Gå til innhold

Jeg får ofte kompliment for naturlig utseende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Haha, nå spammes nok tråden av kommentarer som "faen ta kvinner, enten er de sure fordi menn liker ditt eller datt, eller så er de sure fordi de IKKE gjør det". Jeg får formulere meg litt seriøst her. Jeg er en jente som ikke pynter meg spesielt mye, jeg har en diskre stil, men er likevel klassisk og elegant i den røde tråden. Jeg får ofte lange blikk, mange komplimenter, og menn sier ofte ting som "du er mye vakrere enn jenter som pynter og oversminker seg altfor mye!!". Da, som kvinne, må jeg bare lure på, liker ikke de mennene pyntede partygirls, eller liker menn generellt det naturlige og rene? :fnise:

Videoannonse
Annonse
Gjest Cakenommy
Skrevet

Tipper de fleste liker de som er naturlig.

Gjest RompeRusk
Skrevet

.. Og så var det dette med en mellomting da..

Skrevet

.. Og så var det dette med en mellomting da..

Mellomting?

Menn liker damer som er pene uten sminke.

• Liker 1
Gjest RompeRusk
Skrevet

Mellomting?

Menn liker damer som er pene uten sminke.

Synes bare det blir litt tåpelig å spør om menn liker kvinnfolk uten sminke, eller de som drar partylooken helt ut. Det finnes jo faktisk en mellomting. De fleste jeg kjenner sminker seg ihvertfall naturlig og får frem de beste trekkene sine med sminke :)

• Liker 1
Skrevet

kjæresten min syns jeg er så fin uten sminke... eller det han tror er uten sminke! jeg bruker litt foundation og mascara ;)

Skrevet

Idealet må jo være en som er pen uten sminke, men hvis det ikke lar seg gjøre så tror jeg de foretrekker at man gjør en innsats for å hjelpe naturen

Men hey, jeg er ikke mann :sjenert:

Jeg sminker meg nesten aldri, men både menn og kvinner har trodd jeg har sminke på meg når jeg ikke har det

Skrevet

Jeg har fått flere komplimenter om at jeg er naturlig pen/pen uten sminke/ser naturlig ut, både fra menn og kvinner. Den typen menn jeg liker, er ikke de som foretrekker "babes" (i betydningen solarium, bleika hår, silikon, botox) når de ser etter forhold. Men det er selvsagt ingen fasit på dette. Jeg tror mange menn synes mer bertete, sminka jenter er sexy, fordi de faktisk signaliserer dette mer direkte enn det jeg gjør. Og hva som er bak det ytre varierer jo uansett hva slags stil man har. Selv om jeg ikke sminker meg mye, er jeg ikke nødvendigvis en fantastisk personlighet... Kan nevne at selv om eksen ofte kommenterte at jeg var naturlig pen, satte han også pris på det når jeg brukte mer sminke (fortsatt "naturlig").

Skrevet

Såfremt man ikke er veldig uheldig med utseende, så foretrekker jeg det 100% naturlig. MEN, det er MEGET attraktivt med jenter som ser sunne og friske ut. Som får litt naturlig farge og glød av naturen, og ikke sånn lakenblek/tør-nesten-ikke-bevege-meg-for-da-får-jeg-muskler look.

Skrevet

Menn har ikke peiling på hva som er naturlig og hva som ikke er det.

Jeg får masse komplimenter for pen naturlighet, og jeg sier takk og smiler pent, og nevner ikke noe om products og maintenance. Enkelte ting trenger ikke menn å vite om...

• Liker 3
Skrevet

Enig med posten over her, menn har ofte ikke peiling på hvem som er sminket og ikke!

Det som har noe å si er,hvordan man sminker seg.

Man kan raskt se oversminket ut med feil sminke, i helt feil farge.

Mens man kan også se utrooolig naturlig ut med den rette,delikate sminken med riktige farger.

De fleste har en litt ujevn hudfarge (ofte litt rødhet, porer, små arr etc) Det er en enorm forskjell når man får på litt pudder foundation i riktig farge, nettopp for å jevne ut huden. For gutter derimot, så ser ikke dette ut som at man "er sminket".- så lenge fargen på pudderet er riktig ift huden.

Man kan fint ha mascara, primer, dekkstift, pudder og svaaaak rouge uten at de fleste gutter ser at man er sminket.

Feil farge på pudderet, edderkoppvipper,tykk eyliner og rouge-fartsstriper ser derimot ALDRI bra ut! Ute på gata ser det ut som at mange har sminket seg i det gule lyset man har på badet, og glemt å sjekke hvordan det ser ut i dagslys. ikke bra! :fnise:

Skrevet

Menn har ikke peiling på hva som er naturlig og hva som ikke er det.

Jeg får masse komplimenter for pen naturlighet, og jeg sier takk og smiler pent, og nevner ikke noe om products og maintenance. Enkelte ting trenger ikke menn å vite om...

Slikt blir vel gjennomskuet før eller siden. Nei, det er bedre å være seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Ok, mulig vi menn er litt blinde her, men jeg synes ikke nødvendigvis det er noe fint å være helt "perfekt" i huden. Synes det er sjarmerende med rose i kinnet, kanskje litt fregner, og jenter som slenger seg med på både det ene og andre uten å nødvendigvis skulle tenke på hva som skjer med sminken.

Min eks synes jeg alltid var finere uten sminke enn med, siden det var henne liksom. Helt naturlig. Dette selv om hun brukte veldig lite sminke, og alltid så naturlig ut med også.

Kanskje handler det om at jeg liker å se mennesker for de de virkelig er, og at jeg fascineres av de som tør å stå selvsikkert i seg selv uten å føle behovet for å sette på en maske.

Skrevet

Kosmetikk er ikke en maske. Jeg bruker kosmetikk for å beskytte huden mot vær og vind, tilføre næring og fuktighet, og videre for å framheve det jeg er mest fornøyd med med meg selv.

Jeg kan gå på butikken i pysj, pels og sovesveis, og ikke lee et øyelokk. Men jeg tar vare på huden og utseendet mitt, og det har ingenting med "maske" å gjøre.

Skrevet

-snakker ikke om "maske-sminke" i det hele tatt.

Skrevet (endret)

Haha, nå spammes nok tråden av kommentarer som "faen ta kvinner, enten er de sure fordi menn liker ditt eller datt, eller så er de sure fordi de IKKE gjør det". Jeg får formulere meg litt seriøst her. Jeg er en jente som ikke pynter meg spesielt mye, jeg har en diskre stil, men er likevel klassisk og elegant i den røde tråden. Jeg får ofte lange blikk, mange komplimenter, og menn sier ofte ting som "du er mye vakrere enn jenter som pynter og oversminker seg altfor mye!!". Da, som kvinne, må jeg bare lure på, liker ikke de mennene pyntede partygirls, eller liker menn generellt det naturlige og rene? :fnise:

Mange av oss liker damer som er genuin og som ikke er redd for å vise hvem de er. Det å dynke seg selv i sminke kan i mange tilfeller ses på som et lag som også dekker ens egen usikkerhet. Er ikkje så fan av usikkerhet eg da^^

Endret av .-L-.
Skrevet

Da, som kvinne, må jeg bare lure på, liker ikke de mennene pyntede partygirls, eller liker menn generellt det naturlige og rene? :fnise:

Jeg liker best damer som ikke trenger sminke.

Antar at du ikke blir særlig mye klokere av det da men ;)

Gjest Cecilia L
Skrevet

Jeg merker at jeg får flest lange blikk og oppmerksomhet når jeg er usminket og ganske casual. Og når jeg er skikkelig dollet opp.

Når jeg er midt i mellom så er det sånn passe greit med oppmerksomhet. ;)

Dette ble du heller neppe noe klokere av :fnise:

Skrevet (endret)

Jeg liker best damer som ikke trenger sminke.

Antar at du ikke blir særlig mye klokere av det da men ;)

Huff og huff. Jeg er faktisk enig med Steinar.

Det jenter gjør til tider kan sammenlignes hva amerikanere gjør med bilene sine, papp og sparkel fikser det meste. Men vi kjennere ser forskjellen :nei:

Endret av Dreaming
  • Liker 1
Skrevet

Her er et eksempel på ei som ser mye bedre ut uten sminke enn med:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...