Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bli det siden da er det lettere å få fast jobb på sykehjem. Hvordan blir jeg helsefagarbeider? Jeg vil helst gå privat slik at jeg blir ferdig så fort som mulig. Jeg har allmennefag fra før av. Håper noen vil hjelpe meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du arbeidpraksis som blir godkjent da? Fra sykehjem... Det bør du sjekke først for det er så og så lang praksis du må ha for å gå opp til prøven og mangler du mye ville jeg rett og slett heller tatt sykepleien.

Skrevet

Har du arbeidpraksis som blir godkjent da? Fra sykehjem... Det bør du sjekke først for det er så og så lang praksis du må ha for å gå opp til prøven og mangler du mye ville jeg rett og slett heller tatt sykepleien.

Jeg jobber bare som ekstravakt der. Jeg kommer ikke inn på sykepleien:(

Skrevet

Det spørs hvor gammel du er TS. Hvis du fortsatt er under 25 år kan du ha muligheten til å gå VG1 (Helse og Sosialfag) og VG2 (Helsefagarbeider) også ut i læra i 2 år (tilsammen 4 år). Eller så er det noen skoler som tilbyr Helsefagarbeider i løpet av 3 år også.

Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg oppsøkt en rådgiver i nærmiljøet - de har vell bedre peiling enn de her på KG.

Skrevet

Hør med arbeidsplassen din om de kan hjelpe deg. Mange kommuner har tilbud til de som ønsker å bli helsefagarbeider, sykepleiere eller vernepleiere, noen ganger med bindingstid i kommunen.

Skrevet

Man kan ha et visst antall timer arbeidspraksis (men det er snakk om veldig mange timer, 4000 tror jeg), litt teori også gå opp til praksis prøve. Men dette gjelder de som har jobbet som assistent en stund.

For deg er det nok enklere å begynne på skolen igjen. Du sier ikke hvor gammel du er, om du kan begynne på vgs igjen eller om du må ta det privat. Hør med arbeidsplassen din om de vet noe.

Skrevet

Jeg er 28 år og jobber i privat sykehjem. Går det ann å ta dette privat. Vet egentlig ikke hvem på jobben som kan ha peiling på dette.

Skrevet

Du kan gå opp som praksiskandidat, og ta de fagene du trenger gjennom voksenopplæring. Går du 2 år på skole, kreves det 3 år i 100 % jobb.

Skrevet

Sjefen din, teamlederen skal ha litt peiling på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...