vanskapning Skrevet 26. februar 2012 #1 Del Skrevet 26. februar 2012 Har noen av dere vært i Caen i Frankrike? Kan dere isåfall anbefale et billig men ok hotell der? Gjerne i nærheten av OFNEC (Office Franco-Norvégien d'Echanges) som ligger i Esplanade de la Paix etter mine google-skills.. Ogsåå lurer jeg på hvordan det er med tog fra flyplassen i Paris og inn til Caen. Må man forhåndsbestille billetter? Hvor får man isåfall gjort det? Eller kan man betale med visa på toget? Og har dere noen tips til hva man kan finne på i Caen? Og hva man bør gjøre i Paris når man kun har en dag til rådighet der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tbag Skrevet 27. februar 2012 #2 Del Skrevet 27. februar 2012 Jeg har ikke bodd så mye på hotell når jeg har vært i Caen, men av de jeg har bodd på som jeg føler jeg kan anbefale er Best Western Moderne Caen, det ligger veldig sentralt og har en ok standar og greie priser:-) Om det ligger i nærheten av OFNEC vet jeg dessverre ikke. Jeg vet ikke helt hvordan det er med tog rett fra flyplassen og inn til Caen, da jeg alltid har dratt inn til Paris først. Men fra togstasjonen i Paris, St-Lazare er det veldig greit. Man kjøper billetter på forhånd i en av disse sjappene der også må man bare huske å stemple billetten før man går på toget i en av de gule boksene. Jeg vet man kan finne billigere togbilletter ved å kjøpe de på forhånd, men hvordan det fungerer vet jeg ikke, mulig det finnes en nettside ala nsb:) Det du må huske på, om du ikke alt vet det er at du ikke må bli forvirret over at Caen ikke står som destinasjon, da det bare er et stopp på veien, toget du tar har destinasjonen Cherbourg. I Caen er det faktisk ganske mye å gjøre, så det kommer an på hva som intresserer deg. De har et brukbart shopping tilbud og mange hyggelige cafèer og restauranter (anbefaler le bouchon du vaugueux caen, som ligger like ved chateau ducal, som jeg også anbefaler deg å ta en tur til!) Det er dessuten endel spennende krigsmuseer både i Caen og i nærheten. Hvis du er glad i arkitektur/spennende hus, vil jeg anbefale deg å ta turen ned mot havet i Caen, der er det flere spennende strøk med masse av morsomme og vakre hus. Når det kommer til Paris vil jeg anbefale deg å ta en tur til Tour de eiffel, Place de la Concorde, Musée de l’Orangerie, La Cathedrale de Notre Dame og en tur til Montmartre. Av shopping er Galeries lafayette et must, et utrolig vakkert kjøpesenter med ett hav av butikker! Ellers bare nyte dagen med god vin, oster og andre franske herligheter. Det er flere tråder inne på forumet som angår Paris, så hvis du kikker på dem, får du flere tips du kan velge fra:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Butterfly* Skrevet 29. februar 2012 #3 Del Skrevet 29. februar 2012 Er det Charles de Gaulle du lander på? Ser ut som du uansett må komme deg til Saint Lazare (som nevnt over), før du tar toget videre til Caen. Man kan kjøpe billett i luke eller en automat på stasjonen. Det er som regel billigere å reservere på nett i forveien, men det er kanskje like greit å vente med dette til du kommer frem dersom du ikke veit akkurat når du er fremme på stasjonen i Paris. Frankrikes svar på NSB er SNCF: http://www.voyages-sncf.com/ (Siden er på fransk) Dersom billetten ikke er beregnet på en spesiell avgang (står på billetten), må du huske å stemple den i en av automatene på perrongen. Har aldri vært i Caen, men har hørt mye fint om byen. God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå