Rosebud Skrevet 26. februar 2012 #1 Skrevet 26. februar 2012 Jeg skal begynne jakten på brudekjole nå de nærmeste dagene og lurer på hvor mye jeg må regne med betale. Vet ar dette varierer veldig, men vil man kunne finne en fin kjole for rundt 5000-8000 kr for eksempel? Ser for meg en relativt enkel kjole, a-skjørt, v-hals og brede stropper. Lite broderier og perler/paljetter. Del gjerne erfaringer ang. deres kjole-shopping, hvor mye måtte du ut med og hva fikk du for pengene?
Supah Skrevet 26. februar 2012 #2 Skrevet 26. februar 2012 Jeg hadde et budsjett på rundt 10 000.. Maks 13 000 var vel det jeg sa. Da jeg fant drømmekjolen var jeg litt redd for å spørre om prisen. Tenk om den var for dyr.. Men den viste seg å koste 7800 kr! En enkel kjole, men med noen små elegante detaljer!
Portvinpiken Skrevet 26. februar 2012 #3 Skrevet 26. februar 2012 Fikk en flott kjole med underskjørt, sjal og bolero for 13.000.
Superlilje Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 Jeg kjøpte min kjole på salg hos lilly.dk, og betalte ca 5000kr inkludert frakt, toll og moms For meg er det de vakreste kjolen jeg har sett Men jeg følte at jeg fikk mye for pengene i forhold til mange andre kjoler jeg har sett på.
sjøhest Skrevet 27. februar 2012 #5 Skrevet 27. februar 2012 5-8000, da må den nok være på salg. Jeg betalte 10 000 for min og det var en av de "billige" kjolene de hadde.
Lyra Skrevet 27. februar 2012 #6 Skrevet 27. februar 2012 Jeg kjøpte min på ebay for 2000. Ikke en kopikjole, original Maggie Sottero med merkelappen fortsatt på. I salongen skulle de vel ha 14 000 for den syns jeg å huske. Når det gjelder pris betaler man nok mye for merket, er det etpopulært og kjent merke må du betale mer enn viss det er mer ukjent. Det danske merket Lilly har mange vakre kjoler til en rimelig penge. Her er en f.eks Og her Ellers finner man jo mange fine kjoler på finn.no, og de som har ligget lengst kan man nok få prutet en del ned.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #7 Skrevet 27. februar 2012 Da jeg var rundt og kikket i brudekjolesalonger, var det få brudekjoler under 10 000,- og da så jeg etter enkle kjoler uten så mye pynt. Jeg opplevde det i tillegg som vanskelig å finne en kjole som var enkel nok da det florerer av prinsessekjoler i salongene. Hvis du uansett ikke vil ha en stor og så veldig pyntet kjole, så kan det lønne seg å se etter pen/selskapskjoler i hvitt/ivory i 'vanlige' butikker. Ellers så er det flust med kjoler på Finn som er verdt å sjekke ut Jeg endte opp med å kjøpe kjole på nett (som var en selskapskjole og ikke brudekjole) da jeg ikke fikk meg til å kjøpe en så dyr kjole som uansett ikke var helt 'meg'.
Portvinpiken Skrevet 27. februar 2012 #8 Skrevet 27. februar 2012 Jeg kjøpte min på ebay for 2000. Ikke en kopikjole, original Maggie Sottero med merkelappen fortsatt på. I salongen skulle de vel ha 14 000 for den syns jeg å huske. Når det gjelder pris betaler man nok mye for merket, er det etpopulært og kjent merke må du betale mer enn viss det er mer ukjent. Det danske merket Lilly har mange vakre kjoler til en rimelig penge. Her er en f.eks Og her Ellers finner man jo mange fine kjoler på finn.no, og de som har ligget lengst kan man nok få prutet en del ned. Er det virkelig mulig å få en original så mye rimeligere? Hvordan? Ikke spydig altså :-) - bare nysgjerrig :-)
Gjest Tekola Skrevet 27. februar 2012 #9 Skrevet 27. februar 2012 Du kan helt klart få en fin kjole for den prisen! Bare opplys i salongen om din øvre grense først! Eller så kan du jo gjøre som noen her på forumet, kjøpe en sånn kopi-sydd kjole billig på eBay og selge den på finn.no for det tredobbelte av det du betalte.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #10 Skrevet 27. februar 2012 Er det virkelig mulig å få en original så mye rimeligere? Hvordan? Ikke spydig altså :-) - bare nysgjerrig :-) Hei du :-) Jeg tror jeg har den billigste kjolen her, hehe! Min kostet 2.900!!!! og så kjøpte jeg et underskjørt til 1000,-. Helt enkel kjole, er suuuperfornøyd! Sjekk www.abelone.no de har salg nå (30-80 %!!!!) alt må bort, for de har ikke så stor plass... :-) Nettbutikk, men de har lager på Kløfta/Frogner. Jeg hadde i utgangspunktet satt av MAX 9000,- til kjolen, synes det var altfor mye egentlig. Jeg ser ikke vitsen med å bruke så mye penger på en kjole man skal ha på seg en gang... Selvfølgelig: det skal være en flott kjole, det er jo brylupsdagen!! Men, jeg er ikke millionær, og personlig synes jeg det er viktigere å spytte mer penger i festen. Håper du finner drømmekjolen :-) HURRA!!!! :-)
Portvinpiken Skrevet 27. februar 2012 #11 Skrevet 27. februar 2012 Hei du :-) Jeg tror jeg har den billigste kjolen her, hehe! Min kostet 2.900!!!! og så kjøpte jeg et underskjørt til 1000,-. Helt enkel kjole, er suuuperfornøyd! Sjekk www.abelone.no de har salg nå (30-80 %!!!!) alt må bort, for de har ikke så stor plass... :-) Nettbutikk, men de har lager på Kløfta/Frogner. Jeg hadde i utgangspunktet satt av MAX 9000,- til kjolen, synes det var altfor mye egentlig. Jeg ser ikke vitsen med å bruke så mye penger på en kjole man skal ha på seg en gang... Selvfølgelig: det skal være en flott kjole, det er jo brylupsdagen!! Men, jeg er ikke millionær, og personlig synes jeg det er viktigere å spytte mer penger i festen. Håper du finner drømmekjolen :-) HURRA!!!! :-) Var denne ment til meg? Jeg har jo kjøpt kjole jeg er fornøyd med jeg
Lyra Skrevet 27. februar 2012 #12 Skrevet 27. februar 2012 Er det virkelig mulig å få en original så mye rimeligere? Hvordan? Ikke spydig altså :-) - bare nysgjerrig :-) Jepp, beviset henger på gjesterommet mitt Jeg hadde funnet kjolen jeg ville ha og googlet den ganske enkelt. Da fikk jeg opp en ebay-annonse som var gått ut. Kontaktet selgeren og spurte om hun hadde fått solgt den og om hun ville godta budet mitt. Det gjorde hun Måtte ut med 900 kr i toll og slikt da, men allikevel utrolig billig. Må sies at det var en sjangs å ta da, kunne jo vært juks, men jeg var heldig.
Portvinpiken Skrevet 27. februar 2012 #13 Skrevet 27. februar 2012 (endret) Jepp, beviset henger på gjesterommet mitt Jeg hadde funnet kjolen jeg ville ha og googlet den ganske enkelt. Da fikk jeg opp en ebay-annonse som var gått ut. Kontaktet selgeren og spurte om hun hadde fått solgt den og om hun ville godta budet mitt. Det gjorde hun Måtte ut med 900 kr i toll og slikt da, men allikevel utrolig billig. Må sies at det var en sjangs å ta da, kunne jo vært juks, men jeg var heldig. Hehe ja jeg tviler ikke på at det er sant :-). Jeg bare lurte på hva slags bargain du hadde fått til :-) for selvom det hadde vært salg i butikken så hørtes det voldsomt billig ut for en original til ca 85% prisreduksjon. Men gratulerer :-) PS. er det mulig å få sett dette viduneret da - har du bilde? :-) Endret 27. februar 2012 av Portvinpiken
Lyra Skrevet 27. februar 2012 #14 Skrevet 27. februar 2012 Hehe ja jeg tviler ikke på at det er sant :-). Jeg bare lurte på hva slags bargain du hadde fått til :-) for selvom det hadde vært salg i butikken så hørtes det voldsomt billig ut for en original til ca 85% prisreduksjon. Men gratulerer :-) PS. er det mulig å få sett dette viduneret da - har du bilde? :-) Vidunderet Har lagt ut bilde av med i kjolen (den jeg prøvde i salongen) i denne tråden tidligere.
Gjest Tekola Skrevet 27. februar 2012 #15 Skrevet 27. februar 2012 Vidunderet Har lagt ut bilde av med i kjolen (den jeg prøvde i salongen) i denne tråden tidligere. Nydelig! Det er du som er denne AB? Tror jeg faktisk prøvde den der i en salong! Falt for den først, før jeg fant min Ladybird-kjole Det jeg dreit meg ut på i forhold til kjole og slikt var å kjøpe sløret i salongen. 2000 kroner kostet det! Men jeg var jo i kjolerus og det var jo det sløret jeg hadde prøvd på med kjolen, så...
Lyra Skrevet 27. februar 2012 #16 Skrevet 27. februar 2012 Nydelig! Det er du som er denne AB? Tror jeg faktisk prøvde den der i en salong! Falt for den først, før jeg fant min Ladybird-kjole Det jeg dreit meg ut på i forhold til kjole og slikt var å kjøpe sløret i salongen. 2000 kroner kostet det! Men jeg var jo i kjolerus og det var jo det sløret jeg hadde prøvd på med kjolen, så... Hun som byttet kjole ja, det er meg Jeg har dyrt slør jeg også, jeg har betalt 1000 kr for det. Men det kostet 3000 nytt da, kjøpte det brukt gjennom finn.no, så er kjempefornøyd. Det er nemlig helt nydelig Din kjole er jo bare helt fantastisk nydelig da. Ikke rart jeg syns det kanskje siden den ikke er så helt ulik min
Portvinpiken Skrevet 27. februar 2012 #17 Skrevet 27. februar 2012 Vidunderet Har lagt ut bilde av med i kjolen (den jeg prøvde i salongen) i denne tråden tidligere. Nydelig var den :-)
Lyra Skrevet 27. februar 2012 #18 Skrevet 27. februar 2012 Tusen takk. Den er nok en slik typisk brudekjole det ble skrevet en tråd om tidligere, men jeg syns den er flott
fridr Skrevet 28. februar 2012 #19 Skrevet 28. februar 2012 Jeg betalte 2060,- Hadde tenkt max 5000 (er fortsatt student). Men min kjole er egentlig en brudepikekjole som er sydd i brudekjolestoff, så derfor er den så billig. Jeg må sy den inn da, så det koster jo litt ekstra. Men jeg kjøpte sko til 249 kr, undertøy til 300 kr, fikk låne slør av søster, og hadde smykkene fra før. Så det var ikke de største utgiftene for min del
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå