Gå til innhold

Knipeøvelser!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg fikk korrigert underlivet mitt noen år etter jeg fikk barnet mitt. Alt fungerte fint, men jeg merker plutselig nå at jeg har blitt slappere - og da sikkert fordi jeg ikke har vært flink til å knipe de siste årene:(

Saken er at jeg kjenner hvilke muskler jeg skal bruke. Men jeg kjenner ikke;

* Forskjell på harde/middels/lette knip

* Noen steder står det at man skal kjenne at man kniper rumpemuskelene, andre at man IKKE skal det? Jeg klarer ikke å knipe uten at jeg også kniper rumpemuskelen..er det riktig??

* Jeg blir fryktelig fort sliten...som om jeg ikke orker å ta flere etter en stund.

Har dere gode råd til meg? Det skal sies at jeg har et bra utgangspunkt tror jeg selv, men tydeligvis ikke bra nok.

Hvor raskt kan jeg merke bedring??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å stoppe urinstrålen når du tisser, da bruker du musklene korrekt. Da vet du også hvilke muskler du skal knipe. Man skal ikke knipe rumpemusklene. Knip, tell til 20, slipp. Gjenta 10 ganger. Gjør dette hver dag, så tar det ikke mange dagene før du er blitt strammere. Du kan eventuelt kjøpe deg vaginalvekter. Disse får du på apotek og Kondomeriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!!:)

Jeg bruker rette musklene tenker jeg, de er bare ikke sterke nok - MEN jeg får ikke til å ikke knipe rumpemuskelen i tillegg...? Den føler jo med skulle jeg til å si, når jeg får til å løfte underlivet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!!:)

Jeg bruker rette musklene tenker jeg, de er bare ikke sterke nok - MEN jeg får ikke til å ikke knipe rumpemuskelen i tillegg...? Den føler jo med skulle jeg til å si, når jeg får til å løfte underlivet?

Hva mener du med rumpemuskel, da? Selve analåpningen, eller selve setemuskulaturen?

Det går ikke å knipe uten at analåpningen også knipes igjen. Men selve rompemuskelene (setemuskulatur), skal du ikke knipe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På yoga for gravide knep vi slik:

1. først bare urinåpningen. Konse om å slappe mest mulig av i vagina og endetarmsåpning. Sakte knip, telle til fem mens man strammer sakte, og til fem når man slipper igjen. Gjøres 10 ganger.

Til sist 10 kraftige knip så fort man kan.

(Lett å bli sint og forbannet mens man holder på)

2. Så bare vaginaåpningen/bekkenbunn. Samme prosedyre.

3. Så bare endetarm. Samme prosedyre.

4. Til sist: alle åpninger på en gang.

Det er jo begrenset hvor mye man klarer å isolere musklene, men fokuset skal i hvert fall være på de ulike åpningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

www.kegel8.co.uk/home1.html

Har akkurat fått min, så har ikke rukket å teste. Men fungerer dette så godt som tilbakemeldingene forteller om inne på nettsiden der - så er den verdt ALLE penga!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...