Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Britax Hi-Way II vs. Max.Way

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært bestemt på å kjøpe Britax HI-Way II nå som Lillemor nærmer seg ni kilo. Men nå har jeg bitt meg merke i Britax Max-Way. Jeg liker godt puten i, og at det er justerbar hodestøtte. Men jeg er litt opptatt av at det bør være greit å montere. Er det noen som har erfaringer med begge to? Er Max-Way like enkelt som Hi-Way å montere?

Skrevet

Max way er setet som skal erstatte hi-way.

Har ikke noen av setene selv, men butikkpersonlalet demonstrerte hvordan man festet begge og på meg virket det som om monteringen var samme for begge setene.

Skrevet

Ok, jeg regnet egentlig med det, ut fra spesifikasjonene :) Da blir det Max-Way!

Skrevet

Har max-way og syntes det gikk veldig greit å montere. Måtte bare studere bruksanvisningen litt grundigere enn med babysetet...

Skrevet

Vi har begge og de monteres på samme måte :)

Skrevet

Flott! Jeg har bestilt det Max-Way nå. Det ble faktisk dyrere om jeg hadde tatt Hi-Way, for MW hadde fri frakt (på biteringen.no, om noen lurer) :jepp: Håper det dukker opp i løpet av uken!

Skrevet

Jeg sitter også og funderer mellom disse to setene. Du AB som har begge, er det stor forskjell på hvor stor plass de tar (i lengderetningen) i bilen?

Ifølge produsentens side ser det ut som det er en forskjell på hele 10 cm (Hi-Way II er kortest), noe som er ganske mye i den pittelille bilen vår. Men dette er kanskje bare størrelsen umontert, og det er jo hvor mye plass det bruker montert som betyr noe.

Skrevet

På vårt sete har det ganske mye å si hvor tilbakelent seteryggen er innstilt, men det sier kanskje seg selv.

Skrevet

Jeg fikk setet i dag (bestilte sent mandag, og det kom hentelapp allerede i dag!), men har ikke montert det ennå. Men det ser veldig greit ut, skal se mer på det i morgen :)

Skrevet

Jeg kan jo oppdatere og si at jeg var ute på Biteringen og prøvde begge to. Endte opp med Hi-Way II. Men kunne like gjerne vært det andre. Fordeler og ulemper med begge.

Hi-Way II tar litt mindre plass både i lengde og bredde. Kan i teorien brukes fra nyfødt.

Max-Way har litt lengre rygg og varer nok derfor lengre før de vokser ut av det (tror mine barn kommer til å bli for lange før de blir for tunge). Og så kan selene justeres med et enkelt grep, noe som gjør at to unger med ulik alder enkelt kan bytte på å sitte i det.

Men siden plassen var det som begrenset oss mest nå, valgte jeg altså Hi-Way II. Begge setene virket veldig bra, greie å montere, kan justere hvor nær seteryggen de skal stå (noe jeg savner på isofixsetet vårt) og tar liten plass. Og begge kan også monteres i midten bak, enten med topunkts eller trepunktssele.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...