor pris på om noen kunne ha hjulpet meg her!
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2004 #2 Skrevet 10. januar 2004 Svaret er som følger: 1) H (her er det enkeltbindinger) I H-C-H I H 2)O=C=O (co2 har dobbelt bindinger) resten fant jeg desverre ikke ut!
Annevenn Skrevet 11. januar 2004 #3 Skrevet 11. januar 2004 Forrige svar er nesten riktig, men alle H-ene i CH4 er bundet til C-en, ikke til H-en som det kan se ut av tegningen. I NH3 er det også enkeltbindinger, med N i midten og H-ene bundet til denne. Håper dette gav deg svaret du lurte på, ellers kan du sende meg en pm, jeg skal prøve å hjelpe deg. Av nysjerrighet: hvorfor lurer du? Studerer du kjemi? JEg er kjemiingeniør, så jeg blir jo nysjerrig.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå