Ryvre Skrevet 27. februar 2012 #21 Del Skrevet 27. februar 2012 TS her. Den rasen som jeg kjøpte koster vanligvis mellom 6-8000 kr. Jeg kjøpte henne for 7000 uten vaksine og chip, så måtte altså vaksinere og chippe henne selv. Prisen er ihvertfall ikke noe lureri, har jeg forstått fra en jeg kjenner som er erfaren på det der. Så selger tok full pris for en valp hun ikke hadde vaksinert, chippet eller fikk stamtavle for? Grunnen til at prisen burde vært lavere er jo fordi hun ikke betalte for disse tingene. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 27. februar 2012 #22 Del Skrevet 27. februar 2012 TS her. Den rasen som jeg kjøpte koster vanligvis mellom 6-8000 kr. Jeg kjøpte henne for 7000 uten vaksine og chip, så måtte altså vaksinere og chippe henne selv. Prisen er ihvertfall ikke noe lureri, har jeg forstått fra en jeg kjenner som er erfaren på det der.Hvis registrerte valper med stamtavle koster 6 - 8.000, så er det jo ren skjær svindel hvis du har betalt 7.000 for en uregistrert valp uten chip etc. (Jeg stiller meg for øvrig litt tvilende til prisen fordi jeg ikke kjenner til noen raser hvor registrerte valper selges for mindre enn 10 - 12.000, men det har for så vidt ingen betydning). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macha Mong Ruad Skrevet 27. februar 2012 #23 Del Skrevet 27. februar 2012 Den rasen som jeg kjøpte koster vanligvis mellom 6-8000 kr. Jeg kjøpte henne for 7000 uten vaksine og chip, så måtte altså vaksinere og chippe henne selv. Prisen er ihvertfall ikke noe lureri, har jeg forstått fra en jeg kjenner som er erfaren på det der. Det er jo dette som er lureri, du har betalt full pris, for en hund som hverken er registrert, id-merket eller vaksinert. Vanligvis får man i det minste noe rabatt på slike valper. Det er fint at du har hatt flaks med din hund, men du bør ikke avle på den. Er det problemer med innavl eller sykdom kan dette komme for fullt i neste generasjon. Og siden det som regel bare er andre med uregistrerte hunder som er villig til å låne ut hannhund risikerer du at din tispe og hannhunden også er for nært beslektet eller bærer de samme sykdommene, siden det er umulig å finne ut av dette uten stamtavle. Ut fra prisen høres det ut som om rasen ikke er så populær, og da er det heller ikke sikkert at du får solgt alle valpene. Håper ikke du har tenkt at det er et stort marked med folk som er villig til å betale fullpris for uregistrerte hunder, slik du gjorde, for da risikerer du å gå på en skikkelig smell, og bli sittende med et kull som må avlives eller gis bort gratis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooria Skrevet 27. februar 2012 #24 Del Skrevet 27. februar 2012 Prisen er ihvertfall ikke noe lureri, har jeg forstått fra en jeg kjenner som er erfaren på det der. En ting er i hvert fall sikkert, og det er at den "erfarne" som du kjenner har null peiling på dette, og tydeligvis er like inkompetent som deg. Ellers så er det du som har misforstått kraftig. For dette er ikke bare lureri, det er ren svindel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Regza Skrevet 27. februar 2012 #25 Del Skrevet 27. februar 2012 Jeg betalte 5000 for en renraset hund som normalt koster rundt 11 000. Valpen var chippet, vaksinert og fikk med stamtable, men han ble ikke registrert i NKK selv om valpens brødre og søsken var det. Grunnen var en defekt som oppdretteren ikke ville føres videre. Hvis du betalte 7000 for en hund som normalt koster 8000 som ikke hadde med stamtavle,ikke var vaksinert eller chippet, så vil jeg si du betalte en unødvendig høy pris på noe du egentlig ikke kan avle på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ryvre Skrevet 27. februar 2012 #26 Del Skrevet 27. februar 2012 Og det finnes mange innenfor hundemiljøet som er bedrevitere og tror at de kan alt fordi de har holdt på med hund i noen år. Man skal ikke stole på alt hva såkalte erfarne hundemennesker sier, men heller forhøre seg med flere før man gjør seg opp en mening. Aud Stokman er jo en såkalt erfaren hundeoppdretter som har drevet med hund i mange, mange år, og det sier vel litt om hva slags mennesker som omtaler seg selv som erfarne (alle innenfor hundemiljøet vet hvem denne dama er) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Apophis Skrevet 27. februar 2012 #27 Del Skrevet 27. februar 2012 Tispa har, hannen har ikkje. Skal ikkje ha kull på tispa mi og kommer ikkje til å "låne vekk" hannen til eit slikt formål heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysticmoo Skrevet 27. februar 2012 #28 Del Skrevet 27. februar 2012 Jeg kjøper ikke dyr uten stamtavle. Jeg er overhodet ikke intressert i utstilling, titler osv, men jeg har mulighet til å følge linjene, sjekke innavlsgrader, sykdommer og status fra tidligere kull. På den andre siden er ikke stamtavler noen garanti for at oppdretter er seriøse. Hvem som helst kan lage stamtavler. Det er mer et verktøy du må lære deg å bruke for å finne informasjon om kullet du ønsker dyr fra. Så ja, jeg kjøper dyr med stamtavle, etter å selv ha sjekket linjene for gemytt, helse osv, og kommer i fremtiden også til å støtte flinke, seriøse oppdrettere som gjør et godt avlsarbeide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysticmoo Skrevet 27. februar 2012 #29 Del Skrevet 27. februar 2012 Og det finnes mange innenfor hundemiljøet som er bedrevitere og tror at de kan alt fordi de har holdt på med hund i noen år. Man skal ikke stole på alt hva såkalte erfarne hundemennesker sier, men heller forhøre seg med flere før man gjør seg opp en mening. Aud Stokman er jo en såkalt erfaren hundeoppdretter som har drevet med hund i mange, mange år, og det sier vel litt om hva slags mennesker som omtaler seg selv som erfarne (alle innenfor hundemiljøet vet hvem denne dama er) Helt klart. Det finnes også 'seriøse' oppdrettere som nekter å selge valper til folk som ikke har tenkt å bruke bur. Ellers har du jo disse seriøse minityroppdretterne som har innedo til hundene sine fordi de er så vanskelige å få husrene. Kan samtidig nevne at jeg ville aldri kjøpt hund av oppdrettere som trener hunder på den tradisjonelle måten med straff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegas Skrevet 27. februar 2012 #30 Del Skrevet 27. februar 2012 Dette er for useriøst. Har du ikke råd til å ordne stamtavle på valpene dine, så Børr du ikke drive med avl!! Nkk reg, vaksine, helsesjekk og chip er noe alle seriøse oppdrettere gjør før vi selger, får vår trygghet og valpekjøpers. * irritert oppdretter* 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooria Skrevet 27. februar 2012 #31 Del Skrevet 27. februar 2012 Det som overrasker meg mest er at TS tydeligvis ikke klarer å ta inn over seg noen av de mange svarene som er gitt her, og heller velger å tro på den ene inkompetente tosken som liksom har "erfaring" med dette.. Hun mener jo fortsatt at hun har gjort et godt kjøp, og at papirene er av mindre betydning.. Imponerende altså. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 14. november 2022 #32 Del Skrevet 14. november 2022 Denne kvinnen er ikke god fradømt retten til og ha dyr også mener jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #33 Del Skrevet 14. november 2022 Maskinfører skrev (3 timer siden): Denne kvinnen er ikke god fradømt retten til og ha dyr også mener jeg 10 år senere og du påstår at ts er fradømt retten til å ha dyr... Anonymkode: 145f6...e55 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 14. november 2022 #34 Del Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): 10 år senere og du påstår at ts er fradømt retten til å ha dyr... Anonymkode: 145f6...e55 Aud Stockman ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #35 Del Skrevet 14. november 2022 Maskinfører skrev (2 timer siden): Aud Stockman ja Aud Stockman er død. Og hvorfor rippe opp i en 10 år gammel tråd bare for å påstå at ts er fradømt retten til å ha dyr. Du får vise til hvor i tråden at ts er AS og at påstanden din stemmer vedr ts. Anonymkode: 145f6...e55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #36 Del Skrevet 14. november 2022 On 2/26/2012 at 11:32 PM, AnonymBruker said: Hunden min har ikke stamtavle, men hun er en ren rase og jeg har likevel fått med meg en del dokumentasjon om evt sykdommer og litt om slekten o.l. Føler meg trygg på dette, og planlegger et fremtidig kull på henne, men får høre at jeg da virker useriøs fordi hunden min ikke har stamtavle. Hva med dere? Ja, hunden min har stamtavle. Det vil si at jeg kan klikke meg igjennom helse- og gentester gjort på foreldre, besteforeldre, oldeforeldre... Det sagt: den stamtavla betyr lite fir hvor GLAD du blir i hunden. Anonymkode: ceb99...045 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 14. november 2022 #37 Del Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Aud Stockman er død. Og hvorfor rippe opp i en 10 år gammel tråd bare for å påstå at ts er fradømt retten til å ha dyr. Du får vise til hvor i tråden at ts er AS og at påstanden din stemmer vedr ts. Anonymkode: 145f6...e55 Få opp øya dine står jo her på siden Aud Stokman er jo en såkalt erfaren hundeoppdretter som har drevet med hund i mange, mange år, og det sier vel litt om hva slags mennesker som omtaler seg selv som erfarne (alle innenfor hundemiljøet vet hvem denne dama er) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 14. november 2022 #38 Del Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Aud Stockman er død. Og hvorfor rippe opp i en 10 år gammel tråd bare for å påstå at ts er fradømt retten til å ha dyr. Du får vise til hvor i tråden at ts er AS og at påstanden din stemmer vedr ts. Anonymkode: 145f6...e55 Kanskje du burde engasjert deg mere i KG og heller få sletta alle tråder som er over 10 år gamle ?? Kritikken din rapporteres tvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #39 Del Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (På 26.2.2012 den 23.32): Hunden min har ikke stamtavle, men hun er en ren rase og jeg har likevel fått med meg en del dokumentasjon om evt sykdommer og litt om slekten o.l. Føler meg trygg på dette, og planlegger et fremtidig kull på henne, men får høre at jeg da virker useriøs fordi hunden min ikke har stamtavle. Hva med dere? Ene har stamtavle fra Russland hvor jeg hentet hunden. Men den er nok ikke verdt papiret den er skrevet på. Andre min er en ren «gatemix». Anonymkode: 9ebc4...35a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #40 Del Skrevet 14. november 2022 Har en oppdretter jeg og familien min kjøper alle hundene våre fra og de har stamtavle og kommer chippet, vaksinert og registrert. (og med valpepakke og gratis pass ved behov) Anonymkode: c14ef...d29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå