Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må spørre om erfaringer, tips og råd angående menn og økonomi.

Når det kommer til pengebruk med folk man dater er jeg ikke den typen som forventer at mannen skal betale. Er man i samme økonomiske posisjon synes jeg det er fair og bra at man betaler ca like mye hver. Slik var det med min eks.

Har en erfaring fra en gutt jeg datet i sommer som var veldig klein med dette, han betalte aldri og lurte seg unna. Synes det er et litt flaut tema jeg ikke ville ta opp.

Nå dater jeg en ny fyr og begynner veldig å frykte at han også er gjerrig. Kan dere tolke tegnene og svare meg hva dere hadde tenkt.. Litt "rart" å sette opp hvem som har betalt hva på en måte, men har som sagt så dårlige erfaringer så dette begynner å tære litt på meg.

Kjøpte en øl til han ute en gang, han var med meg hjem og kjøpte tannbørste og appelsinjuice til ham på 7-eleven... Dagen etter fikk han frokost (ostesmørbrød, jordbær, tomater, kaffe ++)..

Så dro jeg på date hos han og tok med meg en fruktsalat (3 typer melon, blåbær, jordbær, bringebær ++) og en pose med nøtter for å være hyggelig.

Alt dette har jeg betalt.. Han åpnet en flaske vin eg tok et glass av den dagen jeg tok med fruktsalaten...(han betalte).

På ny date på fredag ville han at jeg skulle komme kl 2130 fordi han skulle trene. Jeg kom og hadde ikke med meg noe. Så fortalte han at han ikke hadde giddet å trene, men laget en avansert middag. Jeg sov der og fikk ikke frokost dagen etter (men ok, dro tidlig)..

Spørsmålet er: hvorfor kunne jeg ikke kommet tidligere slik at han også laget middag til meg?

Er dette nok en gjerrigknark? Det er så usexy!!!!!!! Selv er jeg generøs og synes alt annet er merkelig og kleint!

Huff..

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest "gjest"
Skrevet

Den som ba med seg noen ut, betaler. Var det deg, betaler du. Var det ham, så betaler han. Enkelt og greit.

Skrevet

Det høres ut som at han enten er gjerrig eller ikke tar deg seriøst.

Å skryte på seg en avansert middag uten å i det hele tatt sørge for rester til deg som kommer klokken halv ti er rart. På en fredags kveld attpåtil! Å ikke ringe og høre om du kan komme tidligere, høres også rart ut.

Det høres ut som han vil ha mest mulig kroppskontakt med deg uten å legge for mye penger i det.

Følg magefølelsen din her, og ikke la deg utnytte. Slutt å ta med noe som helt når dere møtes og ikke legg for mye inn i denne datingen, så ser du raskt hvor keen han er, eller om han er ute etter sengevarme!!

Skrevet

Vanskelig å si da. Bor du rett ved han så det hadde vært naturlig å bare be deg "over på mat" hvis dette ble bråbestemt fra hans side? Ellers kan det jo være han bare trengte litt alenetid, at han hadde noen på telefonen som ville prate ut, osv. osv.

Så lenge han virker å være ærlig og ikke betenksom, så kan det like gjerne være du som overanalyserer.

• Liker 1
Skrevet

Haha nordmenn generelt er gjerrig!!

Har merket det både via norske venner og damer jeg har datet.

Driver og dater ei norsk jente nå.

Vi har vært på 5 dates!!!

Betalte en middag med drikke først som kom på rundt 350kr.....så en middag på 800kr....og kaffe og øl flere ganger når vi har vært ute sammen.

Også husker jeg engang så sa hun la oss dra til Peppes Pizza noe jeg egentlig ikke ville...og når regninga kom så ville hun at vi skulle dele den selv etter alle de gangene jeg har spandert.

Jeg bare holdt kjeft og lot hun betale.

Tenkte bare herregud for en jævla gjerrig kjerring!!!

Nå i helgen har hun vært hos meg...drukket vin...spist middag og frokost.

Vi har det hyggelig, men jeg har merket at hun er gjerring og kvier seg for å betale selv når det er på tide at hun gjør det.

Vi er begge i fulltidsjobb!!!!!

Skrevet

Haha nordmenn generelt er gjerrig!!

Har merket det både via norske venner og damer jeg har datet.

Driver og dater ei norsk jente nå.

Vi har vært på 5 dates!!!

Betalte en middag med drikke først som kom på rundt 350kr.....så en middag på 800kr....og kaffe og øl flere ganger når vi har vært ute sammen.

Også husker jeg engang så sa hun la oss dra til Peppes Pizza noe jeg egentlig ikke ville...og når regninga kom så ville hun at vi skulle dele den selv etter alle de gangene jeg har spandert.

Jeg bare holdt kjeft og lot hun betale.

Tenkte bare herregud for en jævla gjerrig kjerring!!!

Nå i helgen har hun vært hos meg...drukket vin...spist middag og frokost.

Vi har det hyggelig, men jeg har merket at hun er gjerring og kvier seg for å betale selv når det er på tide at hun gjør det.

Vi er begge i fulltidsjobb!!!!!

Jupp, nordmenn er gjerrige.. Men det værste er at svenskene er enda værre, og danskene er på toppen av skandinavias gjerrigliste!

Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg mener at er du på besøk, så skal han gi deg middag, evt. frokost. Det samme gjelder når man skal til deg. Det virker bare naturlig. Pris på mat man serverer kan variere selvfølgelig, men da er det opp til deg å tenke på innholdet.

Om han inviterte deg på restaurant og ba deg betale alt, da er det et problem. Ikke kjøp noe til ham fordi du er så snill (jus og tannbørste i ditt eksempel) hvis han ikke spør. Kom du med frukt uten at han nevnte det, så kan du ikke kalle ham gjerrig. Han tvingte deg ikke.

Jeg mener man skal kalle en persjon gjerrig når det er snakk om kino, konsert, utested hvor han inviterer, men du må betale for begge.

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener at er du på besøk, så skal han gi deg middag, evt. frokost. Det samme gjelder når man skal til deg. Det virker bare naturlig. Pris på mat man serverer kan variere selvfølgelig, men da er det opp til deg å tenke på innholdet.

Om han inviterte deg på restaurant og ba deg betale alt, da er det et problem. Ikke kjøp noe til ham fordi du er så snill (jus og tannbørste i ditt eksempel) hvis han ikke spør. Kom du med frukt uten at han nevnte det, så kan du ikke kalle ham gjerrig. Han tvingte deg ikke.

Jeg mener man skal kalle en persjon gjerrig når det er snakk om kino, konsert, utested hvor han inviterer, men du må betale for begge.

Herregud så jææævlig kynisk....for et forbanna tullete innlegg.

Dropp fyren hvis han er så jævla gjerrig and get on with it.

Gå rundt å tenke på hva man skal serevere....

Skrevet

Syntes du overtenker og at dette blir for lite å analysere ut ifra. Prøv litt til og hvis den gjerrige stilen forsetter dumper du han.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...